A fi angajator în zilele noastre este o adevărată aventură. Tehnologiile, inovația, schimbările demografice conduc la transformări ale mediului de lucru și, implicit, ale modului în care ne raportăm la lumea angajaților. Atragerea și retenția talentelor într-o organizație reprezintă una dintre cele mai mari provocări ale unui antreprenor, angajator sau responsabil cu resursele umane. În contextul în care ofertele de muncă încep să depășească cererile venite de la talente, polul de decizie se mută de la angajator către angajat. Astfel, angajații sunt cei care își aleg angajatorul și nu invers, ceea ce setează o nouă provocare, concretizată într-o intrebare: “Cum să nu fii plictisitor într-o lume a angajaților?”
Asigură bucurie oamenilor care lucrează în organizația ta
Dacă tratăm corect oamenii, ei vor trata corect clienții și vor avea grijă de sănătatea businessurilor. Generațiile din care fac parte angajații sunt diferite, însă nevoia de a lucra într-o cultură organizațională constructivă este aceeași.
Cultura organizațională reprezintă suma comportamentelor oamenilor dintr-o organizație. Oamenii își doresc să fie apreciați (angajații merită mai mult decât un „Îți mulțumesc!”, oamenii sunt mai importanți decât cifrele, ei fiind și cei care le fac), își doresc autonomie (tradusă prin flexibilitatea necesară de a lua decizii și de a iniția acțiuni cu impact în creșterea performanței organizației); angajații au nevoie să fie formați (chiar dacă, uneori, ne macină gândul că investim în oameni și ei, ulterior, caută noi oportunități, ce facem atunci când nu investim în ei și ei rămân fără a avea competențele necesare adaptării la digitalizare și transformare a businessurilor?); angajații au nevoie să fie conectați la viziune, la misiune și să facă parte din dezvoltarea și implementarea planurilor tactice.
Conectarea cu angajații înseamnă crearea unei conexiuni cu viziunea companiei. Este important să ne cunoaștem angajații, ținând cont de faptul că oamenii sunt formați din emoție și rațiune (în general, facem alegeri emoționale pe care le analizăm, ulterior, rațional). Oamenii au nevoie să fie inspirați și, pe lângă stabilitate, este important să le oferim perspective, programe prin care să stimulăm inteligența colectivă și să contribuim la construirea unor experiențe inspiraționale.
„Oamenii au nevoie să simtă bucuria de a muncii. Dat fiind faptul că mai bine de 34 de ani din viață noastră ne gândim la job și că petrecem peste 99.100 de ore din viață la serviciu (11 ani), devine esențial să nu fim plictisitori în relația om – organizație. Este esențial să acordăm o atenție deosebită modului în care formulăm și calibrăm așteptările angajaților de la organizație, având în vedere că cererea de competențe și abilități este mult mai mare decât oferta existentă. Astfel, trebuie să integrăm noi idei, metode, tendințe în activitatea unei organizații pentru ca „a fi angajat” să echivaleze cu „bucuria de a munci, de a găsi sens în activitatea zilnică realizată”, subliniază Ionuț Condruz, Strategy & Business Performance Manager Up România, o companie cu expertiză în creșterea satisfacției angajaților români.
Una dintre acțiunile de baza în crearea unei culturi organizaționale și a unui climat optim este și creșterea motivației angajaților
De exemplu, una dintre motivațiile oamenilor de a merge la job este și creșterea bunăstării, a puterii de cumpărare. În acest sens, importanța beneficiilor extrasalariale (acordarea de tichete de masă, tichete cadou, vouchere de vacanță, tichete culturale, abonamente medicale sau la săli de sport etc.) devine esențială. Tehnologia, evoluția pieței muncii a condus la dezvoltarea și lansarea de soluții noi, de platforme de beneficii tip market place, prin care angajatorii pun la dispoziția angajaților un buget, iar aceștia decid când și cum îl folosesc. Angajații pot opta atât pentru beneficiile clasice, cu avantaje fiscale asociate, cât și pentru alte beneficii, potrivite nevoilor lor (de exemplu: cursuri, pensii private). Așa este și soluția Up MultiBeneficii, o soluție proprie Up România (dezvoltată 100% în România), o soluție customizabilă în funcție de nevoile clientului, fiind potrivită oricărei companii, indiferent de numărul de angajați sau de vechimea pe piață.
Up MultiBeneficii poate fi și un instrument de consolidare a relației angajat – angajator. Angajații motivați contribuie la dezvoltarea unor afaceri puternice.