În contextul noilor măsuri de relaxare anunțate la începutul acestei luni, există mai multe aspecte importante cărora angajatorii ar trebui să le acorde atenție: de la menținerea obligativității măștii de protecție la birou, plata orelor suplimentare în telemuncă, testarea angajaților și controalele anunțate în acest sens, la multitudinea de date cu caracter personal de gestionat conform prevederilor legale și alte asemenea chestiuni esențiale. Astfel, vă prezentăm, în continuare, opt lucruri care nu trebuie trecute cu vederea de niciun angajator.

1. Masca rămâne obligatorie la birou, cu toate că se dorea introducerea unei excepții pentru salariații vaccinați. Deși autorităţile au anunţat că, de la 1 iunie, cu ocazia relaxării măsurilor de protecţie, ea nu va mai fi necesară în spaţiile închise în care se află maximum cinci salariaţi, în condițiile în care toţi sunt vaccinaţi împotriva COVID-19, actul normativ care trebuia să prevadă această excepţie nu a fost oficializat. Aceasta este a doua oară când se anunţă eliminarea măştii pentru cei vaccinaţi, însă obligaţia rămâne totuși în vigoare.

2. Este legală testarea periodică a salariaților nevaccinați? În condițiile în care vaccinarea este voluntară, iar salariaţii nu pot fi obligaţi în niciun fel de către angajator să se vaccineze împotriva COVID-19, se pune astfel problema testării periodice la locul de muncă în scopul reducerii riscului de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în rândul angajaţilor nevaccinaţi. Cum impunerea suportării costurilor testării de către salariați nu este legală, telemunca rămâne principala alternativă, dacă natura activității permite acest lucru.

Citește mai mult: avocatnet.ro