Angajații, managementul, munca în sine s-au schimbat. Acum este timpul să ne adaptăm la realitățile post-COVID de la locul de muncă. Iată care sunt acestea și cum le poate gestiona HR-ul, proactiv:

Normalul este încă în așteptare

Majoritatea angajaților și managerilor nu se așteaptă ca munca și viața să revină la „normal” până la vară sau începutul toamnei, conform celui de-al patrulea sondaj anual Future of Work al MindEdge / Skye Learning.

Ce este normal? Cel mai probabil nu ceea ce era înainte de pandemie. Responsabilitățile multor angajați s-au schimbat sau au crescut. Unii angajați vor continua să lucreze de la distanță, iar alții hibrid.

„În acest nou normal, este esențial ca reprezentanții companiilor să găsească modalități de a-și perfecționa angajații. Cursurile de dezvoltare profesională au devenit o necesitate în afaceri”, spune Frank Connolly, director de cercetare la MindEdge Learning.

Siguranța va rămâne în centrul atenției

Aproape jumătate dintre manageri se așteaptă ca protocoalele sporite de sănătate și siguranță să rămână pe termen lung, conform studiului MindEdge/Skye Learning.

Obligativitatea purtării măștii se poate scoate și vaccinările COVID-19 pot crește. Dar angajații se vor simți mai în siguranță dacă știu că angajatorul lor va continua cu diligența de sănătate și siguranță.

Concluzia este că angajatorii doresc să rămână în conformitate cu CDC și orientările locale.  Dincolo de aceasta, însă, puteți crește măsurile de sănătate și siguranță bazate pe feedback-ul angajaților. Faceți-i parte din deciziile cu privire la modul de a păstra pe toată lumea în siguranță fizică și mentală.

Vom măsura diferit munca

Se pare că munca de acasă a făcut oamenii mai productivi. 95% la sută dintre angajați au spus că lucrează chiar mai mult acasă decât la birou, a constatat un sondaj realizat de FlexJob.

„Sper, într-adevăr, că va avea loc o schimbare culturală care nu mai glorifică suprasolicitarea” a spus Powell. „Sper cu adevărat că succesul și eficiența durabile înlocuiesc acest lucru, pentru că pur și simplu nu este un mod inteligent de a lucra”.

Multe companii și manageri se axează acum pe obiectivele de producție și calitate și au oferit angajaților mai mult control pentru a face treaba când, cum și unde aleg.

Angajații se vor îngrijora

Angajații vor continua probabil să se lupte cu concentrarea pe viitor. Aproape toată lumea își face griji cu privire la sănătate și siguranță.

Majoritatea angajaților își fac griji cu privire la securitatea locului de muncă pe termen scurt, a constatat sondajul MindEdge / Skye Learning. Se întreabă dacă orele lor, beneficiile sau slujbele sunt în pericol. Și mulți lideri nu au răspunsuri la aceste griji. Chiar dacă economia revine, unele companii nu sunt sigure dacă pot naviga în viitor.

Comunicarea este mai critică ca niciodată. Împărtășiți regulat cât mai multe informații despre starea de sănătate a companiei. Fiți sinceri cu poziția industriei tale și cum ar putea fi afectați angajații în moduri pozitive sau negative. Informațiile ajută la ușurarea îngrijorărilor – sau cel puțin la o imagine de ansamblu în perspectivă – și ajută la menținerea moralului și a prieteniei.

Vom avea nevoie de ajustări în ce privește modalitatea de instruire

Aproximativ 45% dintre manageri au declarat că angajații lor și-au asumat responsabilități diferite sau mai mari pe tot parcursul pandemiei. Trebuiau să lucreze mai inteligent și mai mult atunci când colegii plecau definitiv sau mulți trebuiau să lucreze de acasă.

Reuniți o echipă de manageri de nivel mediu pentru a evalua nevoile de formare cel puțin trimestrial. Mulți au nevoi specifice departamentului sau locului de muncă, dar puteți găsi nevoi comune de formare încrucișată pentru integrare.

Vom reinventa „capitalul social”

Oamenii de la birou deseori fac lucruri din cauza celor pe care îi cunosc. Angajații de la toate nivelurile pot cere unui coleg să participe, să-și dea o părere sau să ofere informații. Au făcut-o cu succes din cauza logisticii – cealaltă persoană era în apropiere, ajutase înainte sau avea interese comune.

Se numește „capital social” – și atunci când oamenii s-au distanțat social sau s-au mutat în afara locului de munca, acesta s-a pierdut, conform cercetărilor efectuate de Microsoft. Angajații s-au simțit izolați și colaborarea de grup a scăzut. Interacțiunea în rețelele apropiate a crescut în timp ce rețelele care ajungeau mai departe s-au prăbușit.

Mai multe companii ca niciodată intenționează să păstreze un aranjament de lucru hibrid. Fără eforturi deliberate de a construi „capital social”, angajații nu vor fi la fel de creativi, productivi sau fericiți, au descoperit cercetătorii. Încurajați managerii să limiteze întâlnirile, să monitorizeze sarcinile de lucru și să verifice resursele, astfel încât angajații să aibă timp și energie pentru a face din relațiile la locul de muncă o prioritate.

Sursa: hrmorning.com