Ultimii doi ani ne-au adus schimbări majore nu doar în viața personală, dar și în cea profesională. Telemunca este un avantaj apreciat de angajați, dar și o masură luată de angajatori pentru a proteja echipa. Conform datelor Eurostat, înainte de pandemie 12,3% din totalul angajaților Uniunii Europene au beneficiat de o formă de telemuncă (hibrid/exclusivă), înregistrându-se o creștere cu 8% față de media ultimului deceniu.

Cel mai recent studiu ABSL despre întoarcerea la birou arată că 95% dintre companiile chestionate vor aborda post pandemie un sistem de muncă hibrid, reîntoarcerea la birou realizându-se gradual, dar și în proporții diferite. Aproximativ 5% dintre companii au afirmat că vor lucra 100% de la birou post-pandemie.

Telemunca a adus atât beneficii, cat și aspecte mai putin pozitive, atât pentru angajat, cât și angajator. În acești doi ani de pandemie conceptia angajatului s-a schimbat, telemunca oferind acestuia mai multă flexibilitate, mai mult timp petrecut cu familia, dar și mai mult confort. Un studiu realizat recent de Growmotely arată că 61% din angajati preferă și pe viitor să lucreze exclusiv de acasă. Cu toate acestea, telemunca poate duce, pe termen mediu în plan persoanal la izolare socială si/sau o scadere a respectului de sine, iar în plan profesional la o comunicare deficitară în cadrul echipei, reducând conexiunea și încrederea, eficiența și motivația.

Citește mai mult: wall-street.ro