Ultima parte a conferinței MAGNETICO de la Pitești a fost dedicată unui panel, la care au participat: Florina Nicolescu (Forvia Faurecia Argeș), Leonard Rizoiu (leoHR), Oana Ilie (Tazz) și Iuliana Morlova (PsyHub Consulting). Oamenii apreciază cel mai mult grija pe care compania o arată față de ei, au fost de acord invitații la panel.
În acest context, Florina Nicolescu, Deputy Plant Manager & HR Manager, Faurecia Romania, a explicat: „Zona de branding contează foarte mult pentru blue collars – foarte important este mesajul care pleacă din interiorul organizației, de la angajați, către exterior. La noi, cei mai mari promotori ai fabricii sunt angajații noștri. În zona de white collar, există, în general, anumite provocări, cum ar fi migrația. Omul alege să meargă în zona de beneficii mai bune, viață mai bună pentru familia lui, nu neapărat pentru el. Oamenii cu care facem exit interviews spun că pleacă pentru că își doresc o viață mai bună. Tinerii, în schimb, caută meseriile care sunt căutate – dacă se duc în zona de IT, sănătate, rămânem cu un gol pe meseriile tehnice, pe meseriile de școli profesionale, inginerie (…) Dacă ar fi să mă uit la ce apreciază oamenii, cred că cel mai importantă este grija companiei față de angajați, dar și oportunitățile de promovare și dezvoltare. Noi avem o rată de promovare internă de 90%. Oamenii se uită și în zona de proiecție – dacă știu că fabrica are proiecte în viitor, sunt liniștiți. Dacă ar fi să mă uit, cea mai importantă este grija companiei față de oameni.”
De aceea, este esențial pentru a asigura o rată mare de retenție ca experiența angajaților în companie să fie regândită, pentru că ea are impact asupra brandului de angajator. Astfel, Leonard Rizoiu, Fondator & General Manager, leoHR, a explicat: „Candidații se interesează de brand, utilizează site-urile pentru a vedea reputația companiei. Contează foarte mult testimonialele, părerile angajaților interni. Oamenii iau decizia de schimbare a locului de muncă, în mod informat. De aceea, strategia de Employer Brand este foarte importantă și rolul oamenilor de HR este esențial în a crea culturi organizaționale sănătoase, pentru a atrage în companie oamenii potriviți (…) HR-ul s-a dus într-o zonă strategică, mai degrabă, ceea ce spune foarte multe despre organizație. Nu mai facem numai payroll – de multe ori, externalizăm aceste lucruri, iar oamenii de resurse umane fac strategie, care vin cu instrumente pe care le pot pune la dispoziție celorlalți, oferă direcție.”
În acest context, Oana Ilie, Director de Resurse Umane, Tazz, a intervenit precizând: „Noi avem angajați în 33 de orașe din țară – angajați care lucrează online: IT-iști, contabili, HR, operațiuni, etc. O treime sunt în Timișoara, o treime în București și restul în 31 de orașe. Aici a fost cea mai mare problemă în ceea ce privește beneficiile angajaților. Astfel, am început să organizăm teambuilding-uri cu 300 de oamenii din toată țara. Apoi ne-am dat seama că ei se întâlneau doar trei zile pe an și în restul timpului nu aveau engagement. La survey-ul cel mai recent, am avut o surpriză foarte mare. Nu erau nemulțumiți de ce se întâmplă pe zona de people, ci cu comunicarea dintre departamente, cu procesele, cu strategia companiei – noi comunicam la nivel înalt, însă angajații nu înțelegeau de ce trebuie să facă anumite lucruri. Ne-am dat seama că, pe zona de wellbeing, nu conta atât de mult ce făceam noi pentru ei: terapie, zona de waste, ci a trebuit să comunicăm cu ei. Problemele nu erau pe zona de beneficii extrasalariale, ci cum se simt ei la locul de muncă. Ne-am dat seama, la un moment dat, că angajații noștri intrau în burnout, așa că am tăiat cam 30% din proiecte sau le-am pus pe hold, pentru a ne concentra pe oameni și pe proiectele care aduc rezultate.”
Un alt subiect abordat în cadrul panelului a vizat impactul inteligenței artificiale asupra job-urilor, dar și asupra activității oamenilor de HR. Astfel, Iuliana Morlova, HR Professional, Career Coach, Psiholog, PsyHub Consulting, a intervenit precizând că: „Inteligența artificială și-a făcut simțită prezența în departamentul de HR de ceva timp, deja. Vorbim despre procese eficientizate, despre reorientarea oamenilor de HR spre roluri strategice. Inteligența artificială vine în sprijinul omului, nu îl înlocuiește. Contribuie și la procesul decizional, poate aduce input, dar nu va fi folosit pentru decizia finală. Gândirea critică este cea pe care trebuie să o dezvoltăm pentru a lua decizii pe baza unor input-uri atât de bine măsurate și complexe. Aș adăuga colaborarea, creativitatea – aceste competențe vor da valoare, în continuare.”
Profesioniști ai comunității locale de HR din Pitești au participat, pe 23 mai, la prima ediție a conferinței „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices” organizată în acest oraș, pentru a analiza și dezbate care sunt cele mai bune strategii pentru atragerea și retenția talentelor în contextul actual.
Eveniment organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – EventsMax.ro și GlobalHRManager.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.