Luiza Banyai, Member of Romanian Council Board, Romanian Diversity Charter, People Experience Expert & Companies Transformation Advisor, a subliniat în cadrul evenimentului „Iași HR Vibes”, de pe 23 iunie, că organizațiile și oamenii de HR trebuie să învețe angajații și managerii cum să identifice burnout-ul.
„Eu nu cred ca vreunul dintre noi a fost pregătit pentru ce s-a întâmplat în pandemie. Schimbarea a fost drastică, să stai acasă cu copii, cu bunicii, totul se întâmpla pentru toată lumea la fel, în același loc. La fel, și pentru cei ce stăteau singuri acasă a fost o schimbare foarte mare. Trebuie să fim mai atenți la calitatea vieții noastre. Burnout-ul este cea mai mare provocare acum și trebuie să fim atenți la efectele lui. Trebuie să învățăm angajații și managerii cum arată un burnout, ce este un burnout”.
“Să reamintim tuturor că burnout-ul este o boală. Nevoile de bază, acelea motivaționale, sunt aceleași. Nevoia de a simți că noi contribuim, că avem impact, că ne conectăm, că ni se recunosc meritele, că suntem apreciați. Pentru partea de growing mindset, partea de mentorat ajută foarte mult. Iar prin rolul pe care îl au, managerii trebuie să aibă grijă și de emoțiile din cadrul echipelor. Semnele depresiei pot fi înțelese, la fel cele ale anxietății și burnout-ului. Aceste semne managerii trebuie să le recunoască și să știe ce au de făcut în fiecare situație”, a mai spus Luiza Banyai.
Cătălina Lărgeanu, HR Manager, Feel IT Services, a vorbit despre importanța culturii organizaționale într-un mediu de muncă remote. „Și noi aveam partea de lucru remote implementată. Dificil a fost să ajutăm colegii să integreze această schimbare de paradigmă. Pentru că acasă erau și copii, și parteneri. Sprijinul emoțional pe care l-am acordat cred că a făcut diferența. Vedem de partea seniorilor că au nevoie de siguranță. Cei tineri vor ritm crescut de învățare. Încercăm să vedem, prin discuții 1to1 și să adaptăm. Eu ca persoană de HR îmi doresc să lucrez la cultura organizațională. Provocarea pe care o avem noi este cum atragem seniorii care spun că vor colaborare total remote, PFA sau SRL. Noi suntem deschiși și flexibili, dar cum echilibrăm în interior partea de costuri și salarii? S-a vorbit despre importanța liderului în organizație. Oamenii când decid să plece au în vedere relația cu managerul direct. Noi vedem asta din discuțiile de 1 la 1 pe care le avem, din engagement survey-ul pe care îl desfășurăm. Vedem cât de importantă este relația cu managerul.”
Pe 23 iunie a avut loc o nouă ediție a „Iași HR Vibes”, la care au fost prezenți peste 150 de participanți și speakeri, atât la Palas Congress Hall, cât și virtual, pe platforma MyConnector. În cadrul acestei conferințe, cei 20 de speakeri invitați au discutat despre viteza de reacție a departamentului de HR în situații de criză, acordând o atenție aparte strategiilor prin care specialiștii din domeniu au reușit să răspundă tuturor provocărilor aduse de pandemie, astfel încât organizația să fie pregătită să depășească cu succes orice provocare. Cei care nu au ajuns la eveniment pot solicita înregistrarea conferinței pe site-ul BusinessMark, în secțiunea On Demand.
Iași HR Vibes 2022 este un eveniment organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – GlobalManager.ro, Administratie.ro și GlobalHRManager.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.