Cea de-a doua sesiune de prezentări a evenimentului HR Uncovered, organizat de BusinessMark pe 25 septembrie, a fost deschisă de Iulia Stanca, People & Culture Business Partner, Roche Romania, care a vorbit despre procesul de transformare din organizație, accelerat de pandemie. „Am trecut printr-o transformare organizațională ce s-a produs în toate afiliatele, în același timp. Lucrurile s-au schimbat foarte repede, iar pandemia a influențat decizia de a ne transforma. Însă ne-am uitat și în interior și am văzut nevoia colegilor noștri de a răspunde mai repede pacienților, clienților noștri, de a schimba proceduri. Modul în care facem business s-a schimbat. Am redefinit rolurile, astfel încât să se plieze pe această nouă structură. Avem patru tipuri de structuri: roluri liniare, de expert, roluri în spirală și roluri tranzitorii. În organizație a fost foarte multă comunicare pe aceste zone, astfel încât colegii să înțeleagă că o organizație plată nu presupune că nu mai avem roluri, ci că acestea sunt diferite. În acest moment, noi avem discuții 1 la 1 cu angajații, pentru ca ei să înțeleagă la ce sunt buni, ce le place să facă și, în același timp, să atingem și ce are Roche nevoie”, a spus ea.

În continuare, Adrian Dinu, CEO, Creasoft, a prezentat o soluție ce vine să faciliteze activitatea oamenilor de resurse umane, atunci când vine vorba despre task-urile repetitive.
Crasoft Kiosk este ca și cum ai angaja un om la HR care să le ofere documente angajaților. Este extrem de ușor de utilizat, chiar și de către angajații care nu sunt familiarizați cu tehnologia. Acesta elimină necesitatea memorării de către angajat a unui nume de utilizator și a unei parole, precum și de a accesa un site web. Autentificarea și verificarea identității angajatului se efectuează simplu: cu card RFID, amprenta, sau utilizând telefonul mobil (APP-ul Creasoft permite autentificarea prin Bluetooth/ cod QR). Astfel documentele sunt trimise și semnate cu până la 80% mai rapid, fiind eliminate costurile de livrare prin curier. Mai mult, avem acces la informații și documente 24 de ore din 24, 7 zile din 7, fără a mai face solicitări către departamentul de HR. Astfel, departamentul HR este degrevat de aceste sarcini repetitive și pot aloca mai mult timp altor activități importante”, a spus el.

În continuare, Andreea-Maria Miron, EMEA People & Culture Director, Stefanini EMEA, a vorbit la HR Uncovered 2023 despre programele de leadership ale organizației. „Noi avem 4 generații active în companie, ceea ce vine cu provocări, pentru că au nevoi diferite, percepții diferite, însă există și beneficii aduse de acest mix de generații. Faptul că ei văd lucrurile din perspective diferite ne ajută pe noi, ca organizație, să inovăm, să prevedem ceea ce urmează. Noi am resimțit impactul acestui mix de generații și, de aceea, am investit în zona de leadership. Primul program se adresează managerilor la început de drum, cei care sunt pentru prima dată într-un rol de coordonare. Este un journey format din 8 sesiuni, iar fiecare temă e adaptată la acest mix de generații. În săptămâna șase vorbim despre rutina unui mod de lucru hibrid și, atunci, managerii trebuie să fie formați în a putea să gestioneze echipe mixte, care lucrează atât de acasă, cât și de la birou, pentru a crea o rutină hibridă sănătoasă. Fiecare sesiune are atât o parte teoretică, cât și una practică. Următorul program este adresat colegilor cu o senioritate pe rol și vine pentru a îmbunătăți skillurile de motivare ale angajaților, de a lucra în echipă”, a spus ea.

Este important ca organizația să investească în experiența angajaților, pentru că în momentul în care cineva părăsește compania, engagement-ul colegilor rămași scade, a explicat Anca Pucă, Sales Manager, UCMS by AROBS.

În momentul în care cineva părăsește compania, este un proces care influențează și alți colegi, pe ceilalți angajați. Implicarea celorlalți angajați scade și productivitatea este afectată. Cum putem face ca organizația din care facem parte să fie un loc în care angajații își doresc să rămână? Este important să avem grijă de angajații care au rămas în companie și să le creăm o experiență mai bună decât a celora care au plecat din companie. Ce ne spun cifrele referitor la retenție? Undeva la 16% dintre angajații nou veniți într-o companie demisionează și pleacă după prima săptămână, iar 17% după prima lună. Mai mult decât atât, 9% dintre angajați au părăsit compania din cauza unui proces de onboarding necorespunzător, iar 37% au spus că i-a deranjat că managerul direct nu a fost implicat în procesul de induction. Oamenii au nevoie de manageri, de colegi, să îi susțină în perioada de adaptare în companie”, a conchis Anca Pucă.

310 profesioniști din domeniul resurselor umane s-au reunit, pe 25 septembrie 2023, JW Marriott Grand Hotel și online, pentru a discuta despre cum se construiește imaginea unui brand la nivelul departamentului de HR. La ediția HR Uncovered organizată de BusinessMark în această toamnă, au fost invitați 30 de specialiști români și internaționali, care au abordat această călătorie din două perspective cheie: becoming și leading.

Platformele Oameni și Companii – EventsMax.ro, GlobalManager.ro, GlobalHRManager.ro și Administratie.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.