Cea de-a doua sesiune a conferinței Magnetico de la Oradea, de pe 24 octombrie, a fost deschisă de Angelique Slob, Founder, Management Consultant, Future of Work Strategist, Hello Monday Club, invitată specială a ediției, care a vorbit despre politicile pentru munca în format hibrid și cum ar trebui să se transforme locurile de muncă.
„Există multe dezbateri, dacă ne uităm la știrile despre obligativitatea prezenței la birou. Dacă analizăm cum arată modelul hibrid de lucru pentru departamentul de HR, putem observa o transformare a rolului spre unul de partener strategic în organizarea locului de muncă. HR-ul va deveni parte din experiența holistică a angajaților. Noul rol va necesita implicarea HR-ului în proiectarea unei noi strategii pentru prezența la birou. De asemenea, HR-ul analizează posibilitatea de a oferi o experiență de lucru mai personalizată, mai ales că nevoile angajaților sunt tot mai diverse. Ne îndreptăm și spre locuri de muncă integrate, întrucât ar trebui să existe o cooperare mai strânsă între departamentele de HR, departamentul imobiliar și cel de facilități. Dacă vrem să îi aducem pe angajați la birou, ei vor avea nevoie de un loc de muncă unde să poată prospera, dar unde să și poată colabora, face brainstorming și inova. Dincolo de a conduce discuția privind strategia, trebuie să îmbrățișăm datele și tehnologia. HR-ul care folosește date în timp real poate lua decizii informate, bazate pe nevoile angajaților. Depășim stadiul unei simple politici de lucru hibrid, astfel că HR-ul devine, de fapt, liderul strategic al soluțiilor hibride holistice. Rolul crucial al HR-ului în experiența holistică hibridă a angajaților va defini viitorul brand al companiei”, a spus ea.
În continuare, Cătălina Breukers, Business Development Manager, UCMS by AROBS, și Olivia Pocioian, HR Service Manager, Global Payroll Operations Europe, Celestica Romania, au discutat despre modul în care se realizează operațiunile de payroll în România, dar și în alte state europene. „Dincolo de țări și limite geografice, politice, există și diferențe culturale și există numeroase spețe care se nasc din asta. Concediile medicale cresc în perioada culesului, la noi. Cum procedezi când trebuie să faci corecții, în contextul în care fiecare țară are specificul său?”, a întrebat-o Cătălina.
„La noi, concediul medical este lăsat în speța angajatului, însă în Spania sau în Cehia ne putem conecta la o bază de date în care medicul introduce concediul medical și de unde noi putem descărca documentele. În Canada, sistemul în ceea ce privește concediile medicale e total diferit – seamănă cu ce avem în UK sau Germania. Nu au concedii medicale, ci o asistentă care lucrează în companie și care aprobă concediul medical în sistem – sună angajatul, îl întreabă cum este. Asta scade frecvența concediilor medicale. Acestea sunt decontate și plătite de asigurator și de către guvern”, a răspuns Olivia.
„Anul trecut am avut undeva la 80 de update-uri în sistemul nostru software. Ne-ar ajuta să fie comunicate din timp, să avem timp să le implementăm, însă ce cred că este în folosul omului de HR ar fi să ai o soluție, un software, un tool ușor adaptabil, flexibil. Cred că ar fi bine dacă s-ar putea digitaliza multe procese repetitive, care consumă timp. Știm că REVISAL este în schimbare… ar ajuta ca furnizorii de soft să vină în sprijinul utilizatorilor prin adaptarea cât mai rapidă la cerințele statului”, a spus Cătălina.
17 profesioniști din domeniu au discutat, pe 24 octombrie, la ediția de la Oradea a proiectului „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices” despre cum pot brandurile să rămână atractive în ochii candidaților, într-o piață a muncii definită de numeroase transformări – de la modelele de lucru la schimbarea priorităților și așteptărilor oamenilor și până la diversitatea generațională care este prezentă în organizații.
Eveniment a fost organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – EventsMax.ro și GlobalHRManager.ro – sunt parteneri de comunicare a evenimentelor BusinessMark.