Pe 18 octombrie, la Ateneul Român, a avut loc cea de-a cincea ediție a Romanian Hospitality Awards, eveniment aflat sub Înalt Patronajul Majestății Sale Margareta, Custodele Coroanei române. Cei peste 760 de participanți au sărbătorit performerii anului în HoReCa și au vorbit, totodată, despre planurile industriei în 2024.
Astfel, potrivit unui sondaj Hospitality Culture Institute, aplicat antreprenorilor și profesioniștilor cu funcții de conducere în HoReCa, prezenți la Romanian Hospitality Awards, 89% dintre aceștia afirmă că principala preocupare legată de politicile guvernamentale este reprezentată de impactul fiscal al schimbărilor legislative. 9% afirmă că reglementările privind igiena și siguranța alimentelor reprezintă principala preocupare, și doar 1% declară că cel mai important motiv de îngrijorare este reprezentat de apariția unor noi restricții de călătorie.
În ceea ce privește evoluția profitabilității în HoReCa în anul 2024, 39.8% dintre liderii industriei anticipează că aceasta își va păstra marjele curente. 30.4% se așteaptă la o creștere ușoară a profitabilității, în vreme ce 18.3% anticipează o ușoară scădere a marjelor.
76.2% dintre liderii industriei HoReCa anunță că nu vor lansa noi campanii de recrutare în 2024. Cu toate acestea, 72.5% dintre respondenți afirmă că au în plan programe de formare și dezvoltare a personalului actual.
Nu în ultimul rând, 63.9% dintre respondenți susțin că inovarea în meniu și servicii reprezintă principala strategie prin care își propun să rămână competitivi în 2024, în vreme ce 15.7% mizează pe reducerea costurilor operaționale. Totodată, 15.2% dintre respondenți afirmă că investițiile în marketing și publicitate reprezintă principala strategie prin care își propun să rămână competitivi în 2024.