Ultima parte a evenimentului „Iași HR Vibes”, de pe 23 iunie, a fost dedicată unui panel de dezbatere despre viitorul departamentului de resurse umane, moderat de Daniel Drăgan, Managing Partner, BusinessMark, la care au participat: Delia DiaconuDaniel Adumitrachioaei, Luiza Banyai, Cătălina Largeanu, Alina Velic și Diana Avirvarei.

Brandul de angajator este foarte important în procesul de recrutare, a punctat Delia Diaconu, Talent Acquisition Lead EMEA, OSF Digital: „OSF avea o particularitate cu mult înainte de pandemie. Noi aveam acest remote work oriunde în lume, încă de dinainte. Pe noi nu ne-a afectat foarte mult din punctul acesta de vedere. Pandemia a venit, totuși, cu schimbări. Companiile au văzut că se poate lucra remote, așa că multe companii noi au intrat pe piață”. 

“Brandul de angajator este foarte important, lumea să știe care îți sunt valorile, să vadă cu cine rezonează. Este și un trend cu oameni care vor să intre în IT, iar noi am făcut academii pentru studenți și pentru cei ce doresc să facă reconversie profesională. Important este să identifici potențialul în oameni și să treci peste absența experienței, să identifici potențialul. Acum toată lumea vrea să aibă o muncă cu sens, să se identifice cu valorile companiei. Motivația financiară la un moment dat se termină. Ai nevoie să fii alături de oameni cu care rezonezi”, a mai spus Delia Diaconu.

La rândul său, Daniel Adumitrachioaiei Director Resurse Umane, TeraPlast Grup, a completat că strategia de recrutare s-a schimbat foarte mult în urma pandemiei de COVID-19: „Lumea a început să se concentreze mai mult pe echilibrul dintre viața de acasă și viața de la serviciu. Burnoutul este o provocare, într-adevăr. Siguranța la job continuă să fie o prioritate, având în vedere toate cele ce se întâmplă pe plan economic și în contextul războiului. Din punctul meu de vedere, strategia de recrutare s-a schimbat foarte mult. Căutăm noi candidații. Văd tot mai mulți angajați care apreciază mediul de lucru. De multe ori se întorc pentru că, indiferent de bani, ajung la concluzia că nu merită. Pentru ei nu mai contează atât de mult cât câștigă, cât siguranța locului de muncă și beneficiile. Contează foarte mult ambasadorii de brand. 50% dintre angajații care vin acum în companie vin din recomandările angajaților. Toți ar trebui să ne pregătim oamenii cât mai bine, chiar dacă vor pleca sau nu, în felul acesta educăm o forță de muncă si va fi un return of investment, mai devreme sau mai târziu, toți vom beneficia.”

Pe 23 iunie a avut loc o nouă ediție a „Iași HR Vibes”, la care au fost prezenți peste 150 de participanți și speakeri, atât la Palas Congress Hall, cât și virtual, pe platforma MyConnector. În cadrul acestei conferințe, cei 20 de speakeri invitați au discutat despre viteza de reacție a departamentului de HR în situații de criză, acordând o atenție aparte strategiilor prin care specialiștii din domeniu au reușit să răspundă tuturor provocărilor aduse de pandemie, astfel încât organizația să fie pregătită să depășească cu succes orice provocare. Cei care nu au ajuns la eveniment pot solicita înregistrarea conferinței pe site-ul BusinessMark, în secțiunea On Demand.

Iași HR Vibes 2022 este un eveniment organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – GlobalManager.roAdministratie.ro și GlobalHRManager.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.