Liana Precup, Human Resources Manager, EVOZON, a vorbit în cadrul ediției inaugurale „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices” despre cum pandemia a transformat interacțiunile dintre oamenii din organizație, astfel încât departamentul de HR a fost nevoit să găsească resurse pentru a-i aduce împreună și online, nu doar offline.
„În pandemie munca a mers bine, online-ul nu a fost și nu este o problemă pentru echipe de software. Learningul a avut de câștigat iar evenimentele și activitățile distractive au avut de pierdut, nu au fost la fel ca înainte, dar nu s-au oprit. Cine a avut nevoie să vină la birou a venit, oricât de complicat a fost în unele perioade, pentru ei sau pentru noi”.
“Acum oamenii pot alege de unde să lucreze, nu avem un număr de zile obligatorii de venit la birou. La birou lucrurile încep să revină la normal, cu un număr mai mic de oameni deocamdată și mai greu previzibil. Am amenajat spațiile comune, avem multe activități cu accent pe wellbeing, apreciate mai ales de generația Z. Am revenit la numere mari de oameni la petreceri și la evenimente cu sens făcute împreună, cum ar fi competiții sportive, o acțiune de împădurire cu plantarea de peste 11.000 de copaci, adunarea de rechizite și ghiozdane pentru copii din medii defavorizate. Au revenit Happy Friday-urile noastre, au revenit internship-urile și team-buildingurile. Este o altă normalitate decât era înainte de pandemie și încercăm să ne adaptăm, chiar dacă e greu pentru un HR să nu ai oamenii aproape, sau măcar cu camera pornită. Dar respect alegerile lor și cel mai mult contează ca angajații să fie mulțumiți unde lucrează. Vorbele astea au două sensuri: dacă lucrează acasă, la birou, în cafenea sau… la ce companie lucrează”, a punctat Liana Precup.
Cezar Cârligeanu, Head of Sales, OLX România, Bulgaria și Portugalia a vorbit despre cum a evoluat cererea de locuri de muncă în 2022, comparativ cu anul anterior. Totodată, el a explicat la ce se uită cel mai mult românii atunci când aplică la un job.
„Ce legătură are recrutarea cu fericirea angajaților? Dincolo de procesul în sine, care este un factor important pentru angajat – mă gândeam cum sunt impactați angajații de lipsa unor colegi, de exemplu. Cred că este foarte corelată fericirea angajaților cu partea de recrutare. Noi ne-am uitat care este nevoia în piață și am văzut cu aproximativ 75% din joburi sunt în zona blue și grey collar. Din luna mai, vedem o scădere a ofertelor publicate pe platforma OLX Locuri de muncă față de anul trecut. Comparăm un an standard, fără prea mult impact pandemic cu un an care a fost afectat de pandemie. Ne așteptăm ca în următoarele luni să vedem o revenire pe partea de comerț, pentru că vin sărbătorile de iarnă, vine Black Friday”.
“Dacă ne uităm la domenii, pe primul lor a rămas partea de logistică și producție, pe locul doi a revenit partea de servicii auto-curierat. Au revenit în top locurile de muncă în HoReca și partea de comerț – casieri. 40% dintre ofertele care se găsesc pe platformă au și salariul menționat – topul este condus de șoferi/servicii de curierat (1259 euro), ingineri/construcții (960 euro), personal medical (859 euro), agenți vânzări (847 euro). Există mulți români care pleacă și muncesc în străinătate – ofertele au fost pe creștere față de anul trecut, când s-au înregistrat cu 50% mai multe oferte de muncă. Anul trecut a fost unul atipic – mulți nu au mai putut pleca să lucreze în afară. Vedem anul acesta 125.000 de candidați care au aplicat la locuri de muncă în străinătate. Candidații aleg să aplice cât mai simplu, cu un click”, a explicat Cezar Cârligeanu.
În luna octombrie, BusinessMark a organizat la Iași prima ediție a „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices”, eveniment în cadrul căruia specialiști în resurse umane au vorbit despre provocările cu care se confruntă în atragerea de noi talente, compatibile cu valorile organizației. Cei care nu au ajuns la eveniment pot solicita înregistrarea conferinței pe site-ul BusinessMark, în secțiunea On Demand.
MAGNETICO Iași este un eveniment organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – GlobalManager.ro, GlobalHRManager.ro, Administratie.ro și EventsOnline.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.