“Motivația este alimentată de însăși rezultatele implicării fiecărui angajat. Cu cât sunt mai implicați în procesul de vânzare, cu atât sunt mai motivați să contribuie la succesul firmei și, totodată, la succesul activității lor. Acest fenomen îl asociez cu un bulgăre de zăpadă: beneficiile devin mai mari pe măsură ce angajatul lucrează la un portofoliu de clienți, îi consiliază și îi fidelizează”, spune Marcela Ganea, Human Resources Specialist, Creativ Consult în interviul acordat portalului GlobalHRManager.ro.
Aceasta adaugă că activitatea se desfășoară de la birou și – în acest sens – este oferit tuturor angajaților acces gratuit la sală, care include o gamă largă de beneficii: aerobic, fitness, înot, spa, masaj. Acest beneficiu contribuie la echilibrarea muncii de la birou cu viața personală.
“Lunar, organizăm activități extra-job, precum jocuri de societate și pizza. La finalul anului, sărbătorim reușitele în cadrul unei petreceri corporate și despachetăm cadouri de Secret Santa, o ocazie perfectă de a ne bucura împreună de spiritul sărbătorilor și de a aduce zâmbete pe fețele colegilor noștri. Lucrăm împreună la crearea și menținerea unui climat organizațional plăcut și ne oferim suport reciproc”, adaugă interlocutoarea noastră.
În ceeea ce privește provocarea de a reuși să rețină în companie angajații valoroși, Marcela Ganea spune că retenția este rezultatul motivării angajaților. “Anual, implementăm un chestionar de satisfacție pentru a identifica factorii motivatori ai colegilor. Loialitatea este răsplătită atât financiar, cât și non-financiar. Mă refer la zile libere suplimentare acordate în funcție de vechimea în firmă, la creșterea valorii comisionului pe măsură ce vechimea angajatului crește, precum și la situațiile diferite care apar în fiecare proiect și care stimulează angajatul să descopere soluții. Acestea îl mențin activ, motivat și departe de monotonie”.
Potrivit reprezentantei Creativ Consult, fiecare zi este o nouă provocare și o oportunitate de a deveni un consultant experimentat, capabil să livreze servicii de calitate clienților.
Brandul de angajator joacă un rol important în menținerea angajaților, Creativ Consult fiind în top 3 companii care oferă consultanță în accesarea fondurilor nerambursabile. Deși firma a fost înființată în 2009, aceasta a fost mai puțin vizibilă pe social media până de curând. Anul 2024 a marcat un impact semnificativ asupra brandului de angajator. Dacă până acum publicitatea era realizată doar de echipa de consultanți, prin contactarea telefonică a potențialilor clienți și recomandările candidaților din cercurile de prieteni, în prezent aceasta este mult mai vizibilă pe platformele de recrutare și pe rețelele de socializare, iar în paralel lucrează la dezvoltarea unui site propriu.
“Rezultatele? Aproape 200 de UAT-uri (Unități Administrativ-Teritoriale) ne-au devenit clienți, echipa noastră a crescut cu 39%, avem conținut informativ dedicat celor care doresc să devină clienți sau angajați, iar pentru acest lucru vreau să o felicit pe colega noastră de la Marketing și pe toți consultanții din echipa de vânzări pentru eforturile lor”, concluzionează Marcela Ganea.