Contextul pandemic nu a fost deloc confortabil pentru companiile care au fost nevoite să se adapteze noilor standarde. Cristina Grosu este Human Resources Manager în cadrul Packeta România, o companie tânără, prezentă pe piața din România din 2017. Au început cu o echipă de 5 oameni, iar acum sunt circa 80 angajați.

Primul obstacol pe care Cristina l-a întâmpinat a fost cum să stabilească, în context pandemic, o strategie de comunicare internă cât mai eficientă. „Dacă până acum câțiva ani, lucrurile se întâmplau mai ușor, prin întâlniri, team building-uri, ieșiri în mod informal, pandemia și distanțarea socială, ne-a obligat să găsim alte căi de comunicare eficientă. Am stabilit fluxuri, comunicarea fiecărui eveniment este făcută incluzând motivele de recunoștință pentru munca echipei, colegii sunt invitați să-și spună părerea, pozițiile vacante sunt anunțate pentru ca toți colegii să aibă posibilitatea de a aplica/recomanda candidați, recompensarea fidelității, recunoașterea performanței angajaților utilizând platformele Social Media și toate acestea sunt doar începutul”, afirmă Cristina într-un interviu acordat platformei specializate GlobalHRManager.ro. 

Packeta România nu a întâmpinat dificultăți tehnologice când a venit vremea muncii remote sau hibrid. Angajații erau deja obișnuiți să lucreze pe laptop-uri, telefoane sau diverse aplicații online. Totuși, Cristina recunoaște: “Atunci când a trebuit să lucrăm full remote, am luat în calcul dezavantajul major, acela privind dificultatea de a se lega relații sociale între colegi, greutatea privind dezvoltarea încrederii și colaborării dintre colegi. În mare parte, am reușit să rezolvăm acest aspect implementând sistemul hibrid: colegii vin la birou câteva zile pe săptămână”.

Unul dintre obiectivele principale ale companiei este cel de a crea un mediu propice dezvoltării personale a angajaților. Packeta România privește cu foarte mare seriozitate evoluția omului în companie și se îngrijește de competențele pe care angajații le vor dobândi. Posibilitățile de dezvoltare personală sunt multiple, atât pe orizontală cât și pe verticală, compania punând la dispoziție programe de training, workshop-uri și un mediu sănătos, ce promovează perseverența.

Obiectivele creionate în planul de dezvoltare profesională le-am gândit pe acronimul SMART (Specifice; Măsurabile; Accesibile; Relevante; Încadrate în Timp)”, concluzionează Cristina Grosu.