Întrebările de interviu ce vizează comportamentul sunt utilizate pentru a descoperi modul în care un candidat a acționat într-o situație specifică. Acestea sunt menite să evalueze nivelul de abilitate al unui candidat, capacitatea de a gestiona stresul și profesionalismul. Se bazează pe premisa că un comportament trecut este cel mai bun predictor al unui comportament viitor.

De ce să puneți astfel de întrebări la interviu?

Întrebările de interviu comportamentale nu sunt un alt moft, ci sunt un instrument testat în timp pentru a ajuta orice manager ce face angajări să treacă rapid de CV-ul unui candidat și să sape în esența persoanei care stă în fața lor.

Întrebările de interviu comportamentale încep de obicei cu sintagma “ Spune-mi despre o perioadă în care … ” sau “ Dă-mi un exemplu de timp în care … ” Acestea sunt utilizate în timpul interviului când candidatul prezintă semne că se simte mai relaxat și după ce managerul de angajare a obținut toate informațiile perfunctive.

Majoritatea întrebărilor de interviu comportamentale nu au un răspuns corect singular. Ceea ce caută intervievatorul este cât de bine ar structura candidatul o abordare pentru rezolvarea unei probleme. Anunțați candidatul că este posibil să nu aibă un răspuns pentru fiecare întrebare, deoarece nu toată lumea a trecut prin fiecare situație acoperită.

Întrebări de comportament pentru munca în echipă și colaborare

Munca în echipă este esențială pentru eficiență și productivitate. Eficiența se îmbunătățește atunci când munca este împărțită în mod corespunzător între echipă, responsabilitățile sunt împărtășite, iar sarcinile sunt mai susceptibile să fie finalizate la timp. Munca în echipă îmbunătățește, de asemenea, rezultatele și eficiența măsurabilă a unei organizații.

  1. Descrie cel mai de succes proiect de grup la care ai lucrat vreodată și spune-mi de ce crezi că a mers atât de bine.
  2. Povestește-mi despre o perioadă în care a trebuit să aduni contribuții critice de la angajații din alte departamente.
  3. Îmi poți spune despre o perioadă în care ai lucrat cu un coleg cu care nu ai avut o relație bună?
  4. Echipa ta nu a reușit vreodată să atingă un scop? De ce crezi că s-a întâmplat asta?
  5. Care este rolul tău preferat în situațiile echipei: lider / facilitator, agent de schimbare sau albină muncitoare?
  6. Povestește-mi despre o perioadă în care ai nevoie să te conectezi cu un nou membru al echipei. Cum faci asta?
  7. Dă-mi un exemplu de moment în care te-ai luptat cu un membru al echipei. Ai reușit să rezolvi această problemă și să finalizezi sarcina în mod satisfăcător?
  8. Descrie un moment în care ai dat deoparte propriile priorități pentru a ajuta un membru al echipei. Ce ai făcut și care a fost rezultatul?
  9. Povestește-mi despre o perioadă în care i-ai ajutat pe alții să facă compromisuri pentru binele echipei.
  10. Care sunt caracteristicile de top ale unui coechipier cu care îți place să lucrezi?

Întrebări de comportament pentru rezolvarea problemelor și gândire critică

Abilitățile de soluționare a problemelor ajută angajații să anticipeze riscurile și apoi să ia decizii cu privire la cele mai bune modalități de a proceda. Oamenii care sunt buni rezolvatori de probleme au adesea personalități care îi fac să prospere atunci când se apropie un termen sau se confruntă cu o provocare complexă. Aplicarea gândirii critice în situații dure ajută la îndrumarea și calmarea colegilor atunci când nivelul de stres este crescut.

  1. Poți descrie o situație în care ai găsit o modalitate creativă de a depăși un obstacol?
  2. Povestește-mi despre o perioadă în care ai identificat o nevoie și ai depășit chemarea datoriei pentru a duce la bun sfârșit lucrurile.
  3. Cum ai proceda cu un client nemulțumit?
  4. Managerul dvs. vrea să cumpere software nou pentru a ajuta la creșterea productivității echipei, iar el îți cere recomandarea. Cum răspunzi?
  5. Un nou proiect pe care îl supraveghezi are un potențial mare de venituri, dar ar putea pune compania în apă caldă legală. Cum te-ai descurca cu asta?
  6. Îmi poți spune despre o perioadă în care trebuia să conduci un proiect despre care nu știai prea multe?
  7. Ai un exemplu de proiect la care ai lucrat, în care domeniul de aplicare s-a schimbat semnificativ? Cum l-ai gestionat?
  8. Care este cea mai mare greșeală pe care ai făcut-o vreodată la job și cum ai gestionat-o?
  9. Povestește-mi despre o perioadă în care trebuia să te îndepărtezi de metodele tradiționale pentru a rezolva o problemă dificilă sau complexă. Poți descrie abordarea ta? Care a fost rezultatul?
  10. Povestește-mi despre o perioadă în care trebuia să răspunzi rapid într-o situație de criză. Care au fost circumstanțele? Care a fost rezultatul?

Întrebări de comportament pentru adaptabilitate și rezistență

Rezistența, capacitatea de adaptare la schimbări contribuie la succesul unei companii prin încurajarea angajaților să facă față provocărilor cu încredere și să învețe din greșelile lor. Angajarea unei forțe de muncă rezistente și adaptabile este esențială pentru satisfacția, implicarea și succesul locurilor de muncă.

  1. Ai vrut vreodată să te adaptezi rapid la schimbările asupra cărora nu ai control? Care a fost impactul schimbării asupra ta?
  2. Povestește-mi despre o perioadă în care trebuia să-ți schimbi punctul de vedere sau planurile tale, pentru a lua în considerare noi informații sau priorități.
  3. Îmi poți da un exemplu de moment în care a trebuit să faci lobby pe cineva cu perspective diferite de sprijin sau cooperare? Cum ai apelat la această persoană?
  4. Descrie situația în care prima dvs. încercare de a vinde o idee a eșuat. Cum ai reacționat la asta? Ce alte abordări ai încercat?
  5. Povestește-mi despre o perioadă în care efortul tău de muncă nu a mers așa cum a fost planificat ( blocat de obstacole ). Cum ai rezolvat această problemă? Care a fost rezultatul?
  6. Povestește-mi despre o perioadă în care trebuia să te acomodezi cu activități sau cerințe neplanificate.
  7. Descrie un moment în care a trebuit să te adaptezi rapid la schimbarea condițiilor pentru a finaliza cu exactitate munca. Care au fost circumstanțele?
  8. Povestește-mi despre o perioadă în care trebuia să lucrezi într-un mediu haotic sau zgomotos. Cum ai făcut față acestei situații? Cum ți-ai asigurat productivitatea și exactitatea în acest mediu?
  9. Ce face un coleg ideal în ochii tăi?
  10. Povestește-mi despre o perioadă în care ai îndoit politica companiei pentru a-ți termina o muncă. A meritat efortul?

Întrebări de comportament pentru abilități de comunicare

Indiferent dacă conversați față în față, e-mailuri, mesaje de chat, conferință video sau la telefon, o comunicare eficientă, ajută angajații să obțină informațiile de care au nevoie pentru a efectua totul bine. De asemenea, construiește un mediu de lucru pozitiv și elimină ineficiențele. O comunicare eficientă ar trebui să transmită cu exactitate informații, construind și menținând în același timp relații.

  1. Descrie o situație în care ai fost capabil să citești în mod eficient o altă persoană și să-ți ghidezi acțiunile înțelegând nevoile sau valorile individuale ale acesteia.
  2. Descrie o situație în care ai putut consolida o relație comunicând eficient. Ce a făcut comunicarea atât de eficientă?
  3. Descrie situația în care ai simțit că nu ai comunicat bine. Cum ai corectat situația?
  4. Descrie o perioadă în care ai putut comunica eficient o idee dificilă sau neplăcută unui superior. Cum ai abordat conversația și care a fost rezultatul?
  5. Descrie cel mai semnificativ document scris, raport sau prezentare pe care a trebuit să o faci.
  6. Dă-mi un exemplu de moment în care ai putut comunica cu succes cu cineva care nu ți-a plăcut personal sau invers.
  7. Povestește-mi despre o perioadă în care trebuia să-ți folosești abilitățile de comunicare verbală pentru a obține un ceva crucial. Care a fost rezultatul eforturilor tale?
  8. Povestește-mi despre o experiență în care trebuia să vorbești pentru a fi sigur că alți oameni știu ce gândești sau simți.
  9. Povestește-mi despre o perioadă în care a trebuit să-ți folosești abilitățile de comunicare scrisă pentru a obține un punct critic.
  10. Ce provocări s-au produs în timp ce coordonai activitatea cu alte unități, departamente și / sau divizii? Dă un exemplu specific despre momentul în care s-a produs acest lucru în trecut și descrie ce ai făcut pentru a depăși aceste provocări.

Întrebări de comportament pentru conducere și management

Liderii oferă direcție și viziune. De asemenea, îi motivează și îi inspiră pe ceilalți să își atingă obiective, și ajută la crearea unui mediu propice succesului prin promovarea comunicării și colaborării între membrii echipei. Conducerea și managementul puternic sunt esențiale pentru orice organizație care dorește să își atingă obiectivele.

  1. Povestește-mi despre ultima dată când ceva semnificativ nu a mers conform planului de lucru. Care a fost rolul tău? Care a fost rezultatul?
  2. Descrie o situație în care ai avut nevoie să convingi pe cineva să vadă lucrurile în felul tău. Ce pași ai făcut? Care au fost rezultatele?
  3. Dă-mi un exemplu de moment în care ai simțit că te-ai condus de exemplu. Ce ai făcut și cum au reacționat alții?
  4. Povestește-mi despre cea mai grea decizie pe care ai luat-o în ultimele șase luni.
  5. Povestește-mi despre o perioadă în care trebuia să vinzi colegilor o idee nepopulară. Cum ai făcut-o? Care au fost rezultatele?
  6. Dă un exemplu despre ceea ce ai făcut pentru a câștiga încredere altora.
  7. Te-ai simți confortabil “ aruncând fluierul ” asupra comportamentului care părea lipsit de etică? De ce da sau de ce nu?
  8. Te-ai confruntat vreodată cu un conflict etic sau de valoare în meseria ta? Dă un exemplu despre momentul în care ți s-a întâmplat acest lucru. Ce ai facut?
  9. Ai transmis vreodată vești proaste sau o opinie nefavorabilă cuiva aflat într-o poziție deasupra ta? Cum a mers și care au fost consecințele?
  10. Ce tehnici ai folosit pentru a obține acceptarea ideilor sau planurilor? Dă-mi un exemplu de perioadă în care ai folosit una dintre aceste tehnici.

Întrebări de comportament pentru rezolvarea conflictelor

Când apar diferențe la locul de muncă, productivitatea adesea bate pasul pe loc. Poate fi dificil să vă concentrați sau să lucrați împreună la un proiect atunci când conflictul se produce, fie deschis, fie doar sub suprafață. Angajarea candidaților calificați în soluționarea conflictelor înseamnă o eficiență mai mare și o echipă mai coezivă.

  1. Descrie o perioadă în care ai luat responsabilitatea personală pentru un conflict și ai colaborat cu individul implicat pentru a-ți explica acțiunile.
  2. Ai avut vreodată un coleg a cărui performanță a fost constant marginală? Ce ai facut?
  3. Povestelte-mi despre cel mai dificil sau frustrant individ cu care ai avut vreodată de lucru și despre cum ai reușit să o faci.
  4. Cum definești “ succesul ” în rezolvarea unui conflict?
  5. Care a fost motivul care stă la baza celui mai mare conflict pe care l-ai experimentat vreodată? Ai fost tu sau cineva capabil să îl rezolvi?
  6. A trebuit vreodată să iei măsuri disciplinare pentru cineva pe care l-ai supravegheat? Cum a mers asta?
  7. Povestește-ne despre situații solicitante în care ai reușit să rămâi calm și compus.
  8. Cum ar descrie oamenii care colaborează cu tine abordarea ta de soluționare a conflictelor?
  9. Descrie un conflict pe care l-ai aborda diferit acum față de cum ai făcut-o prima dată. De ce?
  10. Ai fost vreodată într-o situație în care a trebuit să rezolvi un conflict dintre doi colaboratori? Ce ai facut? Care a fost rezultatul?

Întrebările comportamentale sunt concepute pentru a ajuta un manager să înțeleagă mai bine modul în care candidatul a răspuns la situații care ar putea să apară din nou. Este, de asemenea, o modalitate de a contesta cu respect informațiile din CV. De exemplu, dacă candidatul spune că și-a petrecut timpul lucrând într-un mediu de management, ar trebui să poată răspunde la întrebări referitoare la conducere.

Sursa: https://www.hrmorning.com/articles/behavioral-interview-questions/