„În Lumea Carrefour credem că unicitatea stă în fiecare dintre cei aproximativ 17,000 de colegi. Suntem diferiți, cu abilități și competențe diferite, iar acest lucru ne face să punem diversitatea și incluziunea pe primul loc în rândul valorilor noastre. Acestora li se alătură curajul, cooperarea, atenția acordată clienților și deschiderea către schimbare”, spune Alina Gamauf, Membru în Comitetul Executiv, Carrefour România, în interviul acordat platformei GlobalHRManager.ro.
„Tot ceea ce facem este pentru construirea unei echipe de profesioniști, cu abilități și experiențe diverse. Misiunea noastră de a fi un angajator divers și incluziv a început cu mulți ani în urmă, iar această promisiune a prins formă încă din 2021, prin semnarea Politicii Interne de Diversitate și Incluziune care evidențiază adaptarea tuturor procedurilor de resurse umane la aceste valori. Toate inițiativele noastre susțin o viziune pe termen lung, iar începând cu anul 2022 au luat forma Inclusiv TU, o campanie integrată de employer branding, cu și despre angajații care inspiră”.
„Feedback-ul și implicarea colegilor sunt dovezile cele mai de preț că ne aflăm pe drumul cel bun”
Potrivit Alinei Gamauf, această abordare a temelor care țin de Diversitate și Incluziune are menirea să ușureze procesul de conectare a tuturor colegilor la politicile și procedurile incluzive, să sprijine demersurile de comunicare și implicare și să consolideze la scară largă imaginea și reputația Carrefour de angajator incluziv. Sub umbrela “Inclusiv TU!”, membrii din Lumea Carrefour sunt implicați în inițiative de conștientizare, formare și susținere a celorlalți colegi, precum și a membrilor din comunitățile vulnerabile.
“Proiectul este mai mult decât un demers de cultură organizațională, este o mișcare menită să normalizeze diferențele care ne fac unici individual și mai buni, împreună. Anul trecut, campania a fost amplificată în mediul extern, Carrefour România fiind primul și singurul retailer din țară care a lansat un podcast în care discuțiile sunt construite în jurul Diversității și Incluziunii, “Inclusiv TU, by Carrefour România”. Fiecare astfel de proiect contribuie la consolidarea unui mediu de lucru în care cu toții ne simțim respectați, apreciați și motivați să oferim tot ce avem mai bun”, a adăugat Alina.
Mai mult decât atât, în fiecare an este sărbătorită Săptămâna Diversității și Incluziunii la nivelul tuturor țărilor parte din grupul Carrefour. Anul acesta, pe durata întregii săptămâni au fost organizate inițiative care au ajutat la dobândirea de noi cunoștințe, noi abilități și la o mai bună înțelegere a nevoilor celor din jurul nostru. Au fost abordate subiecte diverse, de la egalitatea de gen, diferențele dintre generații, practicarea unui sport având o dizAbilitate și până la neurodiversitate.
„Știm că pe cât de numeroasă este Lumea Carrefour, pe atât este de diversă. Încurajăm diversitatea în toate formele ei și acordăm șanse egale fiecărui membru din echipă, punctând, ori de câte ori avem ocazia, importanța fiecăruia dintre aceștia. Feedback-ul și implicarea lor sunt dovezile cele mai de preț că ne aflăm pe drumul cel bun și că strategia noastră de resurse umane este construită pe piloni trainici. De asemenea, certificările primite pentru bunele practici, precum GEEIS (Gender Equality European International Standard) și TOP Employer 2023 și 2024 ne motivează să continuăm seria de acțiuni și inițiative definitorii pentru brandul nostru de angajator”, menționează Alina Gamauf.
„Ne-am propus să facem cunoscute multiplele oportunități de carieră din Lumea Carrefour într-o manieră unică”
Anul acesta s-au împlinit 23 de ani de când brandul Carrefour a ajuns în România. „În acest timp, toate acțiunile, toți foștii și actualii colegi au contribuit treptat la consolidarea unei imagini puternice și autentice de angajator. Vocea colegilor are o contribuție semnificativă în definirea imaginii noastre, ei fiind principalii ambasadori ai brandului. Scopul departamentului de Resurse Umane este mai mult decât a recruta talente, este despre crearea unui mediu de lucru în care oamenii să își dorească să rămână și să crească. Întotdeauna mă gândesc la acest lucru atunci când stabilesc, alături de echipă, care sunt proiectele pe care le putem dezvolta pentru colegii noștri”, a adăugat Alina.
Aceasta adaugă că prioritatea este aceea de a construi, în baza feedback-urilor primite, acțiuni cu impact, care să reflecte angajamentul de a fi un angajator puternic, o companie atractivă pentru talentele de top, asigurându-se că cei mai buni candidați sunt interesați să se alăture Lumii Carrefour.
“Colegii sunt motorul și cheia succesului nostru. Ne dorim ca fiecare dintre aceștia să se simtă ascultat, apreciat, înțeles. În ultimul an, principalele tendințe din piața muncii s-au învârtit în jurul sentimentului de împlinire pe care angajații îl au pentru munca depusă. Câștigătorii sunt angajatorii care ascultă și înțeleg, cu atât mai mult într-o industrie cu o asemenea dinamică precum cea a retailului. Iar noi exact acest lucru exprimăm prin campania de employer branding și recrutare lansată anul acesta sub conceptul „Oameni suntem, te înțelegem”. Ne-am propus să facem cunoscute multiplele oportunități de carieră din Lumea Carrefour într-o manieră unică, care să reflecte realitatea, printr-o campanie care să vorbească pe limba potențialilor candidați”, explică Alina Gamauf.
Campania are la bază punctele forte identificate de către colegi, aspecte care diferențiază și care sunt apreciate de către membrii din Lumea Carrefour: flexibilitate, colaborare la nivelul echipei, oportunități de creștere. „Dezvoltarea colegilor noștri este fundamentală atât pentru a ne diferenția în rândul angajatorilor, cât și pentru creșterea și succesul organizației, cu scopul de a oferi clienților experiențe unice în magazinele noastre. Investim în formarea profesională a tuturor membrilor din echipă, pentru ca împreună să reușim să evoluăm și să obținem rezultatele dorite. Digital Retail Academy, Școala de Lideri, Women Encourage Women sunt doar câteva dintre inițiativele prin care stimulăm ascensiunea colegilor”.
”Împreună” este un concept pe care echipa Carrefour România îl valorifică în tot ceea ce face atât în plan intern, cât și în plan extern prin acțiunile de responsabilitate socială, pentru că atunci când eforturile se unesc se concretizează orice idee ambițioasă. Orientarea către zona de CSR, comunitate, educație și mediu, este o prioritate. Angajamentul pentru un viitor sustenabil face parte din ADN-ul Carrefour și se reflectă asupra tuturor acțiunilor pe care le întreprinde managementul organizației.
“Suntem organizați, perseverenți, ne facem planuri pe termen lung și ne ținem de ele. Cu toate acestea, viitorul este impredictibil și plin de surprize. Am învățat de-a lungul timpului cât de important este să fim flexibili, receptivi la schimbările ce apar și să ne adaptăm constant pentru a rămâne în continuare un angajator atractiv și relevant. Obiectivul nostru este acela de a ne adapta celor mai recente trenduri și la nevoile din piață, singura constantă fiind grija față de oameni și față de echipă”.
„Ne bucurăm să vedem că tot mai multe persoane își doresc să facă parte din Lumea Carrefour”
Am întrebat-o pe Alina Gamauf care sunt principalele provocări în această perioadă pentru echipa pe care o conduce.
„În prezent, ca urmare a planului nostru strategic de creștere sustenabilă, avem o rețea formată din aproximativ 450 de magazine multiformat, iar planurile noastre de expansiune vor continua. Suntem unul dintre angajatorii de top din țară – pentru doi ani consecutivi – și ne bucurăm să vedem că tot mai multe persoane își doresc să facă parte din Lumea Carrefour. Un eveniment foarte important care a avut loc anul trecut a fost preluarea business-ului Cora, iar procesul de integrare a magazinelor și echipelor în universul Carrefour a continuat și anul acesta. În prezent lucrăm cot la cot cu noii colegi, cu scopul nostru final de a le oferi clienților o experiență optimă atunci când aleg să facă cumpărături în rețeaua Carrefour”.
Un aspect care se află pe agenda multor angajatori este deficitul în rândul angajaților calificați și experimentați. Pentru a face față acestui lucru, managementul Carrefour România își propune să îi susțină pe colegi să se autodepășească, motiv pentru care a demarat programe de formare dedicate celor care vor să își perfecționeze abilitățile. Totodată, se pune accent pe loializarea angajaților, venind cu un pachet de beneficii financiare și non-financiare și cu programe de dezvoltare continuă, un instrument esențial în promovarea unei culturi a învățării pe termen lung. Așa se face că și în ziua de azi există peste 170 de colegi din epoca de pionierat a Carrefour în România, care sărbătoresc două decenii în cadrul companiei.
“Când vine vorba de retail, aceasta este o industrie aparte, cu provocări care diferă de la o zi la alta. Și cred că acest lucru mi se potrivește perfect, fiind orientată spre a deveni cea mai bună versiune pe ambele planuri, personal și profesional. Mă consider un lider norocos, având alături de mine o echipă dedicată și plină de energie, care își aduce aportul zilnic pentru a transforma provocările în oportunități. Dorința lor de a face parte din echipă timp de peste 20 de ani, alături de toate celelalte lucruri menționate anterior, este încă o dovadă că Lumea Carrefour e mai mult. E despre oameni. Contribuția fiecăruia dintre noi face diferența și împreună reușim tot ce ne propunem!”, concluzionează Alina Gamauf.