Anul 2024 a fost unul plin de provocări pentru oamenii din departamentele de Resurse Umane, au fost de acord invitații la panelul Conferinței „Magnetico” desfășurată pe 14 noiembrie la Timișoara, care au împărtășit din experiența lor.

„Anul 2024 a fost destul de greu din perspectiva noastră, ca oameni de HR, deoarece nu am mai avut atât de multe pârghii la dispoziție să menținem nivelul de fericire al angajaților așa cum eram noi obișnuiți. În Tazz, a trebuit să devenim extrem de creativi ca, fără nicio resursă monetară, să le punem la dispoziție oamenilor resursele potrivite pentru ei (…) În 2024, am intrat într-o etapă de stagnare, motiv pentru care am pus stop la recrutare și am căutat doar pentru rolurile de replacement. Dacă am fi făcut recrutare la volumele la care eram obișnuiți, am fi folosit în continuare platformele tradiționale. A mers foarte bine recomandarea – aproape toate rolurile recrutate în acest an au venit prin recomandările colegilor. Recrutarea propriu-zisă a fost condusă de hiring manager și de un expert tehnic din acel departament, ceea ce nouă ne-a facilitat munca și ne-am putut concentra mai mult pe partea de planificare”, a spus Oana Ilie, Director de Resurse Umane, Tazz.

La rândul său, Alina Kerekes, Human Resources Manager, AKWEL, a precizat: „Pentru noi, 2024 e un an în care ne adaptăm, așa cum am învățat să o facem de la pandemie, mai ales în contextul a ceea ce se întâmplă în domeniul automotive. Noi resimțim că se schimbă portofoliul de produse, de clienți, astfel că provocarea principală este să ne adaptăm într-un mod sustenabil și să reușim să securizăm pentru oameni acele beneficii care ne-au făcut să fim competitivi. Dacă anul trecut focusul mergea pe recrutare, anul acesta ne-am regândit strategia spre a securiza oamenii cu competențe cheie, oamenii valoroși. Ne-am gândit ce competențe cheie avem nevoie pentru a rămâne și mâine competitivi (…) Avem o responsabilitate și față de candidat. Misiunea noastră nu se termină când l-am convins să intre în procesul cu noi. Dincolo de competențe, vorbim și de o potrivire culturală și trebuie să ne asigurăm că facem o tranziție care să fie frumoasă și fericită a candidatului alături de organizație.”

A fost un an provocator pentru noi. Anul trecut, vedeam o angajare la două zile – partea de recrutare era mult mai activă. Anul acesta, am văzut tot mai mulți clienți ce ne solicită soluții pentru a crește partea de retenție, de comunicare cu angajații. Avem o provocare de a găsi personal specializat, însă a fost un an destul de bun pentru a găsi soluții digitale (…) Am căutat soluții, astfel încât și angajatorul, dar și angajatul să poată să ofere feedback. Un alt aspect important este ca angajații să fie evaluați obiectiv și vedem la clienții noștri că personalizează soluțiile, iar angajații sunt tot mai aplicați în acest proces. Când vine vorba de flexibilitate, este important ca ea să existe, măcar ca o alternativă de lucru. Salariații cer control din partea angajaților lor – să își gestioneze singuri fluturașii, documentele de lucru”, a intervenit Viorel Enache, Senior Sales Manager, TotalSoft.

 

22 de profesioniști din domeniul resurselor umane au discutat, pe 14 noiembrie, în cadrul evenimentului „Magnetico. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices” organizat de BusinessMark la Timișoara, despre cele mai eficiente strategii pentru atragerea candidaților valoroși, privind, totodată, spre riscurile care pot să apară atunci când există o discrepanță între modul în care o companie se prezintă în exterior și felul în care este percepută în interior, de către angajați.

Evenimentul a fost organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și CompaniiEventsMax.ro și GlobalHRManager.ro – sunt parteneri de comunicare a evenimentelor BusinessMark.