Felul în care evoluează lumea aduce în permanență noi provocări profesioniștilor în resurse umane. Ceea ce nu se schimbă este, însă, necesitatea unei forțe de muncă calificate. În ciuda incertitudinii economice din ultimii ani, companiile de tehnologie și cele digitale continuă să dezvolte locuri de muncă și să publice posturi vacante. În acest sens, Linkedin a devenit rețeaua primordială pentru comunitatea de afaceri.
Pentru recrutori și profesioniști în resurse umane, este un loc unde pot posta locuri de muncă și pot identifica candidați. Astfel, pentru a obține cei mai buni candidați, aceștia ar trebui să vină cu idei de recrutare adaptate acestui canal, care să atragă talente către companiile lor.
Sfaturi pentru recrutarea pe Linkedin:
Modalități de a depăși provocările
Primul pas ar fi realizarea unei pagini de persoană sau companie, pentru a posta o ofertă de muncă sau pentru a scrie un candidat. În urmărirea angajaților calificați, aceasta este doar una dintre opțiuni. Cu toate acestea, există suficiente capcane în spatele acestui lucru.
În cazul căutării de candidați, profesioniștii interni ai companiilor ar trebui să facă aceleași acțiuni repetitive în ciclul de recrutare: căutarea și conectarea cu diverși candidați. Însă, exista și candidați care nu răspund, deoarece multe persoane caută locuri de muncă pasiv. Pentru un recrutor, acest lucru înseamnă mai mult timp pierdut și nesiguranță că persoana respectivă este una potrivită.
În același timp, în jur de 42% din companii aplică conceptul „postează și roagă-te” pentru recrutarea pe Linkedin. Se gândesc să încarce o postare pe pagină, astfel încât posibili angajați să poată aplica pentru un loc de muncă.
Faceți din pagina dvs și a companiei dvs o mână de ajutor
O altă modalitate ar putea fi îmbunătățirea profilului companiei, făcându-l vizibil și atrăgător. Pentru aceasta, este nevoie, însă, de profesioniști în domeniu.
Este necesar să umpleți toate golurile și să furnizați suficiente detalii în descriere.
Există două modalități de a îmbunătăți încrederea postului vacant:
- În primul rând, ar trebui să vă actualizați profilul personal. Adăugați o fotografie cu propria companie, proiectați un titlu și o biografie. Detaliile joacă un rol important. Prin urmare, creați biografia și funcțiile pe care le dețineți, cel puțin în ceea ce privește cuvintele cheie. Dacă sunteți un utilizator Linkedin activ și postați știri sau distribuiți articole, acest lucru poate contribui.
- În al doilea rând, pagina unei companii este un alt lucru ce contribuie la atragerea candidaților. Dacă doriți ca aceștia să candideze pentru postul vacant, este mai bine să îmbunătățiți pagina companiei. Cu cât arată mai bine, cu atât potențialul angajat va avea o părere mai bună despre companie.
Nu renunțați
Există un grup de utilizatori Linkedin care caută locuri de muncă pasiv. Ce înseamnă? Ei sunt fie angajați, independenți, fie au o pauză. Dacă trebuie să ocupați o funcție și aveți suficient timp, candidații pasivi sunt de obicei ceea ce aveți nevoie.
Linkedin are o funcție care permite recrutorului să scrie altor membri direct pe e-mail, prin intermediul platformei. O putem considera ca fiind o caracteristică anti-spam, în timp ce în cazul candidaților pasivi, aceasta poate fi o problemă.
Interesant este că un instrument de recrutare Linkedin vă poate facilita obținerea răspunsului. Unii recrutori folosesc căutători de e-mailuri sau extensii de browser pentru extragerea e-mailurilor și adresarea directă a contactului. Pentru recrutorii care obțin candidați de top, aceasta poate economisi eforturi și bani.
Proiectați-vă mesajul corect
Comunicarea joacă un rol crucial. Nu contează dacă răspundeți la cererea candidatului sau îi încurajați să aplice; claritatea mesajului este vitală. Interesant este că doar 5% dintre recrutori sunt de acord că ofertele de locuri de muncă demonstrează cerințe reale pentru acest post. Poate fi motivul pentru alte probleme în etapele interviului. Acestea se pot referi la așteptări greșite, lipsa de competență sau motivația potențialului candidat. În cele din urmă, îi costă pe recrutori timpul și eforturile lor.
Care sunt sfaturile pentru recrutarea pe Linkedin în acest caz? Înainte de toate, fiți clari și conciși. Vă puteți pune numele în subiect și puteți scurta introducerea. Motivul este că un candidat poate oricând să facă clic pe profilul dvs. pentru mai multe detalii. În plus, nu utilizați șabloane. Dacă doriți un răspuns, încercați să proiectați un mesaj mai personal. Se poate face referire la conexiuni, abilități sau lucrări din portofoliu. În cele din urmă, puteți adăuga câteva știri sau linkuri către mesaj, ducând la profilul companiei dvs. Acesta va prezenta valorile companiei și va crește vizitele profilurilor companiei.
Gestionați-vă timpul
Utilizarea LinkedIn pentru recrutare poate necesita mult timp, mai ales dacă comunicarea este o parte integrantă. Deoarece toată lumea are programe de timp diferite, răspunsul solicitanților tot timpul poate fi un factor de distragere a atenției. Cu cât ai mai mulți candidați, cu atât poate fi mai dificil să faci față tuturor mesajelor. Pentru a minimiza distragerea atenției, se pot dezactiva notificările, pentru ogestiune mai eficientă a timpului. Alocarea unei perioade specifice a zilei pentru a răspunde candidaților este o opțiune foarte bună.
Sursa: humanresourcestoday.com