Unul dintre subiectele abordate în cadrul panelului Conferinței „Magnetico” desfășurată pe 14 noiembrie la Timișoara a vizat wellbeing-ul angajaților și cum reușesc organizațiile să răspundă nevoilor în schimbare ale oamenilor.

Am creat programe speciale de wellbeing, uitându-ne și la provocările pe care le au marile companii în ceea ce privește reîntoarcerea la birou. Am observat o stare anxioasă în rândul angajaților cărora li s-a cerut reîntoarcerea la birou. Am creat echipe cu psihoterapeuți pentru a le oferi suport, să învețe cum să își trăiască stările emoționale de acasă și de la birou, astfel încât să se simtă mult mai bine (…) După terminarea pandemiei, oamenii au devenit mult mai atenți la starea lor de sănătate și au început să acceseze mai mult serviciile medicale oferite de companie. Abonamentul medical nu mai este exclusivist și oferit unei anumite categorii de angajați. El a devenit un instrument financiar pentru blue collars, care văd imediat câți bani economisesc având abonament. Un studiu intern arată că, atunci când ai abonament, îți dorești ca și membri familiei să beneficieze de astfel de servicii. Ne uităm la servicii din zona psiho-emoțională, la serviciile din zona stomatologică, care au devenit de interes. Vor un pachet complet, complex, care să le satisfacă nevoile”, a spus în acest context Ana Giulusan, Director Regional, Rețeaua de sănătate Regina Maria.

Adriana Șicon, Group HR Manager, CargoTrack, a intervenit explicând: „Starea de bine a angajaților e un focus important. Noi am observat o nevoie acută de dezvoltare și de a ști foarte clar care este planul de carieră al fiecăruia, inclusiv în zona de abilități soft, care sunt foarte importante, dar și pe partea de abilități tehnice. Am evaluat nevoile, am programat training-uri, workshop-uri interne și, oriunde a fost nevoie, am venit cu un plan de acțiune. Totodată, ne-am concentrat pe partea de a avea un echilibru între viața personală și profesională – trebuie să reevaluăm situația constant, să vedem ce își doresc ei. La noi, fiind doar white collar, ne permitem să avem flexibilitate pe orele de începere, pe work from home.

Invitații au privit, totodată, spre viitorul muncii în contextul automatizării și a integrării tot mai mari a inteligenței artificiale în activitățile profesionale. În acest context, Gyöngyi Hunyadi, HR Manager, VCST Automotive Production, a precizat: „Din 2020 în automotive ne reinventăm, ne dezvoltăm, avansăm, însă nu am avut niciodată un turnover rate atât de mic ca anul acesta. E surprinzător și pentru noi. Nu ține neapărat de faptul că facem lucrurile ok, că satisfacția angajaților este la 85%, ci sunt și factori externi care rețin angajații în companie, pentru că mediul social, economic și politic este foarte imprevizibil. Nu știm ce ne va aduce 2025; știm doar ce am trăit pe perioada pandemiei. A trebuit să luăm decizii pe care nu le-am mai luat niciodată, în business a trebuit să facem alegeri pe care nu le-am făcut anterior. Cu siguranță că 2025 va fi mult mai diferit de 2024 (…) Orice vine nou la nivel de automatizare, robotizare, respingem, pentru că nu știm ce face. În 1992, am avut oportunitatea să merg la fabrica din față și 80% din ea era automatizată. M-a impresionat fantastic. Acum vine către noi automatizarea și suntem surprinși. Dacă știm să ne împrietenim cu AI, putem lucra cu el. Ne trebuie reskilling, upskilling, însă trebuie să ne dorim asta. Fie că ne place sau nu, va trebui să ne folosim de AI.”

 

22 de profesioniști din domeniul resurselor umane au discutat, pe 14 noiembrie, în cadrul evenimentului „Magnetico. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices” organizat de BusinessMark la Timișoara, despre cele mai eficiente strategii pentru atragerea candidaților valoroși, privind, totodată, spre riscurile care pot să apară atunci când există o discrepanță între modul în care o companie se prezintă în exterior și felul în care este percepută în interior, de către angajați.

Evenimentul a fost organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și CompaniiEventsMax.ro și GlobalHRManager.ro – sunt parteneri de comunicare a evenimentelor BusinessMark.