Sănătatea organizațională a unei companii depinde constant de nivelul de satisfacție a angajaților. Știm deja că o multitudine de factori externi pot induce situații de stres sau anxietate la locul de muncă. Poate părea ciudat, dar decizii abrupte de schimbare a flotei de mașini convenționale cu automobile electrice poate avea un impact puternic asupra angajaților care nu îmbrățișează cu totul această soluție de mobilitate. Există, însă, producători care propun soluții de tranziție, soluții care pot ajuta angajații să descopere beneficiile unor mașini propulsate de motoare electrice, fără grija unor probleme de alimentare cu energie electrică.
Nissan a găsit o soluție capabilă să-i ajute pe cei care doresc să își reducă impactul asupra mediului înconjurător, să tină pasul cu tehnologia și evoluția societății, dar luptă cu teama de schimbare și reticența generată de infrastructura subdimensionată disponibilă pe plan local pentru mașinile full electrice.
Japonezii au introdus pe piață, încă din 2016, o soluție de mobilitate ingenioasă, care îți oferă beneficiile unei mașini electrice (accelerație și cuplu instant), dar nu constrânge deplasările pe distanțe lungi și grija pentru autonomie sau pentru optiunile de încarcare rapidă de pe traseu.
Tehnologia se numește Nissan e-Power și se regăsește deja pe mai multe mașini disponibile și în România, cum ar fi Qashqai și X-Trail. Ea funcționează după o schemă ușor de înțeles. Roțile sunt puse în mișcare, exclusiv, de un motor electric. Acesta poate furniza pana la 201 CP și poate oferi accelerații foarte bune. Energia sa este furnizată, însă, de un motor pe benzină, de 1.5 litri, care funcționează doar pentru a încărca o baterie de mici dimensiuni. Practic, o să ai senzații de mașină electrică și autonomia unei mașini pe benzină.
Mai mult, dacă o să folosești modelele Nissan echipate cu motoarele e-Power preponderent în oraș, o să observi că rularea ta va fi mai mult electrică. Motorul pe benzină va porni foarte rar ca să încarce bateria. Japonezii promit că aproximativ 70% din rularea ta în oraș se va face în mod electric. Dacă decizi să ieși afară din oraș, motorul pe benzină va porni mai des pentru a oferi energie bateriei. Consumul va crește direct proporțional cu viteza de deplasare, însă, chiar și așa, valorile promise de Nissan sunt asemănătoare unui diesel: doar 6.7 litri/100 de kilometri.
Pentru cei care își doresc o mașină capabilă să iasă în afara asfaltului, în teren accidentat, acest sistem e-Power vine la pachet și cu un al doilea motor electric, amplasat pe axa din spate. Tehnologia se numeste e-4ORCE si are rolul de a controla toate cele 4 roți, înlocuind sistemele 4×4 clasice prin control complet electric. Sistemul este permanent activ, astfel încât itervine cu precizie atunci când este nevoie de aderență într-o situație dificilă.
În concluzie, Nissan e-Power poate fi soluția perfectă pentru o tranziție fără anxietate către epoca mașinilor electrice.