“Cu toții știm că retenția angajaților reprezintă o provocare în majoritatea domeniilor, dar întrebarea este cum acționăm? Atuul nostru este modul în care ne raportăm la oameni, pentru noi nu sunt angajați, ci colegi, co-echipieri, alături de care încercăm să găsim împreună cele mai bune soluții pentru a crea un mediu în care cu toții venim cu drag”, spune Livia Prodana, Human Resources Specialist, Lensa, în interviul acordat platformei GlobalHRManager.ro.

Aceasta recunoaște că încă învață din mers alături de angajații Lensa, care fac parte dintr-o companie ce a lansat un business online în 2013 iar în 2018 a deschis primul magazin în București, acum mândrindu-se cu o echipă de peste 800 de colegi în 85 de magazine, cu prezență în 3 țări.

“Ne mândrim că facem parte dintr-o companie 100% românească și colegii care doresc să facă parte din povestea noastră au oportunitatea să contribuie cu adevărat la dezvoltarea organizației. Oferim spațiu de creație, apreciem toate ideile colegilor și fiecare abilitate își găsește valoarea în compania noastră. De asemenea, fiind într-o continuă expansiune, ne concentrăm pe identificarea abilităților care îi pune în valoare pe colegi pentru a putea crea un plan de carieră potrivit”.

 

“Piața ne-a arătat cât de importantă este adaptabilitatea pentru angajați și angajatori”

Întrebată fiind cum decurge procesul de recrutare, pentru a atrage candidații valoroși din piață, Livia Prodana spune că, pe lângă mediile în care se promovează oportunitățile și tehnicile folosite de echipa de recrutare, se pune accentul pe nevoile viitorilor angajați, cum ar fi motivele pentru care își doresc o schimbare, ce își doresc de la noul angajator și cum își imaginează viitoarea echipă.

“Piața ne-a arătat cât de importantă este adaptabilitatea pentru angajați și angajatori, astfel încât procesele noastre de recrutare sunt adaptate pentru fiecare rol în parte, iar timpul de la contactarea candidaților până la angajare este diferit de la o poziție la alta. Ce facem diferit este să ne centrăm atenția pe experiența din timpul interviului alături de candidat, iar mai apoi pe skill-urile pe care le deține, deoarece ne dorim ca la finalul procesului de recrutare să fie o bună potrivire cu atribuțiile rolului, dar mai ales cu echipa din care va face parte. Ne place să fim deschiși cu toți candidații și să discutăm atât despre bucuriile noastre, cât și despre provocările pe care le pot întâmpina și cum le pot transforma în oportunități de învățare. Întotdeauna atât eu, cât și echipa mea credem că un nou coleg este o comoară încă nedescoperită pentru compania noastră și că în orice persoană există potențial de creștere și dezvoltare”, explică interlocutoarea noastră.

 

“Este important să promovăm evoluția colegilor, pentru că succesul Lensa vine prin succesul lor”

Aceasta afirmă că expansiunea accelerată din ultimul an a provocat compania să acorde mai multă atenție consolidării unui brand de angajator. “În 2023 am lansat prima campanie de employer branding, prin care ne-am dorit să spunem poveștile colegilor care au avut parte de o călătorie inspirațională alături de noi. Este important să promovăm evoluția colegilor, pentru că succesul Lensa vine prin succesul lor. Suntem atenți atât la percepția potențialilor candidați, cât și la felul în care colegii noștri resimt cultura organizațională, de aceea organizăm constant sesiuni de feedback, survey-uri și exit interview-uri”.

Livia Prodana menționează că echipa de HR se concentrează în egală măsură pe atragerea de noi talente, dar și pe crearea unui mediu de lucru sănătos, în care colegii să se simtă permanent motivați.

În ceea ce privește principalele provocări pentru acest an, din punct de vedere al activității departamentului de resurse umane, ea menționează că “anul 2024 a adus multe surprize frumoase, dar cel mai important este că am mers mai departe în aceeași formulă și cu același entuziasm”.

În ceea ce privește procesul de recrutare, reprezentanta companiei Lensa a sesizat o scădere a aplicanților în piață, însă această provocare ajută la focusarea pe modalități de a atrage noi talente și la căutarea de soluții inovatoare pentru a-și consolida brandul de angajator.

“Cea mai mare provocare pe care am avut-o la nivelul întregului business a venit odată cu inaugurarea primului showroom în afara țării. Strategia și procesele noastre sunt definite și funcționează foarte bine pe piața locală, însă atunci când ne uităm la piețele noi, este nevoie să ne adaptăm la nevoile locale, în timp ce ne păstrăm în continuare ADN-ul de brand românesc. În acest început de an ne-am propus să consolidăm echipele noi formate și să ne pregătim cu forțe proaspete pentru noile obiective ambițioase pe care le avem”, concluzionează Livia Prodana.