“Este dificil pentru o companie antreprenorială să rețină în companie angajații valoroși pe termen lung, mai ales dacă sunt tineri. Cei tineri au alte valori, alte așteptări de la un angajator, au nevoie în permanență de ceva nou, de un mediu stimulant, competitiv care să le ofere acces la soluții și la procese interne pe care le pot oferi companiile multinaționale. Chiar și cei trecuți de 40 de ani, care își cunosc valoarea, sunt în permanență ofertați, tentați de alte companii. Acum competiția nu este doar cu alte organizații mai potente din România, ci cu organizații, companii din Uniunea Europeană care plătesc incomparabil mai bine și oferă un life work balance foarte bun, dar și cu organizații din întreaga lume”, spune Luiza Simion, HR Business Strategist / Corporate&Business Coach / Recruitment Manager, Talents Box, în interviul acordat platformei GlobalHRManager.ro.
“De aceea, procesele de recrutare sunt o poveste fără sfârșit pentru multe companii antreprenoriale sau mai mici, de aceea vedem mulți CEO sau HRM frustrați de aceste procese interminabile de recrutare”.
Din experiența recentă, Luiza Simion poate confirma că un branding puternic de angajator poate ajuta enorm nu numai o multinațională dar și o companie mai mică, antreprenorială. „Am reușit să finalizăm procese de recrutare cu succes și apoi să vedem cum se dezvoltă oamenii în organizație, dar acele companii au făcut mari investiții în zona de branding, în realizarea unor emisiuni dedicate, a unor academii dedicate, prin maniera în care își prezintă produsele, serviciile și oamenii, acestea din urmă fac diferența!”
„Efectele pozitive ale campaniilor de recrutare desfășurate constant se văd în timp”
Interlocutoarea noastră spune că, din poziția de agenție de recrutare, echipa Talents Box se adaptează procesului de recrutare în funcție de nivelul poziției, de numărul de poziții pe care le are în recrutare, de context, de urgența poziției dar și de dimensiunea companiei pentru care recrutează, de domeniul de activitate și de vizibilitatea acesteia pe piață. “Urmărim în primul rând să realizăm un proces de recrutare eficient, care să răspundă atât nevoilor angajatorului, cât și nevoilor candidaților disponibili pe piața muncii. Pentru reușita procesului de recrutare, folosim atât metode tradiționale (anunț pe unul sau mai multe platforme de căutare de joburi, pe sistem de recomandări etc) cât și metode inovative. Printre acestea din urmă, putem enumera realizarea unor modalități de sourcing eficient folosind inteligența artificială, implementarea unei tehnologiii dedicate pentru a construi comunități de profesioniști pentru specializările/specializarea unde procesele de recrutare merg greu, folosirea tehnicilor Boolean search, realizarea de baze de date folosind tehnicile de joc (gamification) pentru atragerea candidaților în funcție de abilitățile cheie”.
În continuare, explică Luiza Simion, campaniile de recrutare pe diverse rețele sociale funcționează, dar mai degrabă în a face cunoscută compania care recrutează, în a crește brandul de angajator decât efectiv în a închide poziția. „Efectele pozitive ale campaniilor de recrutare desfășurate constant se văd în timp”.
“Tehnologia ne ajută să ajungem la candidații cei mai buni, mai repede și mai eficient”
Echipa Talents Box a început cu folosească cu succes aplicații de Inteligență artificială în procesele de recrutare și selecție. Cel mai rapid efect al aplicațiilor care folosesc inteligența artificială este în zona de sourcing, de creștere a numărului de candidați interesați, eligibili și care dețin abilități dezirabile în piața de recrutare. Pentru clienții agenției, mulți dintre ei companii antreprenoriale, nu este relevant decât să primească acei candidați potriviți în cât mai scurt timp.
„Putem atinge aceste așteptări în momentul actual al pieței muncii doar cu ajutorul tehnologiei și al aplicațiilor, care ne ajută să ajungem la candidații cei mai buni, mai repede și mai eficient. Din fericire, există astfel de aplicații și la noi, dezvoltate de tineri, de studenți sau de absolvenți ai unor facultăți tehnice de la București, Cluj, Iași sau Timișoara, care pot fi achiziționate ușor pe bază de abonament, pe bază de consultanță etc. și pot fi integrate în platforma de recrutare internă, cu rezultate remercabile și costuri decente”, conchide Luiza Simion.