Fondatorul companiei de software Qualio a angajat un „manager de experiență pentru oameni” pentru a-și aduce echipele care lucrează la distanță împreună la cursuri de flamenco și alte activități culturale comune. Când le spun altor lideri de afaceri că flamenco face parte din activitățile echipei noastre care construiesc legături puternice și echilibrează munca și viața în ciuda instabilității din ultimii doi ani de pandemie, ei râd. Și pe bună dreptate – ce legătură are forma de artă spaniolă cu valorile, misiunea și viziunea noastră?

„Întotdeauna curios” este una dintre valorile de bază pe care le împărtășim la Qualio. Este o valoare pe care o măsurăm ca parte a proceselor noastre de angajare și revizuire. De aceea, echipa noastră a investit în angajarea unui manager de experiență personală (PXM) în acest an și a început să construiască o cultură și o implicare verticală în cadrul organizației noastre. Am creat această nouă verticală în cadrul funcției noastre operaționale din cauza potențialelor lacune în comunitate, conexiune și curiozitate despre care știam că ar putea apărea pe măsură ce echipa noastră globală a început să lucreze de acasă.

Definirea unui rol nou într-o lume la distanță

Un PXM îmbunătățește departamentul tipic de resurse umane concentrându-se pe creșterea și îmbunătățirea unei culturi bazate pe misiuni, infuzată cu valorile și obiectivele de bază ale companiei. Nu trebuie să fie un rol de conducere complet separat, dar trebuie să fie o funcție distinctă, cu criterii clare și obiective specifice și măsurabile.

Pe lângă seturile de abilități obligatorii, cum ar fi experiența de planificare a evenimentelor și abilitățile de organizare excepționale, PXM-urile trebuie să aducă oamenii mai aproape. Managerul trebuie să fie bine adaptat la identificarea micilor frustrări cotidiene și a obstacolelor care se pot transforma rapid în epuizare. Și apoi trebuie să folosească ascultarea activă și inteligența emoțională plină de compasiune pentru a găsi soluții care să funcționeze pentru toate părțile.

Dezvoltați experiențe noi pentru angajați

Liderii nu își pot permite să aștepte până când cultura companiei este la pământ pentru a începe să abordeze problemele legate de experiența oamenilor. Odată ce angajații se simt deconectați, copleșiți sau suprasolicitați, poate fi prea târziu pentru a-i aduce înapoi la o mentalitate pozitivă.

În mijlocul unei pandemii stresante și haotice, lucrătorii au, în mod paradoxal, mai multe șanse să-și părăsească locurile de muncă. Biroul de Statistică al Muncii din SUA a consolidat recent acest fapt, raportând că 4,5 milioane de americani și-au părăsit locurile de muncă numai în noiembrie 2021.

Pentru a da dovadă că sunt capabili să se integreze întotdeauna, indiferent dacă sunt la distanță sau fizic, liderii de afaceri pot oferi resurse care să-i ajute pe angajați să navigheze în rolurile actuale, precum și oportunități de dezvoltare personală și de conectare și dezvoltare profesională. PXM este ideal pentru a crea aceste experiențe captivante și pentru a colecta în mod continuu feedback de la toți membrii echipei.

Veniți cu idei diferite în fiecare zi

Scopul nostru din prima zi nu a fost ca fiecare angajat să participe la fiecare eveniment. Știam că este nerealist. Accentul a fost pus pe crearea unei varietăți de evenimente captivante care încântă și conectează toate tipurile de oameni din cadrul organizației noastre.

Pentru a adopta o abordare concentrată asupra experienței oamenilor în cadrul propriei organizații, luați în considerare proiectarea de evenimente distractive și semnificative pentru membrii echipei pentru a-și satisface curiozitatea intelectuală cu subiecte care nu au de-a face cu rolurile lor de zi cu zi, cum ar fi învățarea despre cafeaua de lux, participarea într-un spectacol de talente sau exersând tehnici de relaxare cu colegii lor.

Încercați să încorporați o perspectivă diversă, incluzivă și globală în aceste oportunități de învățare, mai ales dacă compania dvs. depășește granițele internaționale. Luați în considerare mai multe fusuri orare și sărbători locale atunci când programați evenimente;  poate stimula incluziunea și poate asigura că toată lumea are șansa de a beneficia în mod egal de inițiativele companiei.

Prin eforturile noastre PXM și ale echipelor noastre extinse de operațiuni cu oameni, angajații noi și angajații actuali se simt văzuți, auziți și apreciați pentru ceea ce sunt. Cu curiozitate, conexiune și poate chiar puțin flamenco, directorii pot îmbrățișa și optimiza medii de lucru hibride și de la distanță în anul următor, care acordă prioritate atât experienței oamenilor, cât și expansiunii afacerii.

Sursa: https://www.fastcompany.com/90716433/how-to-take-your-remote-team-building-beyond-zoom-happy-hours