Invitată specială a primei ediții a HR Vibes Oradea a fost Victoria Bacon, Senior Global Talent & Culture Manager, SilverRail, care a vorbit despre necesitatea ca organizațiile să fie cât mai autentice pentru a reuși să atragă candidații potriviți în echipele lor.
„Candidații caută flexibilitate, caută un mod în care munca și viața personală sunt complementare, dar își doresc, totodată, o aliniere între valorile personale și cele ale organizației din care fac parte. Vedem multe schimbări, multe perspective – astfel că, pentru companii, este foarte dificil să navigheze aceste transformări și să fie cu un pas înaintea competiției”.
„Îmi place mult un citat: «Să scăpăm de competiție fiind autentici». Eu cred că organizațiile ar trebui să se uite mai mult spre echipe, spre cultura organizațională, spre misiune și valorile interne și să învețe să fie autentice. Cu toate acestea, nu putem să ne aliniem cu fiecare angajat din companie – unii oameni vor pleca, dar asta nu este neapărat un lucru rău. Să nu uităm de strategia de Employer Branding: arată lumii cine ești ca organizație, pentru că asta va atrage oameni care sunt aliniați la valorile companiei și va asigura succesul companiei. Nu trebuie să te temi dacă nu ai toate răspunsurile; arată-le oamenilor tăi că ești vulnerabil. Fii onest cu privire la cum este compania ta – dacă vei reprezenta brandul așa cum este el în realitate, vei atrage candidații potriviți”, a concluzionat Victoria Bacon.
Ce pot face organizațiile pentru a eficientiza activitatea departamentului de HR? Am aflat răspunsul de la Aurelian Chitez, Director of Sales, Romanian Software, care a precizat că pandemia a accelerat digitalizarea proceselor de resurse umane. „Două treimi din companiile din România utilizează cel puțin un soft dedicat proceselor de resurse umane, în timp ce 30% din companii au adoptat noi soluții de HR în ultimii doi ani, pentru a susține munca hibridă și de la distanță. Totodată, 42% dintre companii planifică să adopte noi soluții de HR în 2022”.
„În pandemie, departamentele de resurse umane au fost foarte pregătite pentru implementarea de soluții de HR – ei știau punctual de ce au nevoie și care este rezultatul. Cel mai mult s-a căutat managementul online al documentelor, ce presupune zona de semnătură electronică. Următoarea soluție care a fost în topul căutărilor a fost partea de soluții de administrare de personal, care automatizează atât partea de recrutare, dar și partea de transmitere a Revisalului”, a mai remarcat specialistul Romanian Software.
„Când vine vorba de analiză de date de HR – aceasta este pe un trend ascendent; îmi pot colecta în timp real date, le consolidez și am acces în timp real la toate. Pentru că tot am vorbit despre evaluarea personalului, exista un interes pentru acest aspect și înainte de pandemie, însă interesul a venit spre definirea de obiective, competențe. Din experiența noastră, niciun proces de evaluare nu seamănă de la o companie la alta. Ultima zonă este cea de salarizare – generale de pachete de livrabile în mod automat, generare fișier de reținere”, a explicat Aurelian Chitez.
Pe 7 octombrie 2022, BusinessMark a organizat prima ediție HR Vibes ce a avut loc la Oradea, eveniment dedicat specialiștilor de resurse umane locali. Au participat ca speakeri 17 profesioniști din companii naționale și internaționale, alături de care s-au dezbătut principalele provocări cu care se confruntă departamentele de resurse umane și organizațiile și cum putem atrage și păstra angajații în companie. Cei care nu au ajuns la eveniment pot solicita înregistrarea conferinței pe site-ul BusinessMark, în secțiunea On Demand.
HR Vibes Oradea este un eveniment organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – GlobalManager.ro, GlobalHRManager.ro, Administratie.ro și EventsOnline.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.