„La Glopal, diversitatea și incluziunea sunt piloni fundamentali care ne sprijină misiunea de a fi un lider global în soluțiile pentru comerțul electronic. Suntem convinși că echipele diverse aduc perspective variate și inovative, esențiale pentru succesul nostru. Având angajați în 12 țări, ne asigurăm că procesul nostru de recrutare este global și incluziv, atrăgând talente din diverse medii culturale, lingvistice și profesionale”, spune Raluca Ghete, HR Director, Glopal, în interviul acordat platformei GlobalHRManager.ro.

Potrivit acesteia, sistemele de feedback anonime, cum ar fi sondajele de bunăstare bilunare și forumurile de recunoaștere, permit angajaților să își exprime liber preocupările și sugestiile, contribuind astfel la îmbunătățirea constantă a culturii organizaționale. „Ne mândrim cu o rată de 37.5% angajați femei, și 36.84% femei in roluri de conducere, peste benchmark-ul global pentru companiile din sectorul SaaS si Tech”.

Plan de recompense pe termen lung pentru angajații loiali

Glopal ofera un pachet de beneficii care nu doar răspunde nevoilor angajaților, dar îi și motivează să fie implicați și productivi. Printre beneficiile oferite de companie se numără:

  • Flexibilitatea programului de lucru: într-o companie remote, flexibilitatea este esențială. Angajații Glopal au libertatea de a-și gestiona propriul program de lucru, ceea ce le permite să mențină un echilibru sănătos între viața profesională și cea personală. Programul „Flexible Summer Fridays” este un exemplu, permițând angajaților să termine mai devreme în zilele de vineri din perioada verii, promovând astfel recuperarea și prevenirea burnout-ului.
  • Plan de recompense pe termen lung (LTIP): Acest plan recompensează angajații pentru loialitatea și contribuțiile lor de-a lungul timpului si permite angajatilor sa beneficieze direct de rezultatele favorabile ale companiei. Premiile anuale cu o perioadă minimă de vesting de doi ani sunt ajustate în funcție de rolul fiecărui angajat, încurajând astfel angajamentul pe termen lung și alinierea obiectivelor personale cu cele ale companiei.
  • Acces la spații de co-working: Deși este o companie remote, Glopal înțelege că unii angajați preferă un mediu de lucru tradițional. De aceea, oferă acces la birourile sale din Paris, Varșovia și Toronto, precum și decontarea cheltuielilor pentru spații de co-working pentru cei care nu se află în aceste orașe.

Utilizăm Inteligența Artificială pentru a analiza răspunsurile la chestionarele de management al performanțelor”

„Ne mândrim cu o rată de fluctuatie voluntară de doar 0.9% în ultimele 12 luni, o dovada a angajamentului nostru față de bunăstarea și satisfacția angajaților. De asemenea, am obținut un scor eNPS (Employee Net Promoter Score) de 39 în mai 2024, cu 47% promotori și doar 9% detractori. Aceste realizări reflectă eforturile noastre continue de a construi o cultură organizațională solidă, bazată pe comunicare deschisă și feedback constructiv”, explică Raluca Ghete.

Aceasta subiniază că succesul în retenția angajaților și în obținerea unui scor eNPS ridicat se datorează implementării unei comunicări continue și bidirecționale. Studiul eNPS trimestrial și studiul de wellbeing, realizat la fiecare două luni, permit echipei de HR să colecteze feedback valoros în mod regulat și să identifice rapid orice probleme sau oportunități de îmbunătățire.

„În plus, utilizăm Inteligența Artificială pentru a analiza răspunsurile individuale la chestionarele de management al performanțelor. Acest proces ne ajută să descoperim tendințe și să obținem o perspectivă mai profundă asupra experienței angajaților noștri. Tot feedback-ul colectat este analizat în termen de maxim două săptămâni de la generare, asigurându-ne că reacționăm prompt și eficient la nevoile echipei noastre”, adaugă interlocutoarea noastră.

Rezultatele acestor analize și planurile de acțiune corespunzătoare sunt împărtășite colegilor prin intermediul “Happy Workplace Forum” – o ședință lunară cu toată echipa. În cadrul acestei întâlniri, se discută despre rezultatele studiilor, planurile de acțiune și alte inițiative menite să facă din Glopal un loc de muncă care să satisfacă pe deplin nevoile și așteptările angajaților. Această abordare transparentă și colaborativă ne permite să menținem un mediu de lucru pozitiv și motivant, unde fiecare angajat se simte apreciat și implicat”.

Noul sistem de management al performanței, construit pe patru principii

Am întrebat-o pe Raluca Ghete care sunt modurile în care este evaluată performanța și implicarea angajaților. Sistemul nostru de management al performanței este un element central în strategia noastră de a menține un standard înalt de performanță și de a asigura implicarea angajaților”.

Potrivit Ralucăi, noul sistem Glopal de management al performanței, lansat in acest an, este construit pe următoarele principii:

  • Alinierea obiectivelor individuale cu OKR-urile companiei și departamentului: Se asigură că fiecare angajat înțelege cum munca lui / ei contribuie la obiectivele generale ale companiei. Această aliniere este crucială pentru crearea unui mediu de lucru armonios și productiv.
  • Feedback și evaluări trimestriale: Sunt implementate evaluări trimestriale și sesiuni de feedback 360 pentru a asigura o imagine completă a performanței fiecărui angajat. Aceste evaluări sunt însoțite de conversații regulate despre performanță, care permit identificarea și abordarea provocărilor în timp util.
  • Automatizarea prin Bamboo HR: Este utilizat Bamboo HR pentru automatizarea proceselor de evaluare a performanței. Aceasta permite colectarea și analiza datelor, oferind o bază solidă pentru deciziile legate de dezvoltarea și managementul talentelor.
  • Dezvoltare personală și profesională: Sistemul Glopal de management al performanței este conceput pentru a sprijini dezvoltarea continuă a angajaților. Fiecare angajat are acces la resurse de formare și oportunități de creștere profesională, asigurând astfel un progres constant în carieră și o satisfacție profesională crescută.

„Integrarea noilor tehnologii în procesele de HR necesită investiții continue”

Una dintre principalele provocări aduse de anul 2024 pentru echipa Glopal o constituie ritmul rapid de evoluție a tehnologiei, în special AI. Tehnologia, și în special Inteligența Artificială, evoluează într-un ritm rapid și continuu. Acest lucru ne impune să ne adaptăm și să inovăm constant produsele și serviciile noastre pentru a rămâne competitivi pe piață. În plus, integrarea noilor tehnologii în procesele de HR necesită investiții continue în formare și dezvoltare pentru echipa noastră”.

O altă provocare o constituie constrângerile financiare ale clienților, pe fondul diminuării veniturilor în e-commerce. Echipa Glopal trebuie să fie și mai atentă la oferirea de valoare și eficiență prin soluțiile sale, asigurându-se în același timp că menține un nivel ridicat de satisfacție a clienților. De asemenea, asta înseamnă eficientizarea și optimizarea proceselor interne, astfel încât să asiguram sustenabilitatea companiei.

Nu în ultimul rând, ne confruntăm cu complexitățile și modificările legislative din tarile in care operam. Activând în 12 țări, Glopal trebuie să navigheze printr-un peisaj legislativ complex și în continuă schimbare. Este esențial să dezvoltăm și să implementăm programe de HR care să fie conforme cu legislația locală, și care în același timp răspund nevoilor de business”, concluzionează Raluca Ghete.

Despre Glopal

Glopal este un lider inovator în furnizarea de soluții complete pentru comerțul electronic internațional. Platforma integrează o gamă completă de instrumente pentru marketing și localizare, transport, fiscalitate și conformitate, toate menite să accelereze creșterea comerțului electronic transfrontalier. Construită pe un sistem modular, platforma Glopal facilitează integrarea complexă și personalizată cu orice platformă de comerț electronic. Sediul central este in Franța, dar atât clienții cat si angajații sunt răspândiți la nivel global: o companie complet remote, cu o echipă de aproximativ 77 de profesioniști răspândiți în 12 țări.