Cercetătorii din HR au constatat că, în 2021, 65% dintre liderii HR acordă prioritate sănătății și bunăstării. De-a lungul unui an dificil, profesioniștii în domeniul resurselor umane s-au angajat să acorde prioritate sănătății și bunăstării angajaților în urma pandemiei provocate de noul Coronavirus.

Toți angajatorii au datoria de a avea grijă de personalul lor, ceea ce înseamnă că trebuie să facă tot ce pot pentru a proteja sănătatea, bunăstarea și siguranța angajaților lor atunci când aceștia lucrează. Pe lângă măsurile de sănătate și siguranță la locul de muncă, asta înseamnă și protejarea sănătății mintale a angajaților.

În acest articol, 6 lideri de resurse umane, experți și consultanți din companii, prezintă sfaturile lor pentru a satisface nevoile angajaților în materie de sănătate mintală.

CULTURA LA LOCUL DE MUNCĂ
Dr. DEE Gray, director al Grays Wellbeing

Pentru ca orice strategie de sănătate mintală și bunăstare să aibă un impact pozitiv, ea trebuie să facă parte din fundamentul întregii culturi a organizației.

Dr. DEE Gray este directorul Grays Wellbeing, furnizor de programe de bunăstare, coaching și consultanță. Ea a împărtășit cât de importantă este cultura pentru succesul oricărei strategii de sănătate și bunăstare: „Cea mai eficientă strategie este una în care bunăstarea este fundamentul culturii la locul de muncă. Aceasta are o formă holistică, astfel încât bunăstarea mentală, fizică și emoțională este susținută prin mecanisme interconectate.”

FLEXIBILITATEA                            
Susy Roberts, fondator al consultanței de dezvoltare a oamenilor, Hunter Roberts                 

Pe măsură ce COVID continuă să aibă un impact mare asupra sănătății noastre mintale și, din păcate, pentru unii, sănătatea lor fizică, mulți angajatori au făcut schimbări rapide și de impact în strategiile lor de sănătate mintală și bunăstare.

Susy Roberts împărtășește cât de important este ca angajatorii să recunoască cât de fluidă este această situație și stresul pe care l-a pus asupra forței de muncă: „Trebuie să existe o schimbare majoră în modul în care angajatorii reacționează la probleme practice și emoționale. Avem nevoie de ajutor și sprijin practic și de terapii de vorbire la locul de muncă, nu doar de cadre și platitudini. Trebuie să fie real; trebuie să fie o schimbare culturală masivă. Puteți aduce cei mai buni profesioniști pentru a dezvolta cele mai progresive proiecte, dar dacă cultura la locul de muncă nu permite acțiunile, atunci acestea sunt inutile.”

UTILIZAREA RESURSELOR
Harry Bliss, CEO & Co-fondator al Champion Health

Important este ca liderii de afaceri și profesioniștii în domeniul resurselor umane să se asigure că angajații au acces la serviciile pe care le furnizează compania, precum și la surse de servicii externe, profesionale, atunci când este necesar.

Trebuie luată în considerare formarea managerilor, șefilor de departamente în domeniul sănătății mintale. Abilitatea de a recunoaște semnele unei sănătăți mintale precare și de a ști cum să abordeze acest subiect, poate ajuta la gestionarea mai bună a oricărei  probleme de sănătate mintală pe care o întâmpină.

Harry împărtășește sfatul său pentru angajatori: „folosiți resurse care vă pot educa despre cum să ajutați angajații care se confruntă cu diferite probleme de sănătate mintală”.

ACȚIUNE RECEPTIVĂ
Emma Robinson, fondator și director al Red Diamond Executiv 
HeadHunters
Și, totuși, nu există o abordare unică a sănătății mintale la locul de muncă. Fiecare mediu de lucru este diferit, iar liderii de resurse umane trebuie să conceapă strategii de sănătate mintală care să răspundă nevoilor angajaților.

Emma Robinson descrie modul în care afacerea ei a reacționat la distanțarea socială și perioadele de blocare continuă: „Lucrul la distanță ne-ar putea oferi mai multă flexibilitate, dar înseamnă pierderea aspectului social al echipei: „Am decis să aloc 90 minute în fiecare miercuri pentru a ne concentra asupra bunăstării noastre, cu un amestec de exerciții și sesiuni de gândire, vorbind despre subiecte cum ar fi afirmarea, auto-credința și efectele stresului. Am învățat mai multe unul despre celălalt.”

CREATIVITATEA                                                                                                                                                Bev Wakefield, cofondator al Vibrant Accountancy                                                

Angajații din întreaga țară au trebuit să se adapteze la a fi departe de colegii lor, iar companiile au conceput noi modalități de a menține legăturile sociale și de a sprijini sănătatea mintală și bunăstarea fizică în aceste perioade de izolare și distanțare prelungită.

Vibrant Accountancy a participat la sesiuni de yoga săptămânale și provocări lunare. Cofondatorul lor, Bev Wakefield, explică: „Cea mai recentă provocare a noastră a fost să parcurgem un maraton în pauza de masă (în mod colectiv – sunt șase membri ai echipei) într-o lună.”.

ÎNTOARCEREA LA NATURĂ                                                                                                                          Peter Ellse, CEO al Cosy Direct                                                                                       

 Tema săptămânii de conștientizare a sănătății mintale este natura, promovând impactul pozitiv pe care natura îl poate avea asupra sănătății noastre mintale. Pătrunderea în natură este crucială pentru sănătatea noastră mintală și pentru bunăstarea generală.

Peter Ellse sugerează doar câteva dintre lucrurile pe care le face pentru a stimula starea de spirit a angajaților: „După ce ne-am mutat în altă țară, într-un depozit mai mare, cu mai mult spațiu verde, avem acum și un stup de albine la fața locului, un teren vegetal și pasări. Există fructe gratuite pentru personal, controale regulate de bunăstare și toți sunt încurajați să folosească școala forestieră din incintă. De asemenea, am angajat recent un profesor pensionar, Jan, pentru a servi ceai personalului în căni de ceai din China și tort de casă la 15:00 în fiecare vineri.”

Sursa: http://hrnews.co.uk/mental-health-in-the-workplace-6-tips-from-hr-experts/