Leonard Rizoiu, Fondator & General Manager, leoHR, a vorbit, în prezentarea sa din cadrul conferinței Magnetico de la Cluj-Napoca, de pe 14 mai, despre stay interview, la intersecția dintre Employee Experience și Employee Retention.

Acesta este o discuție ce nu va putea fi înlocuită de inteligența artificială. Oamenii au oportunitatea să dea feedback, să își spună părerea, într-o discuție cu un consultant extern. În contextul în care vorbim mult de automatizare, experiența angajaților și retenția trebuie să rămână procese umane. Oamenii se plâng de presiune foarte mare, de lipsă de înțelegere, de lipsă de empatie și nu va merge la omul de HR să se plângă. Prin stay interview, oamenii pot da un feedback pe care nu l-ar da oamenilor de oameni de HR interni, de teama represaliilor. Emoția este cea care leagă și care face trecerea de la managementul tradițional la cel bazat pe empatie. Am văzut foarte multe companii care au făcut această trecere, iar oamenii simt că angajatorul este interesat de bunăstarea lor, că își doresc ca ei să rămână acolo, că angajatorul este preocupat de dezvoltarea sa”, a explicat Leonard Rizoiu.

Anca Bosinceanu, HR Manager, UCMS by AROBS, și Iulian Foca, HR Manager, msg systems România, au susținut în cadrul conferinței un dialog despre procesul de evaluare a performanțelor profesionale ale angajaților.

În momentul în care am redefinit procesul de evaluare în cadrul companiei, ne-am uitat la dinamică ca la o relație între evaluator-evaluat-evaluare și ne-am gândit cum să facem cele trei entități să colaboreze, astfel încât dinamica dintre ei să fie una funcțională. Ne-am uitat ca ideile să fie bine argumentate, să avem roluri bine definite și evaluate, să avem transparență. Din perspectiva evaluatului, trebuie să avem în vedere ca această evaluare să fie bine definită, bine conturată, iar oamenii să nu fie puși în fața unor situații neașteptate, neplăcute. După ce avem rezultate, trebuie să facem ceva cu ele. Avem o concepție eronată de a privi evaluarea ca pe un proces anual sau bianual. Evaluarea face parte din managementul performanței, astfel că ar trebui să se întâmple zi de zi. Ca manager, am obligația să fiu companionul angajatului meu”, a spus Iulian Foca.

Este foarte important, atunci când facem procesul de evaluare, să transmitem cât mai multă claritate. Evaluarea nu este doar răspunderea HR-ului, ci un important proces de business, astfel că trebuie să ne pregătim echipele, pentru ca toți oamenii să înțeleagă scopul procesului. Evaluarea nu este legată de bani, dar de multe ori se creează așteptări false, ce scad încrederea în acest proces. Vorbim despre o rutină continuă, de-a lungul anului, fie că este o discuție 1-to-1 lunară sau periodică, după care trebuie să concretizăm măsurile cu un plan de acțiune, astfel încât la finalul anului să tragem concluziile și să luăm măsurile potrivite. Obiectivul principal ar trebui să fie dezvoltarea și evoluția fiecărui coleg în parte”, a completat, la rândul său, Anca Bosinceanu.

Profesioniștii locali din departamentul de resurse umane au participat, pe 14 mai, la ediția de la Cluj-Napoca a proiectului „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices”. Conferința organizată de BusinessMark a reunit 21 de lideri din domeniu, ce au adus în discuție provocările cu care se confruntă în atragerea și retenția talentelor, punând accent pe trei elemente cheie: Talent Acquisition, Employer Branding și Employee Experience.

Portalurile Oameni și CompaniiEventsMax.ro și GlobalHRManager.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.