Din colaborarea foarte strânsă cu diverse organizații din cele mai diverse domenii dar și din ultimele studii apărute, am observat o schimbare în ceea ce privește dorințele și așteptările angajaților. Putem spune că oportunitățile de carieră și de învățare contribuie într-un mod decisiv la retenția talentelor, iar acest lucru este cu atât mai accentuat în cazul generațiilor tinere”, spune Vlad Mircea Gireadă, Business Development Team Manager, Nestor, în interviul acordat platformei GlobalHRManager.ro.

Acesta adaugă că, având ajutorul Nestor, departamentele de HR și managerii pot identifica cu ușurință punctele forte și deficiențele existente în cadrul echipelor și pot construi împreună planuri individuale de dezvoltare pentru fiecare angajat în parte. De asemenea, în Nestor, angajații au vizibilitate asupra posibilităților de a avansa în carieră și pot identifica foarte usor ce abilități și competente le sunt necesare pentru a promova pe un alt rol. Pot primi sugestii de training-uri sau de proiecte cu ajutorul cărora se pot dezvolta, iar această transparență este extrem de importantă pentru motivația și retenția fiecărui individ”.

„O discrepanță între abilități și responsabilitățile rolului curent poate duce la niveluri scăzute ale performanței”

Vlad Mircea Gireadă susține că există mai multe modalități prin care putem evalua performanța și implicarea angajaților în realizarea obiectivelor, iar un software HR cum este Nestor ne poate ajuta cu siguranță în acest demers.

“Un prim pas constă în trasarea unor indicatori de performanță și a unor obiective clare. În felul acesta, fiecare angajat va ști exact care sunt așteptările în ceea ce privește performanța individuală, cum poate contribui la obiectivele organizației și în ce fel impacteză munca lui aceste obiective. În același timp, este foarte important să analizăm performanța fiecărui individ în strânsă legătură cu abilitățile și competențele existente. O discrepanță între aceste abilități și responsabilitățile rolului curent poate duce la niveluri scăzute și nerealiste ale performanței. Această evaluare a skill-urilor și alinierea lor cu cerințele specifice ale unui job este cu atât mai importantă în mediul dinamic din momentul de față, în care abilitățile necesare pentru a putea performa într-un anumit rol sunt într-o continuă schimbare, ca impact al noilor tehnologii și a apariției de noi joburi”, spune interlocutorul nostru.

În acest context, putem folosi evaluările de performanță pentru a analiza atât realizările individuale legate de atingerea obiectivelor dar și skill-urile angajaților și felul în care acestea impactează rezultatele. “Aceste evaluări sunt un punct de plecare pentru a înțelege punctele forte și zonele în care angajații au nevoie de training pentru a se putea dezvolta în continuare, a performa la un nivel crescut și a rămâne motivați la locul de muncă”.

Interes crescut pentru folosirea AI în procesele de HR

Vlad Mircea Gireadă spune că se observă un interes crescut, în ultima perioadă, din partea companiilor pentru aplicațiile de Inteligență Artificială, cu scopul de a eficientiza și accelera anumite procese dar și de a putea lua decizii strategice în privința angajaților, bazate pe date.

Spre exemplu, platforma Nestor oferă sugestii personalizate pe bază de AI atât departamentelor de HR, managerilor și angajaților în diversii arii precum L&D, planificarea resurselor din cadrul organizației, sau insight-uri strategice. Spre exemplu, liderii de resurse umane pot identifica cu ajutorul sugestiilor bazate pe inteligența artificială competențe și abilități noi, din industria din care fac parte și pe care vor trebui să le dezvolte pe viitor în companie. De asemenea, pot primi recomandări de angajați potriviți pentru proiectele sau rolurile noi din companie pe baza unui smart matching între abilitățile angajaților și respectivele proiecte sau joburi”.

Recomandările pentru angajați, de exemplu, sunt legate de cele mai potrivite programe de dezvoltare profesională, traininguri sau alte oportunități de învățare pe care aceștia le pot accesa, cum ar fi participarea în anumite proiecte. Aceste recomandări sunt adaptate abilităților specifice și aspirațiilor fiecărui angajat pe baza competențelor deja existente. Simultan, angajații pot primi sugestii în privința mutărilor pe care le pot face în cadrul companiei, fie că vorbim despre creșterea și accesarea unor poziții de leadership sau schimbarea traiectoriei profesionale.

“Acestea sunt doar câteva exemple de moduri în care putem folosi inteligența artificială în procesele de resurse umane, însă aceste tool-uri pot avea mult mai multe aplicabilități, fie că vorbim despre recrutare și selecție sau onboarding”, concluzionează Vlad Mircea Gireadă.