„Suntem într-o revoluție a muncii”, a spus Mihai Zânt, Executive Coach, Trainer, Partener Co-fondator în CareerShift.ro și HUMANISTIC, în prezentarea sa din cadrul evenimentului „Magnetico Sibiu”. „Contează foarte mult să nu ne uităm la cultura totală a companiei, ci să ne uităm la micro-culturile din companie și să putem pune un anumit grad de flexibilitate, de adaptabilitate asupra design-ului organizațional. Potrivit datelor, a crescut stresul – 50% dintre români sunt stresați și foarte stresați. Acest stres, de cele mai multe ori, nu vine din ce s-ar putea crede că îl generează: nu vine din volumele de lucru, din mediu toxic, lideri toxici, ci există, mai degrabă, o toxicitate a felului în care ne organizăm – trebuie să transformăm mediul în care muncim. Burnout-ul vine dintr-o deconectare, dintr-o lipsă de a ne autoregla. Mult volum negestionat corect, o zonă de deconectare și de tranzacție care a crescut, indică faptul că oamenii vor să plece. Vedem că sunt multe companii care dau afară, iar oamenii nu mai pleacă, însă se simt demotivați. Ei vor să plece pentru un alt mediu de lucru, pentru hybrid sau remote work. Oamenii vor să plece, dar nu știu încotro – vor să schimbe ceva, dar nu știu spre ce să se îndrepte. Ei nu au claritate pe ce urmează. Datele arată că cei mai disengaged sunt liderii. O treime dintre angajați cred că organizația nu face ceva cu feedback-ul lor”, a spus el.
În continuare, Alina Vicol, Head of Employer Branding & Communications, Nagarro, a avut o discuție 1-to-1 cu Daniel Drăgan, Managing Partner, BusinessMark. Întrebată despre nevoile și prioritățile candidaților și angajaților, în contextul actual, ea a explicat: „Din experiența mea, în companiile de IT oamenii au un profil diferit și au nevoi diferite – este altfel față de automotive, de FMCG, de exemplu. Colegii noștri au nevoie de foarte multă flexibilitate, de work from home, de hybrid work. Își doresc să vină cu valoare, să vină cu idei, să își construiască ei cariera. Aceste elemente fac oamenii să dorească să lucreze în IT, dincolo de provocările din domeniu. În cadrul Nagarro, faptul că organizația are o structură non-ierarhică oferă diverse oportunități. Deciziile nu vin top-down, ci mulți dintre colegi trebuie să vină cu propuneri pentru a-și găsi diverse oportunități, însă acest lucru ne atrage pe mulți dintre noi, pentru că ne permite să ne construim cariera așa cum ne dorim. Ce fac brandurile pentru a fi magnetice? Depinde foarte mult de brand. Fiecare companie își dorește să găsească ceea ce e magic, unic, pentru cultura respectivă, iar asta e un lucru destul de dificil. Trebuie să comunicăm constant, să fim autentici. Degeaba marketingul vine cu campanii – este nevoie de o întreagă organizație ca lucrurile să rămână, în continuare, magnetice și atractive.”
Prima sesiune s-a încheiat cu o prezentare în cadrul căreia Marius Maier, Partener, Director General, CMC GRUP RISK ADVISOR, a vorbit despre managementul riscului și ce pot face organizațiile pentru a preveni situațiile neprevăzute.
„Aproape în orice departament de HR auzim că oamenii sunt clienții interni. În acest context, tind să cred că undeva la 60-70% din fluctuație poate fi rezolvată din interior și că puteți primi bugete de la management pentru a preveni această fluctuație. Când gândiți soluțiile pentru oameni, cred că ar trebui să fiți atenți la situațiile care sunt neprevăzute sau insuportabile. Nu putem influența amenințarea, însă luând anumite măsuri, putem reduce vulnerabilitatea și, astfel, crește capacitatea omului de a trece peste riscuri; ele vor deveni mai mici. În fiecare an, 150.000 de tineri fac 20 de ani. Companiile, prin departamentele de HR, ar putea începe un proces de conștientizare pentru ei. Se zice că cea mai bună formă de iubire este grija, iar dacă oamenii de HR se concentrează asupra bunăstării lor, asta poate crește și retenția. Indiferent de cum arată rapoartele, cel mai important este ce simțiți în interior, cum vă duceți povestea, zi de zi, cu oamenii. O perspectivă nealiniată generează cele mai multe dintre probleme, discuții fără valoare adăugată”, a spus el.
16 lideri din domeniul resurselor umane s-au reunit, în luna noiembrie, la Sibiu, pentru a discuta despre ce pot face organizațiile pentru a răspunde provocărilor actuale ce apar în recrutare și cum pot acestea să se transforme astfel încât să rămână atractive atât din perspectiva candidaților, cât și a angajaților actuali.
Evenimentul a fost organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – EventsMax.ro și GlobalHRManager.ro – sunt parteneri de comunicare a evenimentelor BusinessMark.