Dinspre piața de capital uman se aud tot mai des glasuri ce repetă aproape obsesiv ”retenție, retenție, retenție”. Într-atât încât pare că este genul acela de cuvânt care se folosește doar pentru că e la modă. Și totuși, retenția nu este un simplu cuvânt introdus aleatoriu în conversații, ci este un subiect foarte serios, sensibil și important pentru toate companiile care au angajați.

Ce este retenția angajaților?

Dacă în contextul actual recrutarea și angajarea oamenilor potriviți (pe rolurile potrivite) par dificil de realizat, păstrarea acestora este o provocare cu totul aparte. Putem spune, deci, că vorbim de un efort sau de o abilitate a companiilor de a reține ceea ce le-a fost greu să obțină: capitalul uman, talentul. Așadar, prin retenție înțelegem această calitate a angajatorilor de a-și ține alături, pe termen lung, oamenii cheie, relevanți pentru bunul mers al activității.

În condițiile în care rotația de personal presupune întreruperi sau întârzieri ce pot afecta capacitatea unei companii de a opera la un nivel ridicat, retenția angajaților devine rapid nu doar o necesitate, ci un diferențiator competitiv.

Citește mai mult: https://www.wall-street.ro/articol/Careers/277387/ce-este-retentia-angajatilor-si-de-ce-trebuie-sa-vorbim-despre-ea.html