Majoritatea profesioniștilor din domeniul HR au întâmpinat dificultăți în gestionarea forței de muncă de la distanță, atunci când pandemia și-a făcut simțită prezența. Deși este încă un proces de învățare și adaptare, unele dintre cele mai bune practici de recrutare virtuală și integrare, au ajuns în top. Acestea sunt mai importante ca niciodată, deoarece multe companii se transformă în angajatori hibrizi.
Aproximativ jumătate din companii vor implementa un model de lucru hibrid și aproape 25% îl au deja în vigoare, potrivit unui studiu realizat de West Monroe.
“Angajarea la distanță va fi diferită de angajarea tradițională. Este important să o recreați.”, spune Annie Lin, VP of People, Lever.
Iată 7 dintre cele mai recomandate practici:
Schimbare în bine
Multe organizații s-au confruntat cu schimbări drastice anul trecut, cum ar fi trecerea de la experiențe personale la 100% virtuale sau hibride. Și asta i-ar putea determina să facă și alte schimbări.
Dar Lin avertizează: „Asigurați-vă că propria cultură a companiei dvs. nu se pierde atunci când adaptați recrutarea și integrarea. Nu creați o versiune redusă a acesteia.”
Uitați-vă la modul în care ați recrutat până în prezent și găsiți modalități de a reproduce fiecare – sau aproape fiecare – pas. Cu cât vă puteți apropia mai mult de experiența inițială, cu atât este mai probabil să continuați angajarea cu succes.
Folosiți mai multe platforme
Pe măsură ce ghidurile CDC se schimbă, veți avea, probabil, mai multe oportunități de a vă întâlni cu candidați. Indiferent de practicile pe care le urmărește compania dvs., utilizați mai multe platforme pentru a recruta și pentru a integra noi persoane.
Acest lucru este deosebit de important dacă angajații vor lucra de la distanță. Este nevoie să evaluați cât de eficient pot comunica și dacă stilurile lor de comunicare se aliniază echipei.
Extindeți rețeaua de angajare
Dacă organizația dvs. va continua lucrul la distanță sau un model hibrid, va trebui să începeți să vă extindeți rețeaua de angajare. Angajații pot veni – și lucra – oriunde, permițându-vă să angajați de la un grup mai mare de solicitanți.
Începeți, deci, recrutarea în moduri diferite. Folosiți-vă de publicitatea în social media. Implicați-vă în asociații comunitare astfel încât să puteți atrage un grup mai divers de persoane. Încurajați angajații să recomande candidați.
Implicați echipa
De la recrutare la integrare, invitați angajații să participe și ei. Cercetătorii de la Harvard au descoperit că dinamica echipei și colaborarea eficientă au un impact semnificativ asupra performanței individuale.
Dacă echipa este implicată în recrutare, este mai probabil să identifice candidații care îi vor ajuta pe toți să obțină performanțe mai mari.
Comunicați așteptările
Este esențial ca profesioniștii în resurse umane, managerii de primă linie, formatorii și oricine face parte din procesul virtual de integrare să comunice deseori planurile și așteptările.
Spuneți-le angajaților (verbal și în scris) la ce să se aștepte în fiecare zi pe tot parcursul integrării. De asemenea, explicați temeinic ce vă așteptați de la ei – de exemplu, când, unde și cum vor participa la formarea online sau modalitățile și frecvența de care au nevoie pentru a atinge baza cu un mentor.
Realizați conexiuni
Angajații noi, care lucrează de la distanță sau într-o formă hibridă, vor simți o oarecare deconectare. Indiferent cât de mult încerci, este dificil să te apropii în mod natural de alții, să absorbi cultura companiei și să înveți, când nu te afli fizic într-un birou. Numiți o persoană de legătură care să răspundă la întrebări și să ofere sfaturi în afara domeniului de activitate obișnuit, atunci când este nevoie.
Contribuiți la crearea de rețele
Munca la distanță și cea hibridă compromit dezvoltarea relațiilor. Astfel, în mod proactiv și intenționat, a creat o combinație de interacțiuni informale și formale.
Dincolo de întâlnirile de grup, stabiliți întâlniri individuale și familiarizați noii angajați cu dinamica echipei. Invitați-i la întâlniri mai mari și mai formale, unde pot vedea cum își desfășoară activitatea compania la un nivel superior.
Sursa: https://www.hrmorning.com/articles/recruit-and-onboard/