Mulți oameni își doresc să se simtă mai stăpâni pe ei cu privire la abilitățile lor la locul de muncă. Cu alte cuvinte, ei caută o mai mare încredere în sine atunci când vine vorba de îndeplinirea muncii, de a face față colegilor și de a gestiona situații dificile. Dacă ești unul dintre acești oameni, nu ești singurul.
Ce poți face concret pentru a te simți mai încrezător în ceea ce privește munca ta?
În primul rând, amintește-ți că nu ești meseria ta! Adică, dacă faci o greșeală la serviciu, asta nu înseamnă că ești prost, lipsit de valoare sau că ești într-o poziție greșită. Este prea ușor să iei greșelile personal, considerându-le ca o reflectare a adevăratei persoane, mai degrabă decât pentru ceea ce sunt ele: o greșeală. Chiar dacă nu pare întotdeauna așa, toată lumea face greșeli din când în când. Cel mai bun mod de a face față unei greșeli este să o recunoști imediat, să prezinți o soluție și să înveți din aceasta. Acest lucru arată că ești sincer și, prezentând modalități de a remedia problema, obții mai multă credibilitate în rândul celorlalți, dar și mai multă încredere că ești o persoană capabilă.
O altă problemă comună este senzația de nesiguranță când vine vorba de colegi. Mulți oameni simt că nu se potrivesc, nu sunt siguri cum să gestioneze conflictele sau au un coleg sau un manager prevăzător cu care nu știu cum să comunice. Oricare dintre aceste sentimente poate afecta stima de sine. S-ar putea să simți că nu ai nimic de oferit grupului, fie în plan social, fie în proiecte, eviți conflictele și le poți permite altora să-ți atingă punctele sensibile. Dacă socializarea este o problemă, va trebui să ieși puțin din zona ta de confort.
Citește mai mult: https://www.undelucram.ro/cumlucram/increderea-in-sine-se-construieste-1965