Cel puţin 320 de angajaţi vor dobândi competenţe digitale şi minimum 32 de întreprinderi mici şi mijlocii (IMM) vor fi sprijinite să introducă programe de învăţare la locul de muncă pentru angajaţii proprii, prin intermediul noului proiect „DigiL@b+”, implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Naţional Sindical (BNS).

Potrivit unui comunicat de presă al Consiliului Naţional al Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (CNIPMMR), proiectul are în vedere îmbunătăţirea competenţelor digitale ale angajaţilor care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele economice/domeniile identificate conform Strategiei Naţionale pentru Competitivitate (SNC) şi a Strategiei Naţionale de Cercetare, Dezvoltare şi Inovare (SNCDI), din regiunile de dezvoltare Sud-Vest, Vest, Nord-Vest şi Centru, scrie Agerpres.

„Ca urmare a implementării proiectului, cel puţin 320 de angajaţi vor dobândi competenţe digitale şi cel puţin 32 de IMM-uri vor fi sprijinite să introducă programe de învăţare la locul de muncă pentru angajaţii proprii. Programul de formare, dezvoltat in colaborare cu Google Atelierul Digital, reprezintă o oportunitate pentru angajaţi, care vor putea învăţa despre ce înseamnă un profil virtual, SEO, Google Ads, cum pot folosi Youtube-ul în avantajul lor, despre importanţa unei pagini de contact pe propriul website sau cum să îşi facă un formular de feedback online. Cele 320 de persoane aşteptate să acceseze acest program vor avea la dispoziţie o aplicaţie mobilă pe care o pot accesa gratuit, aceasta constituind suportul procesului de formare şi va avea integrată partea practică a cursului (conţinut digital multimedia)”, se menţionează în comunicat.

Cei interesaţi pot participa la evenimentele Tech Day, organizate în fiecare dintre cele patru regiuni, unde pot afla secretele prezenţei digitale şi importanţa acesteia pentru dezvoltarea unei afaceri de la Ambasadorii Digitalizării, antreprenori sau experţi în domeniul IT. În cadrul evenimentelor se vor organiza şi expoziţii de specialitate, cu prezentări de aplicaţii şi inovaţii în domeniul tehnologiei şi internetului.

Totodată, implementarea proiectului va conduce la creşterea gradului de conştientizare a angajatorilor care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele economice cu potenţial competitiv identificate, conform SNC, şi din domeniile de specializare inteligentă, pe baza SNCDI, sau a angajatorilor care intenţionează să-şi adapteze activitatea la aceste domenii/specializări inteligente, privind importanţa şi necesitatea participării angajaţilor la programe de formare continuă.

Proiectul DigiL@b+ este finanţat în cadrul Programului Operaţional Capital Uman (POCU) 2014 – 2020.