Telekom Romania anunță lansarea chatbot-ului ANA, un asistent virtual care are rolul de a automatiza fluxurile de administrare a activităților interne de resurse umane și de a oferi suport de tip „self-service” pentru angajați. Chatbot-ul a fost implementat de Future WorkForce, companie specializată în automatizarea proceselor de afaceri, și are la bază tehnologia companiei DRUID, care dezvoltă asistenţi virtuali (chatboţi) pentru organizaţii de tip Enterprise.

ANA este dezvoltată și antrenată, așadar, pe tehnologie conversațională DRUID, este accesibilă prin platforma de Intranet a companiei și se integrează cu aplicațiile interne de resurse umane și cu roboții software dezvoltați folosind platforma UiPath de automatizare end-to-end deja operaționali.

Astfel, chatbot-ul ajută la aprobarea cererilor de concediu și preia de la angajații Telekom Romania solicitări specifice de HR, precum adeverințe medicale sau de salariat, afișează zilele de concediu disponibile și actualizează datele personale ale acestora prin folosirea tehnologiei de recunoaștere optică a caracterelor (OCR). În același timp, prin legătura dintre ANA și roboții dezvoltați cu tehnologie UiPath, managerii au acces la un set de rapoarte standard, obținând într-un mod rapid informații centralizate despre angajați și echipă.

ANA include și o funcționalitate de tip FAQ, pentru răspunsuri automate la întrebări generale de resurse umane, care se va perfecționa și extinde în timp, pe măsură ce chatbot-ul învață din interacțiunile sale directe cu utilizatorii.

„ANA continuă promisiunea de digitalizare și ne ajută să reducem semnificativ procese care presupun o activitate de rutină, iar rezultatele obținute în faza de testare, peste 200 de utilizări, ne demonstrează că angajații sunt dornici să intre în conversație cu cel mai nou membru al echipei de HR Telekom”, a declarat Carmen Dumitrache, Director Executiv Resurse Umane, Telekom Romania.

„Ne bucurăm să fim la a doua implementare pentru Telekom Romania, după cea din toamna anului trecut, și sperăm că ANA va deveni, în scurt timp, colega virtuală la care toată echipa apelează pentru informații rapide de HR. Atuul principal al unui asistent virtual constă în viteza și simplitatea pe care o aduce în interacțiunea cu orice public relevant pentru o companie, precum și în disponibilitatea sa în orice moment al zilei sau săptămânii”, a completat Mihaela Moisa, co-fondator Future WorkForce.