Te-ai întrebat vreodată de ce deseori nu reușești să te înțelegi cu partenerii de afaceri, cu rudele sau cu prietenii? Nu ți s-a întâmplat uneori să nu îți dorești nimic mai mult decât să poți depăși barierele de comunicare dintre tine și persoanele dragi? Să te faci nu doar auzit, ci ascultat și înțeles?
Acest volum te poate ajuta să găsești răspunsul la toate aceste întrebări și încă multe altele, pornind de la ideea că pentru a fi un partener de discuție mai bun, este fundamental să înveți să-l asculți pe celălalt.
Lecția cea mai importantă a acestei cărți, este aceea că pentru a fi înțeles și ascultat trebuie mai întâi să înveți tu să-l asculți și să-l înțelegi pe celălalt. Folosind exemple concrete, tehnici ușor de învățat, care pot fi aplicate rapid în interacțiunile de zi cu zi, această carte tepoate învăța să devii un ascultător mai bun, mai empatic, mai atent, chiar și în situațiile cele mai delicate.
Dale Carnegie, pe numele lui real Dale Carnagey, s‑a născut într‑o familie săracă de fermieri americani. După absolvirea facultăţii, a vândut cursuri prin corespondenţă în Nebraska şi a obţinut câteva roluri ca actor la New York, fără prea mare succes. În 1912 a fost angajat de Young Men’s Christian Association să predea cursuri pentru adulţi şi a descoperit, fără să își fi propus, o metodă de a diminua teama celor care vorbesc în faţa unui public numeros. Astfel a început faimoasa carieră a lui Dale Carnegie, care a ajuns să fie considerat cel mai mare autor de literatură motivaţională al secolului al XX‑lea. În anii ’50 au început să prindă contur proiectele din cadrul programului Dale Carnegie Training, care se bazează pe principiile promovate de fondatorul său.
Recunoscut recent de către Wall Street Journal ca una dintre cele 25 de francize de înaltă performanță, programul Dale Carnegie Training a elaborat cursuri disponibile în 25 de limbi, în Statele Unite ale Americii și în alte 80 de țări. În prezent, partenerii din cadrul programului Dale Carnegie Training colaborează cu sute de corporații medii și mari, precum și cu diferite alte organizații pentru a ajuta firmele să aibă succes, derulând cercetări referitoare la creşterea randamentului angajaților, cu accent pe conducere, vânzări, funcționarea echipelor, servicii pentru clienţi, promovarea afacerii, îmbunătățirea procesului muncii și alte calități necesare în management.