Integrarea personalului nou angajat și planificarea succesiunii privind funcțiile de conducere, pot reprezenta strategii eficiente de recrutare a membrilor echipei din farmacie, au remarcat experții în cadrul Conferinței Globale ACCP din 2022.

”Mai mulți factori pot afecta succesul și recrutarea farmaciștilor clinicieni. Printre factori, se numără: oportunitățile de dezvoltare a carierei, avansarea în cadrul organizației, structura organizatorică, salariul și beneficiile, programul angajaților, reputația farmaciei și domeniul de aplicare a practicii farmaceutice. Angajatorii din zonele rurale se pot confrunta cu provocări specifice de recrutare, dar recrutarea candidaților cu experiență rurală anterioară sau care oferă mai multă autonomie în practică sau venituri mai mari poate atrage candidații potriviți”, declară Ashley Street, director adjunct la WVU Medicine, în Morgantown, Virginia de Vest, SUA.

Dr. Street sugerează următorul aspect: ”Trebuie să luați în considerare candidatul ideal, precum și modul în care puteți motiva respectivul canditat să rămână angajat în cadrul farmaciei. Noțiunile precum diversitatea, echitatea și incluziunea ar trebui incluse în procesul de recrutare. Atunci când mai multe persoane sunt implicate în interviuri, trebuie păstrate toate feedback-urile confidențiale până când sunt colectate toate notele, pentru a evita influențarea opiniilor.”

Modelul strategic de recrutare utilizat în industrii, inclusiv în domeniul sănătății, își propune să atragă candidați viabili și să recruteze, cu success, candidați calificați. Echipele de recrutare includ de obicei un reprezentant al resurselor umane, managerul farmaciei sau alți lideri, angajați (alți farmaciști clinicieni cu roluri similare) și alți angajați, cum ar fi medici sau asistente, a căror activitate se suprapune cu fișa postului. Acest proces asigură verificarea candidaților de către toate părțile interesate. Se poate lucra fie cu recrutori interni, fie consultanți externi, în funcție de buget și personal.

Pe lângă postarea ofertelor online sau în reviste profesionale și siteuri de profil, angajatorul trebuie să discute și cu angajații farmaciei: „Nu știi niciodată când cineva poate avea un prieten pentru care jobul respectiv poate reprezenta oportunitatea perfectă. De asemenea, luați în considerare absolvenții de farmacie”.

Promovarea din cadrul candidaților interni este una dintre cele mai bune modalități de a îmbunătăți angajamentul și fidelizarea angajaților. Cu toate acestea, candidații externi pot aduce noi experiențe și perspective.

Procesul de recrutare

Există cinci etape în cadrul procesului de recrutare:

  • revizuirea informațiilor despre candidați
  • examinarea inițială
  • interviuri
  • obținerea feedback-ului
  • selectarea candidatului

Echipa de recrutare trebuie să aibă aceleași așteptări în ceea ce privește rolul. Realizarea, în aceiași zi a interviurilor individuale și de echipă ajută la observarea capacității candidaților de a interacționa. Interviurile în persoană permit candidaților să construiască mai multe conexiuni personale, comparativ cu interviurile online. Candidații devin mai relaxați în interacțiunile informale precum prânzul cu farmaciștii clinicieni, o cină sau un tur al spațiului, fapt ce ajută la observarea personalității.

Integrarea angajatului

„Procesul de integrare poate defini parcursul noului angajat– în funcție de acest aspect angajatul poate deveni implicat sau deconectat. Există mai multe faze de integrare, acestea fiind responsabilitatea multor persoane nu doar a managerului sau a departamentului de resurse umane. Integrarea și formarea încep de obicei din a doua zi de angajare, fiind procese de lungă durată”, susține Joan Mege, directorul serviciilor de farmacie clinică în cadrul LifeBridge Health din Baltimore.

”Imediat ce oferta este acceptată, adresați-vă noului angajat pentru a vă exprima bucuria de a-l primi în cadrul echipei și încearcă să-i oferi resursele și oportunitățile necesare în stabilirea unei relații cu colegii. Dacă cineva se mută, oferă-i recomandări privind cartierele sau zonele cu școli bune”.

În timpul integrării și formării, trebuie definite așteptările și trebuie identificate instrumentele, resursele și procesele necesare pentru îndeplinirea jobului. De asemenea, trebuie înțeleasă importanța rolului și modul în care acesta poate afecta îngrijirea pacienților și serviciile din cadrul farmaciei.

În privința planificării succesiunii este importantă identificarea și dezvoltarea resurselor interne; trebuie oferite oportunități de dezvoltare care să maximizeze punctele forte ale echipei. Există posibilitatea ca în cadrul echipei actuale să fie o persoană supracalificată pentru jobul actual, care nu se potrivește cu setul de abilități din rolul actual și care ar putea să-și atingă potențialul prin plasarea sa în cadrul altui job.

Ca angajator este important să încurajezi personalul să se înscrie în programe de formare continuă din cadrul societăților profesionale sau a unei universități afiliate.

Impactul pandemiei

Există posibilitatea ca pandemia de COVID-19 să fi adus în prim plan angajați cu abilități speciale care trebuie să fie recunoscute și perfecționate. În timpul pandemiei departamentele de farmacie au adaptat rapid sarcinile farmacistului clinician la anumite sarcini, care nu fac parte în mod normal din fișa postului, cum ar fi administrarea medicamentelor în unitățile de spitalizare. Menținerea unor astfel de roluri clinice îmbunătățite poate fi o altă piesă cheie în menținerea unei echipe eficiente în farmacie.

 

Sursă material: www.pharmacypracticenews.com