În ultimul timp vedem o multitudine de articole despre stres și epuizare și mai toate fac apel, în final, la tehnologia modernă.

Tehnologia este o parte importantă a vieții noastre personale și profesionale. Există instrumente tehnologice care ne pot ajuta să economisim timp și bani. Tehnologia ne poate oferi acces la informații pe care nu le-am obține altfel.

“M-am abonat de curând la un newsletter și am văzut că vorbeau acolo despre importanța și provocările limitării de tehnologie. Ce mi-a plăcut cu adevărat la acel newsletter este că nu oferea abordarea standard de „detoxifiere digitală”. Pentru că, să recunoaștem, majoritatea nu ne putem îndepărta pur și simplu de dispozitivele noastre, și, la un anumit nivel, aș argumenta că, într-adevăr, nici nu ne dorim. Vrem doar abilitatea de a putea renunța din când în când, pentru a ne concentra pe altceva sau pe altcineva”, a dezvăluit Sharlyn Lauby, specialist HR, fondatoarea HR Bartender.

Iată câteva reguli pe care putem încerca să le respectăm pentru a menține o relație sănătoasă cu tehnologia:

1. Ne-utilizarea tehnologiei în timpul meselor

Desemnarea momentelor în care deviceurile rămân închise poate fi utilă.

2. Blocarea “timpului meu” în calendar

Planificarea timpului poate fi foarte ușor de făcut. Poți programa anumite perioade clare în care te îndepărtezi de birou și faci orice altceva, dar fără deviceuri.

3. Folosirea tehnologiei pentru distracție

Dacă vrem ca angajații noștri să fie productivi, atunci trebuie să îi ajutăm să construiască o relație sănătoasă cu tehnologia pe care o folosesc în fiecare zi. Trebuie să modelăm obiceiuri tehnologice bune și să le arătăm colegilor că este în regulă să ne îndepărtăm de dispozitivele noastre. Și că putem folosi tehnologia și pentru distracție și pentru muncă.

Tehnologia nu dispare. Soluția este să nu lăsăm angajații să fie atât de acaparați de tehnologie, încât să fie stresați de aceasta. În acest fel, angajații obțin toate avantajele tehnologiei cu o cantitate minimă de frustrare și stres.

Sursa: https://www.humanresourcestoday.com/?open-article-id=19792051