“Anul 2024 a debutat interesant, cu multe planuri de extindere, angajări, totuși provocările pe care le vedem în continuare sunt legate de gestionarea eficientă a modelului hibrid de muncă. De aceea, cuvântul cheie rămâne flexibilitatea de ambele părți: atât a angajatorului, cât și a angajatului”, spune Victoria Brulea, Senior Recruiter, Employal, în interviul acordat platformei GlobalHRManager.ro.
Ea adaugă că, pe lângă retenția talentelor în organizație, foarte important devine sentimentul de apartenență la locul de muncă al angajaților. “De aceea angajatorul trebuie să se gândească la dezvoltarea unor programe de recunoaștere, investiție în dezvoltarea lor profesională și crearea unor programe de mentorat”.
Alte provocări actuale ce apar în munca echipelor de HR sunt legate de îmbunătățirea securității datelor personale ale angajaților, în contextul digitalizării tot mai prezente, dar și deficitul de competențe tot mai accentuat în cazul celor care doresc să se angajeze.
Am întrebat-o pe Victoria Brulea care sunt inovațiile în domeniul recrutării în momentul actual și ne-a spus că pe primul loc trebuie să rămână diversificarea canalelor de recrutare, cu focus mai ales pe recrutarea offline.
“De asemenea, trebuie acordată o atenție permanentă experienței candidatului, ea trebuie să fie una de excepție. Un candidat care se simte valorizat și implicat în procesul de recrutare va avea o impresie bună despre companie. Trebuie să fim empatici și să avem grijă ca interacțiunea noastră cu candidații să fie una semnificativă. Comunicarea să fie constantă și nu punctuală, să oferim un feedback constructiv și prompt indiferent de rezultat”.
Potrivit Victoriei Brulea, cursurile de copywritting pentru recrutare ajută mai ales în atragerea candidaților, atunci când postăm un anunț de angajare, respectiv în diferențierea clară a job post-ului vs job ad-ului. „Să folosim cu încredere job ad și să nu postăm un anunț ce conține doar o descriere, inșiruire de responsabilități și cerințe. Să renunțăm la superlative și clișee în anunțuri precum: căutăm candidatul ideal. Nu suntem o companie ideală, nu oferim un job ideal, nu avem în organizație manageri și colegi ideali. Folosirea unui limbaj exagerat sau a clișeelor poate descuraja candidații să ia în serios anunțul”, explică interlocutoarea noastră.
Aceasta subliniează că este importantă încurajarea candidatului în a-și exprima și împărtăși feedback-ul. Ca de exemplu: „Ne-ar plăcea să aflăm care este nivelul dvs. de interes pentru acest rol și dacă aveți sugestii sau feedback cu privire la discuția noastră de astăzi. Vom lua în considerare opiniile dvs. și vom răspunde la orice întrebări suplimentare pe care le puteți avea.“
De asemenea, unele mențiuni sunt obligatorii încă de la prima interacțiune cu potențialii candidați. “Trebuie prezentate toate etapele procesului de recrutare, inclusiv estimarea de timp, informații clare și nominale despre echipa cu care vor lucra, setarea așteptărilor noastre și menționarea obligatorie a intervalului salarial pentru rolul propus”, își încheie lista de recomandări Victoria Brulea.