Tot mai multe cereri ale solicitanților de locuri de muncă ajung să fie complet ignorate, potrivit cercetărilor unei platforme cu oferte de angajare. În această situație, trei dintre cele mai mari site-uri de căutare de locuri de muncă – LinkedIn, Indeed și Greenhouse – au dezvoltat instrumente pentru a evidenția care companii răspund candidaților în timp util.

Schimbările apar pe măsură ce frustrarea crește în rândul solicitanților de locuri de muncă din SUA: un număr tot mai mare lâncezește în șomaj pe termen lung, pe măsură ce piața muncii încetinește. Căutarea unui loc de muncă a fost întotdeauna dureroasă, dar în zilele noastre candidații simt mai mult ca niciodată că își trimit CV-urile în gol.

Între timp, noile instrumente de inteligență artificială fac mai ușoară sarcina candidaților, generând CV-uri personalizate pentru sute de roluri. Dar acest lucru a dus la un flux din ce în ce mai copleșitor de aplicări pentru companii.

În încercarea de a spori transparența, LinkedIn adaugă „informații despre receptivitate” care arată solicitanților ce listări sunt revizuite în mod activ de către angajatori. Platforma testează informațiile despre un număr mic de postări de locuri de muncă înainte de a le lansa public în următoarele luni.

LinkedIn își perfecționează, de asemenea, funcția de „potrivire a locurilor de muncă”, care utilizează AI pentru a vedea cât de calificat este un candidat pentru o anumită listă. Funcția este concepută pentru a ajuta la reducerea fluxului de CV-uri pe care companiile le primesc, îndemnând utilizatorii să-și concentreze eforturile pe locuri de muncă în care au o șansă bună de a primi răspuns.

„Următoarele 12 luni vor aduce o schimbare destul de dramatică în ceea ce privește modul în care funcționează întregul proces”, a spus managerul de produs LinkedIn Rohan Rajiv.

LinkedIn a ales să se concentreze pe încurajarea receptivității angajatorilor după ce această problemă a apărut ca cea mai  stringentă pentru solicitanții de locuri de muncă, într-un sondaj recent. După ce platforma a emis insigne gen „angajatorul receptiv” pentru a recunoaște companiile care răspund la mai mult de jumătate din mesaje, acum a început să cuantifice timpul mediu de răspuns al angajatorului în relația cu candidații.

 

Sursa info: https://www.bloomberg.com/news/articles/2025-02-02/linkedin-indeed-launch-tools-to-help-job-seekers-narrow-their-search