Ultima parte a evenimentului „Magnetico Sibiu” a fost dedicată unui panel la care au participat: Gabriela Călin (Güntner), Gyöngyi Hunyadi (VCST Automotive Production), Alina Vicol (Nagarro), Delia Pușcă (AstorMueller), Teodora Mihăiescu (Regnology)și Ștefana Nardan Lăbușcă (Geiger Romania). Invitatele din panel au făcut o radiografie a anului 2024 din punct de vedere al recrutării, ele fiind de acord că acest an a adus o fluctuație mai mică a personalului.

Gabriela Călin, Human Resources Manager, Güntner, a menționat: „Eu nu am mai simțit anul acesta un război al talentelor. Anii trecuți vorbeam despre asta, însă anul acesta mai puțin. Talente, în România, au fost și vor fi, însă cred că în acest context tumultos macroeconomic contează foarte mult să ai un brand consolidat. Noi testăm destul de mult în recrutare, inclusiv cu headhunting făcut intern. Ne bazăm și pe LinkedIn. Avem destul de multă experiență cu oameni care și-au dorit să se reîntoarcă după o perioadă petrecută în afara companiei iar, dacă am lucrat bine cu ei și îi valorizăm, am spus da de fiecare dată”, a explicat ea.

Specialiști sunt puțini în zona construcțiilor. Este foarte dificil să aducem oameni noi în companie. În construcții, avem semnale foarte clare că nu sunt bani în 2025, astfel că vor fi firme care se vor afla în impas. Astfel ca pe piața muncii, vor fi candidați deschiși să aibă o discuție. Ma tem că, în 2025, acest trend se va vedea și în alte industrii – producție, IT&C (…) Pentru HR, pentru mine și, dar și pentru board este important să dăm sentimentul de stabilitate oamenilor noștri în 2025, astfel încât să poată să își vadă de activitate. La nivel de proiecte, avem în vedere diversitatea, iar la nivel de management, cuvântul cheie este transformarea”, a spus Ștefana Nardan Lăbușcă, HR Director, Geiger Romania, în acest context.

Un alt subiect abordat în panel a vizat necesitatea ca organizațiile să aibă programe de reskilling și upskilling, astfel încât angajații să se adapteze mai ușor la modul în care piața muncii se transformă. Astfel, Teodora Mihăiescu, People Engagement Manager, Regnology, a precizat: „Simt că am reușit să construiesc o relație între angajator și angajat, să înțelegem care sunt modelele de lucru care funcționează cel mai bine. Angajații sunt mai stabili, mai consolidați în cerințele pe care le au. Din punct de vedere al angajatorilor, găsesc stabilitate, conexiuni mai puternice, rata atriției care scade și cred că asta vine pe fondul cerințelor bilaterale. Piața muncii e într-o continuă schimbare. Dacă anul trecut vorbeam despre AI, anul acesta, în IT&C vorbim despre schimbare de model de business. Angajatorul vine să facă upskilling, reskilling. Cred că piața aparține angajaților și candidaților care știu să se ajusteze, să se plieze cerințelor și care nu se opresc din învățat.”

16 lideri din domeniul resurselor umane s-au reunit, în luna noiembrie, la Sibiu, pentru a discuta despre ce pot face organizațiile pentru a răspunde provocărilor actuale ce apar în recrutare și cum pot acestea să se transforme astfel încât să rămână atractive atât din perspectiva candidaților, cât și a angajaților actuali.

Evenimentul a fost organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și CompaniiEventsMax.ro și GlobalHRManager.ro – sunt parteneri de comunicare a evenimentelor BusinessMark.