În Uniunea Europeană, o nouă tendință a luat amploare atunci când vorbim despre organizarea evenimentelor pentru angajați: programarea lor în timpul săptămânii, pentru a nu ocupa timpul liber al angajaților și a le oferi mai multă flexibilitate în gestionarea relației dintre viața profesională și cea personală. Acest detaliu devine tot mai important în era vitezei și a agitației continue, cu atât mai mult cu cât variantele de muncă de acasă sau hibrid reprezintă o provocare în asigurarea unui echilibru.

Corina Flutur, Manager al unui grup de unități hoteliere ce include pensiunile La Conac în Bucovina și Voroneț Blue din Gura Humorului, subliniază importanța acestei abordări, afirmând că „organizarea evenimentelor pentru angajați în timpul săptămânii este esențială pentru un echilibru sănătos între muncă și viață personală”. Afirmația Corinei reflectă dorința tot mai mare a companiilor de a-și sprijini angajații în îndeplinirea responsabilităților lor profesionale fără a le sacrifica timpul liber și activitățile personale.

„În vizitele de documentare în Europa, am observat că această tendință a început să câștige popularitate în ultimii ani, odată cu creșterea conștientizării, atât din partea angajaților, dar și a angajatorilor, asupra importanței delimitării vieții personale de responsabilitățile profesionale. Hotelierii din Uniunea Europeană au cunoscut o creștere a numărului de evenimente organizate pentru angajați în timpul săptămânii de lucru, pentru a respecta dreptul angajatului la timp personal”, observă Corina Flutur.

Organizarea evenimentelor pentru angajați în timpul săptămânii oferă numeroase avantaje pentru companii. Acestea includ îmbunătățirea nivelului de implicare a angajaților, creșterea productivității și consolidarea imaginii de angajator de top. Pe de altă parte, pentru angajați, participarea la evenimente în timpul săptămânii le permite să-și respecte angajamentele personale, inviduale sau de familie, fără a fi nevoiți să sacrifice timpul liber de weekend.

Prin această practică, se vor constata nu doar îmbunătățirea satisfacției și creșterea angajamentului echipelor, dar și creșterea performanței și eficienței organizaționale. Angajații care se simt susținuți și cărora le este respectat dreptul la viață privată și timpul liber sunt mai dispuși să contribuie la succesul companiei și să rămână loiali acesteia pe termen lung.

„În ultimele luni, această tendință se observă și la noi, în industria locală, unde gradul de ocupare pentru evenimente corporate este în creștere în timpul săptămânii, chiar și în zonele cu tradiție în turismul de weekend. Cred că merită enumerate și alte tipuri de avantaje ale organizării de teambuildinguri în timpul săptămânii, cum ar fi acordarea de discount-uri la tarifele de cazare, dar și la alte servicii, în cazul nostru aș menționa accesul la Mega Tiroliană – cea mai lunga din Europa, plimbare cu ATV-uri, diverse ateliere de măști, olărit sau pictat ouă. Putem organiza petreceri tematice sau un tur privat la cel mai nou muzeu din Bucovina – Muzeul Obiceiurilor Populare din Gura Humorului”, conchide Corina Flutur.

Este una dintre tendințele avute în vedere de departamentele de personal ale companiilor și care vor avea impact asupra pieței hoteliere în următoarea perioadă.