„Într-un sector dinamic și complex precum energia verde, sănătatea angajaților noștri este esențială pentru performanța și succesul companiei. Monitorizarea stării de sănătate a angajaților, inclusiv a celei psiho-emoționale este foarte importantă pentru noi. Prin urmare, toți angajații noștri au acces la abonamente medicale lunare la o clinică privată de top, iar acest beneficiu este foarte apreciat și utilizat de colegii noștri”, spune Nadia Drăgoi, HR Director, SIMTEL, în interviul acordat platformei GlobalHRManager.ro.
De ce este miercurea ziua cea mai așteptată de către angajații Simtel
Aceasta explică faptul că, prin intermediul unei platforme de beneficii flexibile, angajații au acces la diferite programe de wellness, sesiuni de consiliere psihologică, psihoterapie și workshopuri de gestionare a stresului pentru a asigura bunăstarea psiho-emoțională a echipei noastre.
„Miercurea este o zi mult așteptată de colegii noștri: pentru că este mijlocul săptămânii de lucru, este ziua de reechilibrare, respectiv ziua în care avem o echipă care asigură masaj la birou. Și, nu în ultimul rând, avem un program tailor-made de dezvoltare personală, intitulat Challenge Evolution, la care au participat, până acum, peste 40% dintre angajații noștri. Prin Challenge Evolution, ne propunem să întărim și să pregătim echipa pentru provocările viitoare și, în același timp, să cultivăm competențele, abilitățile și viziunea necesare pentru a rămâne lideri în industria energiei verzi. Toate acestea lucruri nu doar contribuie la îmbunătățirea st stării de bine a angajaților, dar demonstrează și angajamentul nostru față de grija și susținerea pentru fiecare membru al echipei noastre”.
Nadia Drăgoi adaugă că Simtel oferă o gamă variată de beneficii extrasalariale pentru a motiva angajații, atât fixe cât și variabile, printre care se numără bonusurile de performanță, zilele libere suplimentare în funcție de vechimea în companie, oportunitățile de dezvoltare profesională, programele de dezvoltare personală și profesională, abonamentele medicale, tichetele de masă, culturale, de vacanță etc., fiecare angajat având posibilitatea de a-și alege beneficiile în funcție de nevoile individuale. Mai mult, compania se află printre companii listate la bursă care oferă acces angajaților la programe de tip SOP (Stock options plan) pe criterii de performanță. De asemenea, sunt organizate evenimente sociale interne și teambuilding-uri pentru a întări spiritul de echipă și apartenența la companie și valorile interne.
“Spiritul de echipă este una dintre valorile cu rezonanță puternică în companie”
Directorul de HR al Simtel arată că diversitatea și incluziunea sunt promovate prin politici de recrutare, promovare și remunerare nediscriminatorii. Angajații companiei participă împreună la diferite proiecte de responsabilitate socială care susțin inclusiv cauze legate de incluziune și diversitate prin intermediul asociației grupului Simtel – Asociația Română pentru Energie Verde și Dezvoltare Durabilă (AREVDD), unde voluntari în proiectele asociației sunt chiar angajații Simtel.
“Dezvoltăm și menținem un mediu de lucru plăcut și deschis în care fiecare angajat se simte respectat și valorizat, indiferent de gen, etnie, religie sau orientare sexuală. Mai mult, unul dintre aspectele cheie ale culturii noastre organizaționale este angajamentul nostru de a promova un mediu de lucru colaborativ și incluziv, spiritul de echipă fiind una dintre valorile cu rezonanță puternică în companie. Considerăm că diversitatea echipei este un catalizator puternic pentru creativitate și inovare și, prin urmare, promovăm în mod activ o forță de muncă diversă și un mediu de lucru incluziv, dovadă fiind existența tuturor generațiilor în rândul angajaților noștri (de la generația Z până la Baby Boomers)”, mai spune interlocutoarea noastră.
În ceea ce privește provocarea permanentă de a reuși să rețină în companie angajații valoroși, Nadia Drăgoi afirmă că managementul companiei se concentrează pe asigurarea unui mediu de lucru pozitiv, oferind oportunități de creștere profesională, recunoscând și recompensând performanța, menținând o comunicare deschisă și transparentă. “De asemenea, suntem atenți la feedback-ul angajaților noștri și facem ajustări constante pentru a răspunde nevoilor și așteptărilor lor. Un obiectiv important este acela de a oferi compensații competitive și de a susține inițiativele de dezvoltare profesională pentru a menține motivația și satisfacția angajaților nostri. Cultura SIMTEL este o cultură a apartenenței și a inovației, care încurajează constant dialogul și dezvoltarea personală”.
„Vom continua să adoptăm tehnologii noi pentru a eficientiza procesele de HR”
Construirea și menținerea unui brand puternic de angajator este foarte importantă pentru echipa Simtel, care investește constant în comunicarea misiunii și valorilor sale, în crearea unui mediu de lucru atractiv și pozitiv, în promovarea oportunităților de dezvoltare profesională prin proiectele complexe și inovatoare pe care le dezvoltă.
„Brandul SIMTEL este unul valoros, ancorat în valori sănătoase și atent cultivate în activitatea noastră, iar activitatea noastră este una concentrată pe evoluția lui către un brand internațional, puternic, inspirațional. Un brand de angajator puternic ne ajută să atragem și să reținem talente de top și să ne consolidăm poziția de lider în construcția și mentenanța centralelor electrice fotovoltaice”.
Principalele provocări pentru anul 2024, din punctul de vedere al Directorului de HR Simtel, includ atragerea și reținerea talentelor într-o piață foarte competitivă, adaptarea la eventuale schimbări legislative și fiscale și menținerea angajamentului și motivației angajaților noștri într-o industrie extrem de dinamică. De asemenea, vor continua proiectele de dezvoltare profesională a echipei, precum și de promovare a diversității și incluziunii interne.
„Vom continua să adoptăm tehnologii noi pentru a eficientiza procesele de HR. Acest lucru va include implementarea de soluții AI pentru automatizarea sarcinilor administrative și utilizarea analizei de date pentru a lua decizii informate și a anticipa nevoile organizaționale. Vom continua să investim în programe de training și dezvoltare pentru a ne asigura că angajații noștri rămân la curent cu ultimele tendințe și tehnologii din industrie, sau din domeniul lor profesional. Aceasta va include atât formare internă, cât și cursuri externe, workshop-uri și participarea la conferințe de specialitate”, conchide Nadia Drăgoi.