„Se vorbește în ultimul timp tot mai mult și pe bună dreptate de ‘siguranța psihologică’ a angajaților. Trăim vremuri în care nesiguranța este peste tot în jurul nostru, iar în business, așa cum știm, sunt importante cifrele. Să le atingi, într-un mediu înalt competitiv, dar în care nu știi exact ce te așteaptă în perioada următoare, înseamnă un efort constant și poți foarte ușor să ajungi la burnout”, afirmă Gabriela Niță, HR Director Up România, într-un interviu acordat platformei GlobalHRManager.
În acest context, consideră Gabriela Niță, este esențial să ne conectăm în mod autentic cu echipele noastre și să vedem în ce măsură colegii noștri sunt ,,bine cu ei înșiși”, sunt echilibrați și au parte atât de momente de concentrare intensă, cât și de momente de celebrare și de ,,have fun together”. ,,Iar aceasta nu este doar treaba HR-ului, ci, mai ales a leaderilor, dacă interesul lor este să aibă rezultate cu oamenii pe care îi coordonează”.
,,Contează ca oamenii să simtă că ceea ce fac contează cu adevărat, că munca lor este apreciată”
În ceea ce privește pachetul de beneficii oferit angajaților Up România, Gabriela Niță apreciază că este unul variat: de la cardul de masă și cadou pentru ziua de naștere și până la zile suplimentare de concediu sau spor de loialitate. ,,Avem, de asemenea, bonusuri de performanță pentru atingerea obiectivelor, dar și profit sharing, astfel încât colegii noștri să simtă că, dacă se implică mai mult și au rezultate mai bune, acest lucru îi impactează în mod direct, pozitiv și pe ei. Pe lângă acestea, fiecare coleg din companie primește un buget în platforma noastră Up MultiBeneficii, buget din care își poate lua vouchere de vacanță, combustibil, cărți sau cursuri ori pensii private”.
,,Mai presus de toate aceste beneficii extrasalariale însă, contează ca oamenii să simtă că ceea ce fac contează cu adevărat, că munca lor este apreciată, că lucrează într-o atmosferă plăcută, în care găsesc sprijinul de care au nevoie și în care leaderul echipei are încredere în ei”, subliniază liderul echipei de HR al Up România.
Certificarea Great Place to Work, obținută cu un scor de 86%
Potrivit Gabrielei Niță, este important să existe un brand puternic de angajator, dar este imperios să fie unul autentic, respectiv, să fie același cu cel trăit de angajați.
,,Interesul nostru este, în primul rând, ca membrii echipei Up România să aibă o percepție pozitivă despre compania unde lucrează, pentru a construi brandul de angajator pe o fundație reală. În acest sens, în primăvara acestui an am realizat un sondaj în urma căruia am obținut certificarea Great Place to Work cu un scor de 86%, scorul minim necesar pentru obținerea certificării fiind de 65%. Am continuat apoi cu pagina undelucram.ro, unde nota noastră este 4.64 din 5 și unde suntem pe locul 6 din top 100 angajatori. De asemenea, recent, am participat la Employer Branding Conference, unde am adus în discuție sistemul de beneficii flexibile pe care îl pot acorda angajatorii pentru a-și loializa angajații, dar și cât este de important sistemul de lucru hibrid pentru toate categoriile de vârstă”.
Crește accentul pus pe zona digitală
Gabriela Niță menționează că dezvoltarea profesională a angajaților este privită cu multă atenție în cadrul Up România, iar această dimensiune a activității se bazează tot mai mult pe zona digitală. ,,Am intrat de curând în universul blockchain, oferind angajaților NFT-uri aniversare în cadrul teambuilding-ului organizat la începutul lunii septembrie. În același timp, dezvoltăm aplicații noi, user friendly, care răspund nevoilor actuale ale clienților noștri. Suntem interesați de tot ceea ce este nou, credem în puterea parteneriatelor și ne dezvoltăm în acest sens. Este important, de asemenea, să investim în leaderii noștri pentru a avea echipe puternice, care să colaboreze și să avem, în final, un impact real în businessul clienților noștri”, conchide Gabriela Niță.