Mediaposte Hit Mail prezintă rezultatele unei analize privind comportamentul angajaților români în alegerea cadourilor corporate de Sărbători. Studiul se bazează pe analiza a peste 11.000 de comenzi plasate prin Gift Pick, platforma de gifting creată de Mediaposte Hit Mail, și oferă o imagine realistă asupra modului în care companiile din România aleg să-și surprindă angajații, partenerii și clienții în perioada Sărbătorilor.
Datele studiului arată o preferință tot mai clară pentru cadourile care transmit rafinament și grijă personală, precum băuturile premium (rom, prosecco, vin, gin) și produsele de beauty sau self-care, care reprezintă 54% dintre alegerile făcute. În continuare, angajații apreciază cadourile practice, educative sau pentru copii. Dincolo de preferințele exprimate prin cifre, modul în care companiile aleg să ofere aceste cadouri a început să se schimbe semnificativ în ultimii ani.
Pe categorii de produse, studiul Mediaposte Hit Mail arată că segmentul băuturilor alcoolice este cel mai popular, cu 43,9% din comenzile plasate pe platforma Gift Pick mergând către produse precum rom, prosecco, aperol, gin, vinuri, whisky, vodka sau tequila. Urmează categoria Home & Electro, cu 17,1%, unde sunt cadouri precum tigăi, uscător, fierbător, râșniță, sandwich maker sau lumini. În continuare, categoria Cărți & Educație a atras 13,2% dintre cadourile corporate, fiind urmată de Beauty & Self-care, cu 11,8% dintre cadouri, Kids & Family (7,6%), Gourmet & Food (1,6%) și Auto & Diverse (0,2%).
“Am renunțat demult la cadourile formale și la coșurile cu produse, pentru că adesea nu mai transmit nimic din ceea ce înseamnă spiritul Sărbătorilor sau conexiunea reală între oameni. Am vrut ca experiența să conteze cu adevărat, dar și sa avem control în timp real asupra parcursului cadourilor, așa că ne-am creat propria platformă de gifting. Cadourile nu ar trebui să fie doar o obligație de final de an, ci și o formă de apropiere, un mod prin care oamenii din companii își arată recunoștința și construiesc relații autentice”, a precizat Marian Șeitan, CEO al Mediaposte Hit Mail.
”Cu timpul, platforma de gifting prin care partenerii noștri primesc anual cadouri de Sărbători a devenit tot mai apreciată. Experiența pozitivă a făcut ca tot mai multe dintre aceste companii să își dorească, la rândul lor, să folosească platforma pentru a-și gestiona sau externaliza propriile campanii de gifting”, a mai adăugat Marian Șeitan.
De asemenea, studiul Mediaposte Hit Mail arată și că piața românească de cadouri corporate evoluează către un nivel ridicat de personalizare și o prioritizare a experienței de calitate. Cadourile nu mai sunt simple gesturi de protocol, ci povești recurente care marchează finalul de an și întăresc legătura dintre companii, parteneri, clienți și angajați.
Dincolo de această dimensiune emoțională, datele colectate de către Mediaposte Hit Mail prin platforma de gifting arată că aceste campanii generează efecte măsurabile atât intern, prin coeziunea echipelor, cât și extern, prin consolidarea relațiilor comerciale.