Multe companii au anunțat încă de acum câteva luni că-și plănuiesc intens reîntoarcerea la birouri și că își recheamă angajații înapoi la sedii. După o bună perioadă în care munca remote s-a instalat, giganți precum Google, Amazon, Morgan Stanley sau Goldman Sachs și-au pus la punct planuri ca să-și aducă angajații înapoi, chiar dacă unii au mai amânat data exactă a revenirii la birou. Apple, de pildă, le-a spus angajaților de la sediile din întreaga lume că vor fi nevoiți să vină la birou, dar nu mai devreme de 10 ianuarie 2022, în contextul îngrijorărilor cauzate de cel de-al patrulea val al pandemiei. Și Amazon a anunțat că intenționeză să amâne reîntoarcerea la birouri, deși inițial era planificată pe 7 septembrie.
Un sondaj al Partnership for New York City arată că inițial, angajatorii credeau că aproximativ 62% dintre angajați se vor reîntoarce la birou până în septembrie 2021. Cu toate acestea, doar 23% dintre angajații din Manhattan s-au întors la sedii și nu complet, ci în varianta hibrid, cu două zile de venit la birou pe săptămână.
Reîntoarcerea la birou și multele semne de întrebare
Desigur, rămâne acum întrebarea: Oare mai vor angajații să se reîntoarcă la birou complet? În mod cert, angajații sunt cei mai interesați de binele lor, atât în plan personal, cât și profesional. După aproape doi ani de munca remote, salariații din întreaga lume au realizat că de acasă se bucură de un grad mai mare de autonomie și că își pot crea aproape singuri programul loc de lucru, fără să mai piardă timp pe drum. A te întoarce zilnic la birou înseamna reluarea unui program fix de lucru (de la 9 la 5 pentru cei mai mulți), alocarea unui buget pentru transport ( un aspect dificil aici dacă stăm să ne gândim cât de mulți salariați pierd timp cu naveta zilnică) sau cheltuielile cu masa de prânz.
Citește mai mult: wall-street.ro