Ultima parte a conferinței Magnetico de la Cluj-Napoca, de pe 14 mai, a fost dedicată unui panel la care au participat Daniel Adumitrachioaiei (TeraPlast Grup), Delia Pușcă (AstorMueller), Cristina Petruț (Rețeaua de Sănătate Regina Maria) și Bogdan Roman (Vertiv).

Invitații la panel au accentuat necesitatea ca organizațiile să se preocupe de bunăstarea emoțională a angajaților și crearea unui mediu de siguranță psihologică, în care aceștia să vorbească deschis despre problemele cu care se confruntă.

În acest context, Cristina Petruț, Director Regional, Divizia Abonamente, Rețeaua de Sănătate Regina Maria, a precizat: „Zona de wellbeing ține foarte mult de educație. Avem multe webinarii și sunt peste 100.000 de angajați au asistat la ele. Am încercat să oferim informații în ceea ce privește zona de somn, de nutriție, de sănătate mintală, sănătate orală. Zona educativă este foarte importantă. Avem companii în care gradul de accesare este de 90-100%, unde toți angajații folosesc serviciile minim o dată, și există companii de producție unde rata de accesare este de 40%, ceea ce indică faptul că mai este nevoie de a promova zona de educație. În zona de producție, mergem foarte mult cu zona de screening-uri: ecografii, screening-uri pentru cancer mamar. Sunt oameni care fac pentru prima dată o ecografie, de exemplu. Zona de mental health este foarte accesată de zona de IT. Foarte mult se accesează zona de abonamente cu un număr de ședințe, webinarii, workshop-uri. Companiile susțin acest gen de servicii, pentru că își doresc ca oamenii să fie echilibrați și sănătoși din punct de vedere mintal. Am avut și fabrici în care am descoperit un risc foarte mare cardiovascular, astfel că le-am făcut meniuri speciale pe care le servesc la cantină.”

Continuând discuția despre necesitatea ca organizațiile să fie transparente, oneste și autentice cu candidații, Delia Pușcă, HR Manager, Talent Acquisition and Engagement, AstorMueller, a punctat că: „Autenticitatea e ceva ce le lipsește multora, dar spre care ar trebui să tindem. E important să definim ce înseamnă această autenticitate pentru noi – ce pentru noi presupune autenticitatea nu înseamnă că reprezintă autenticitate și pentru alții. Autenticitatea e zona în care strategiile de Employee Experience și Employer Branding își dau mâna. Câți dintre voi puneți degetul pe rană, atunci când aveți o discuție cu un candidat? Totul pleacă de la noi – cum reușim să vorbim despre companie, având în vedere că nimic și nimeni nu e perfect. Trebuie să fie o sinergie și o simbioză între cele două, să spunem lucrurilor pe nume într-un mod asumat (…) Întâi de toate, este important să ne uităm în interior și să vedem dacă ce am promis cândva, nu doar că am respectat cu adevărat, dar să ne vedem și dacă a existat în ceea ce privește percepția asupra colegilor, asupra angajaților.”

Actualii angajați reprezintă cei mai buni ambasadori de brand, au mai fost de părere invitații din al doilea panel. În acest context, Daniel Adumitrachioaiei, Director Resurse Umane, TeraPlast Grup, a intervenit precizând: „Eu traduc brandul bun de angajator într-o cheltuială mai mică pentru companie. Mai întâi, atragi mai ușor talente, dar totodată angajații aleg să rămână mai mult într-o companie cu un bun renume de angajator. Brandul nostru a devenit din ce în ce mai bun, pentru că atunci când vrem să facem ceva pentru angajați, mai întâi îi întrebăm pe ei ce părere au. Eu le comunic candidaților din zona middle și top că lucrează într-o industrie dificilă, într-o companie cu foarte multe cerințe. Surpriza mea a venit că am avut angajați care au plecat de la noi pentru condiții mai bune în altă parte, s-au întors ulterior tocmai pentru că avem o comunicare onestă cu ei. Încercăm să aducem împreună cât mai mulți angajați care să fie mulțumiți de noi și care, într-o conversație uzuală, să ne menționeze cu drag. Măsurarea exactă a brandului de angajator este reprezentată de cât de mulți angajați vorbesc frumos despre tine fără să fie nevoiți să facă asta.”

În acest context, Bogdan Roman, Head of Finance EMEA, Vertiv, a adăugat că un brand de angajator se referă și la suma acțiunilor pe care organizația le ia pentru și în sprijinul angajaților.

Ca să menționez extremele, în 2023, am avut o singură zi cu șase plecări, dar am avut și o perioadă de 10-11 săptămâni în care nu am avut nicio plecare. Așadar, aș descrie anul 2023 ca fiind volatil. În 2024, s-a stabilizat puțin nevoia de a recruta – sunt mai puține plecări și putem aloca mai mult timp pe candidații pentru pozițiile deschise. Avem decizii de recruitment mai calculate, bazate pe lipsa presiunii de angaja (.,..) Înainte de Employer Branding, aș dori să vorbesc despre brand. Brandingul nu se referă doar la brand, ci și la suma acțiunilor pe care le iei pentru și în sprijinul angajaților. Având o echipă destul de mare, este o provocare să ajungem la un numitor comun în ceea ce privește nevoile lor. Cum găsim o cale de mijloc ca să oferim beneficii, fără să lăsăm de-o parte alte beneficii pe care și le-ar putea dori alți angajați? Employer Branding pornește de la brand, care oferă o deschidere pe piața muncii, dar este nevoie de multe analize, pentru că ce a funcționat în ianuarie ar putea să nu mai coincidă cu ce funcționează în decembrie”, a explicat el.

Profesioniștii locali din departamentul de resurse umane au participat, pe 14 mai, la ediția de la Cluj-Napoca a proiectului „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices”. Conferința organizată de BusinessMark a reunit 21 de lideri din domeniu, ce au adus în discuție provocările cu care se confruntă în atragerea și retenția talentelor, punând accent pe trei elemente cheie: Talent Acquisition, Employer Branding și Employee Experience.

Portalurile Oameni și CompaniiEventsMax.ro și GlobalHRManager.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.