“De-a lungul timpului, evaluarea performanței angajaților s-a transformat într-un proces bidirecțional, prin intermediul căruia atât angajatul, cât și angajatorul, primesc și oferă feedback, iar noi, de fiecare dată, îi încurajăm pe colegi ca acesta să fie unul sincer”, spune Iulia Zamfir, HR Manager, One United Properties, într-un interviu acordat platformei GlobalHRManager.ro.

“Interviul de evaluare cu care se încheie procesul, este o discuție de calibrare a așteptărilor, de poziționare și stabilire a așteptărilor și obiectivelor de ambele părți, reprezentând, totodată și un instrument valoros pe care compania îl poate utiliza pentru integrarea obiectivelor individuale în strategia de business, în planul de dezvoltare profesională și actiunile viitoare de engagement, oferindu-i astfel și angajatului sentimentul de apartenență la grup și faptul că opinia lui este luată în considerare”, spune interlocutoarea noastră.

Potrivit Iuliei Zamfir, evaluarea angajaților începe încă din cadrul procesului de recrutare, atunci când – pentru a decide că un candidat este eligibil în vederea angajării – analizezi dacă, pe lângă competențele cheie necesare rolului respectiv, se potrivește în cadrul echipei și al contextului organizațional, dacă ar face față provocărilor și ritmului de lucru, astfel încât să aducă plus valoare activității și să contribuie la atingerea obiectivelor companiei.

“La noi, procesul de evaluare se defășoară pe tot parcursul anului”

Am întrebat-o pe Iulia Zamfir care sunt modurile în care echipa de HR One United Propreties evaluează performanța și implicarea angajaților. Încercăm să ne adaptăm constant la modificările și trend-urile pieței, iar pe lângă acel cadru formal de la începutul anului, când se prezintă fiecărui angajat rezulatatele anului precedent raportate la obiectivele cheie de performanță și se stabilesc cele pentru perioada ce urmează, în cazul nostru, procesul de evaluare se defășoara cumva pe tot parcursul anului. Cunoaștem destul de bine care este dinamica organizației și opinia colegilor, iar feedback-ul oferit constant, atât de angajat, cât și de angajator, ne ajută să preintâmpinăm anumite situații sau să răspundem în timp util provocărilor din piața muncii”.

Iulia Zamfir exemplifică printr-un survey intern, realizat anul trecut, cu ajutorului unui soft dedicat diagnozei organizaționale, prin intermediul căruia a fost evaluată organizația, din perspectiva dinamicii și a densității relațiilor interne de colaborare și nu numai.

“Considerăm că, dincolo de performanțele raportate la activitatea pe care o desfășoară, este important să vezi fiecare membru al echipei, indiferent dacă are rol de management sau de execuție, în contextul organizației și apoi organizația în ansamblu”, explică managerul echipei de resurse umane din cadrul One United Properties.

“Depunem eforturi pentru a le oferi colegilor o experiență în sine, nu doar un loc de muncă”

În ceea ce privește provocarea permanentă de a reuși să rețină în companie angajații valoroși, Iulia Zamfir susține că, în calitate de angajator, primul aspect important este respectarea angajamentelor asumate față de angajați. De asemenea, se încearcă, cât mai mult posibil, să se țină cont de părerea tuturor colegilor și chiar să fie implementate anumite propuneri ale acestora, dacă mediul organizațional permite.

“Automatizăm procese și suntem constant orientați pe eficientizarea activității și a modului de lucru, astfel încât timpul câștigat să îl putem utiliza pentru a merge la un training sau a realiza o altă activitate care ne ajută să ne dezvoltăm profesional, iar compania ne susține din acest punct de vedere, oferind și chiar încurajând participarea la training-uri, indiferent de rolul pe care îl ai în organigramă”.

Spre exemplu, după cum ne explică interlocutoarea noastră, colegii din cadrul Departamentului de Arhitectură participă la training-uri pentru a putea realiza proiectarea și modelarea clădirilor în noile soft-uri și programe dedicate, care le eficientizează activitatea și le permite să își pună mai mult creativitatea în practică, adaptându-ne astfel și la cerintele pieței din acest punct de vedere.

“Totodată, organizăm și diverse evenimente interne, uneori fără a fi o ocazie anume, tocmai pentru a întrerupe cumva ritmul de lucru și a sublinia ideea că One nu reprezintă doar un angajator, ci și locul unde te simți apreciat și ai posibilitatea să petreci timp de calitate alături de colegi. Următorul eveniment de acest fel este faptul că le vom sărbători pe colegele noastre cu ocazia zilelor de 1 și 8 martie, prilej prin intermediul căruia vor primi cadouri personalizate, care de fiecare dată sunt diferite față de anul precedent. Încercăm să răspundem acestei provocări prin faptul că depunem toate eforturile pentru a le oferi colegilor o experiență în sine, nu doar un loc de muncă”, concluzionează Iulia Zamfir.