Mirela Stere, Human Resources & Internal Communication Executive, Macromex, a vorbit în cadrul conferinței anuale „SHIFT. Business Transformation and Change Management Conference” despre procesul prin care a trecut compania și lecțiile învățate. „În cei 20 de ani trăiți alături de Macromex au fost două constante. Prima a fost schimbarea, dacă ar fi să mă raportez la modelul de business. Astăzi vorbim despre o companie cu peste 400 de angajați, cu un sediu nou, cu două depozite logistice performante. Peste 50% din cifra de afaceri este adusă de brandurile proprii. Vorbesc și despre diversificarea business-ului; linia de e-commerce a apărut în timpul pandemiei. Schimbarea a fost la ordinea zilei. În ultima perioadă, ce s-a schimbat a fost ritmul extrem de accelerat în care s-a produs schimbarea. Cred că tot timpul au fost oameni care au dorit să experimenteze, atunci când vine vorba despre tehnologie, și oameni care se opun schimbării, din cauza fricii de lipsă de control. Am trecut și printr-un proces de schimbare în departamentul de HR. Oamenii adoptă orice schimbare dacă înțeleg de ce-ul, dacă înțeleg care este beneficiul lor. În compania noastră, schimbarea a venit natural.”

Evan Leybourn, Cofondator al Business Agility Institute, a prezentat câteva dintre provocările cu care se confruntă companiile care își doresc să devină agile.

Care sunt provocările pe care le vedem în organizațiile care încearcă să fie agile, care încearcă să adopte agilitatea în afaceri? Agilitatea în afaceri se simte de parcă ai încerca să schimbi totul, peste tot și în același timp. O organizație poate fi pe atât de agilă precum funcția sa cea mai puțin agilă. Unde este constrângerea în organizația ta? Nu contează cât de repede poți crea transformarea; agilitatea ta este măsurată în luni – multe, multe luni. Despre asta este vorba atunci când ne referim la necesitatea agilității în afacere. Ce este agilitatea în afaceri, în acest caz? Este ansamblul de capacități organizaționale, comportamentele și modalitățile de lucru care oferă afacerii tale libertatea, flexibilitatea și reziliența de a-și atinge scopul, indiferent ce aduce viitorul. Acesta este obiectivul, singurul lucru care contează”, a spus el.

Un alt subiect abordat în cadrul conferinței a vizat liderii viitorului și impactul acestor asupra experienței angajaților. Astfel, Mirela Tănase, Senior Partner, Strategy & Sales, exploratist, a precizat: „Suntem atât de asaltați de elemente noi, presante, tensionante, iar schimbarea începe să fie constanta din viața noastră personală și profesională, încât, dacă ne uităm la lideri, putem vedea o redefinire a rolului acestora. Suntem într-o zonă în care expertiza complementară este mult mai valoroasă decât spiritul competitiv. Nu mai vorbim despre autoritate; autoritatea formală începe să fie din ce în ce mai diluată. Vorbim, mai adesea, de colaborare cross-departamentală sau cross-funcțională. Vorbim, totodată, despre autenticitate, într-un context în care suntem suma tuturor influențelor interne și externe. Leadershipul are această componentă vizionară. Tehnologia scoate la iveală multe dintre slăbiciunile, vulnerabilității organizației și a oamenilor, însă te provoacă în zona de vulnerabilitate, inovație. Liderul conector are capacitatea de a menține, într-un spațiu funcțional, echipe foarte diverse.”

Prima sesiune a fost încheiată de Florin Tătaru, Group HR Director, Help Net Farma & Farmexim. „Nevoia de decizie, de procesare de informație, de analiză și acțiuni este din ce în ce mai mare și se întâmplă nu neapărat în ritmul dorit de noi, ci în cel dorit de piață. Astfel, dispar câteva mituri, cum ar fi cel al perioadelor de navigare liniștită. Un alt mit era legat de faptul că putem controla tot ce se întâmplă, astfel încât compania să meargă în direcția pe care ne-am propus-o. Pentru ca lucrurile să funcționeze, trebuie să avem viteză, agilitate, reziliență și abilitatea de a lua decizii”, a spus el.

Peste 160 de persoane au participat, pe 16 noiembrie, la conferința anuală „SHIFT. Business Transformation and Change Management Conference”, ce s-a desfășurat în format fizic, la Hotspot Workhub din București și online. „SHIFT. Business Transformation and Change Management Conference” este un eveniment organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – EventsMax.ro,  GlobalManager.roAdministratie.ro, GlobalHRManager.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.

Mai multe detalii despre acest eveniment, ca și despre toate evenimentele naționale și locale din domeniul managementului, găsiți, actualizate permanent, pe EventsMax.ro – Platforma evenimentelor profesionale și de business din România. Peste 30.000 de executivi, antreprenori și specialiști din toate domeniile accesează platforma lunar pentru a căuta informații despre evenimentele din domeniile lor de interes. Abonează-te gratuit la newsletter-ul EventsMax, aici , și poți primi alerte săptămânale cu evenimente din domeniul care te interesează. Dacă vrei să publici evenimentele tale, fă-ți un cont gratuit, aici .