Beatrice Vana, Talent Aquitions, Learning&Development Manager, Brico Dépôt România, a vorbit în cadrul conferinței Tomorrow@work, desfășurată pe 15 și 16 martie, despre employer branding și modul în care dezvoltăm relații cu angajați: ”Employer branding este despre climatul de lucru intern. Acolo unde îți înțelegi menirea, toată lumea vrea să lucreze. Ca să își facă <<word of mouth>> treaba, trebui să fii convingător intern. Desfășurăm proiecte pentru bunăstarea colegilor. Trebuie consolidat intern, iar apoi să crești vizibilitatea în extern. Noi vrem să spunem povestea noastră, nu să o spună alții pentru noi. Avem o echipă de leadership foarte orientată spre oameni. Pentru a atrage acei oameni de care avem nevoie, trebuie să ne păstrăm prezența aproape de candidați. Este în ADN-ul nostru. Trebuie să consolidăm acest lucru. Apropo de valori. Dezvoltarea oamenilor este foarte importantă pentru noi. De la dezvoltarea tehnică, la dezvoltarea de soft skills. Trebuie să reflectăm la EVP, să fim atenți la ce este în interior pentru a fi autentici în exterior.”
Tot în cadrul celui de-al doilea panel al evenimentului, “The future in recruiting and talent aquisition”, Grigoriada Stroe, Chief HR Officer, Funcom, a afirmat: „Fiind o companie globală, recrutăm din toate zonele geografice. Ceea ce este foarte important este să cunoască brandul. În zona de gaming, angajații sunt foarte interesați de proiectul pe care vor lucra. Înainte, în zona de gaming nu se prea lucra online. Am învățat să lucrăm cu anagajați remote și să anagajăm remote chiar și în țări în care nu avem studio. Am vrut să le arătăm anagajaților remote că fac parte din companie. Noi punem accent pe multiculturalitate. În Oslo avem peste 30 de naționalități la un studio de 100 de oameni. Este important să învățăm cum să respectăm altă cultură, cum să vorbim, cum să lucrăm împreună. Investim mult în acest lucru, acest concept este introdus încă din onboarding. Ceea ce e important pentru Funcom este autenticitatea. Trebuie să fii autentic. Nu vreau să apar niciunde decât cu ceea ce suntem noi. Noi vrem să fim autentici, să arătăm exact ce suntem noi, proiectele noastre, oamenii noștri. Leaderiii trebuie să fie autentici, să fie ei înșiși”, a menționat Grigoriada Stroe.
Vorbind despre competențe și recrutare, Andreea Ion, Group HR Director, Druckfarben Hellas, a pus accent pe potențialul angajatului ca principal criteriu: ”Criza de talente este o criză de competențe și abilități. Este important să nu ne concentrăm numai pe asta când recrutăm. E important să ne uităm și la mindset, dacă sunt dispuși să învețe, care este potențialul lor. Ne uităm la om din perspectiva a ce ar putea să fie. Într-o societatea în care partea de digitalizare evoluează într-un ritm amețitor, educația nu va putea ține pasul. Trebuie să găsim resurse de a ne aduce noi specialiști la nivelul de competență pe care ni-l dorim. Am schimbat discursul privind brandul de anagajtor. Acum mergem în zona de diversitate și incluziune, rol în organizație, spre faptul că avem grijă de oameni și sănătatea lor. Facem și training la nivel de management în privința asta pentru că trebuie coordonate cele două.”
Peste 20 de speakeri au privit spre viitorul în Resurse Umane pe 15 și 16 martie, în cadrul evenimentului Tomorrow@work. Alături de aproape 300 de participanți, prezenți onsite sau virtual, aceștia au explorat formulele de lucru ale viitorului, au dezbătut strategii și au schimbat opinii referitoare la rolul departamentelor de HR în viitor. Tomorrow@work a fost cea de a 38-a conferință dedicată sectorului de HR organizată de BusinessMark în cei 9 ani de activitate.