Primele rezultate ale studiului Cei Mai Doriți Angajatori 2021 au fost anunțate, în premieră, în cadrul EBcon, conferința internațională de Employer Branding organizată de Catalyst Solutions. Studiul s-a desfășurat în perioada decembrie 2020 – aprilie 2021, pe un eșantion de 14.347 respondenți cu profil Business, IT&C, Inginerie și Științe Sociale.
După 9 ani, Microsoft revine pe primul loc în topul preferințelor respondenților.
„Suntem încântați să fim recunoscuți ca Cel Mai Dorit Angajator din România. Acest lucru vine ca o confirmare a faptului că viziunea noastră și cultura de a pune oamenii pe primul loc au un impact pozitiv uimitor. Odată cu situația pandemică, am pus și mai mult accent pe angajații noștri venind cu un răspuns rapid la situația globală, concentrându-ne asupra culturii organizaționale și menținerii stării de bine a angajaților, adaptându-ne la mediul de lucru remote într-un ritm accelerat. Starea de bine a angajaților noștri a fost și continuă să fie unul dintre cele mai importante aspecte pe care le urmărim”, spune Mădălina Stoian, HR Manager Microsoft.
Conform rezultatelor, industria preferată în care și-ar dori să lucreze, atât studenții, cât și profesioniștii, rămâne industria IT (Software / Hardware), la fel ca în 2018. Totodată, industria Automotive a scăzut în topul preferințelor, pe de altă parte, este o industrie mult mai atractivă pentru candidații experimentați decât pentru studenți. În același timp, respondenții au menționat într-un procentaj mai mare față de acum doi ani, faptul că industria angajatorului în care activează nu este importantă în luarea deciziei de angajare.
În ceea ce privește principalele criterii luate în considerare de către candidați când își aleg un viitor angajator, mediul de lucru prietenos, garantarea unui loc de muncă sigur și suportul în dezvoltarea profesională contează mai mult în decizia studenților, în timp ce pentru candidații cu mai multă experiență, cele mai importante criterii devin recunoașterea performațelor de către angajator și oferta salarială.
Luând în considerare perioada actuală, prin intermediul studiului, a fost evaluat și impactul lucrului de acasă în acceptarea unei noi oportunități de carieră. Astfel, flexibilitatea angajatorilor vis-a-vis de politica lucrului de acasă îi poziționează ca fiind mai atractivi în rândul candidaților. Decizia atât a studenților, cât și a profeioniștilor de a accepta un nou loc de muncă va fi influențată în foarte mare măsură de oferirea posibilității unui mix între lucrul de la birou și lucrul de acasă, 73,9% – studenți și 68,1% – profesioniști.
Întrebați ce categorii de conținut ar fi cele mai de interes pentru ei atunci când caută informații despre un angajator, ambele segmente analizate ar prefera, în principal, să acceseze informații cu privire la beneficiile și oportunitățile de avansare existente în cadrul organizației. Observăm că pentru respondenții la început de carieră este important să regăsească sfaturi pentru a se pregăti pentru procesul de selecție, dar și care este profilul oamenilor căutați de angajator.