După 29 de ani de activitate am considerat că este momentul ideal pentru Macromex să își creeze o identitate diferită în piața forței de muncă din România, care să o reprezinte și care să facă din Macromex alegerea preferată a candidaților externi”, spune Mirela Stere, Human Resources & Internal Communication Executive, Macromex, în partea a doua a interviului acordat platformei GlobalHRManager.ro.

Capitalizând din imaginea de succes a brandurilor proprii – Edenia, La Strada, Corso, Food & Glory, identificând EVP care să reflecte oferta unică de valoare pentru angajați, candidați, owner-ul companiei și comunitate, am conturat brandul de angajator. Am identificat și  profilat 3 tipuri de persoane diferite în business-ul nostru și  am customizat toată comunicarea și beneficiile asociate targetului”, explică interlocutoarea noastră.

Aceasta spune că a fost definită strategia de comunicare prin acțiuni concrete cu obiective de creștere a engagementului și a retenției, oferind o experiență vizuală și de impact, cu conținut de interes pentru comunitățile formate pe paginile companiei de social media : Linkedin Macromex, Facebook Macromex, Instagram Macromex, Youtube Macromex.

 

Oamenii reprezintă nucleul companiei, fiecare om contează și fiecare idee poate prinde viață în Macromex 

Prin MACROMEX Manifesto | Oameni mari. Ambiții mari. Branduri mari am dorit să deschidem ușa virtuală a universului Macromex, pentru a face cunoscută cultura companiei și ADN-ul ei: un angajator stabil, partener de afaceri excelent, implicat responsabil și activ în comunitate. Oamenii reprezintă nucleul companiei, fiecare om contează și fiecare idee poate prinde viață în Macromex.

Pornită ca o nevoie de recrutare targetată pentru zona de depozitare și transport, zonă care reprezintă circa 45% din total staff, ținând cont de specificul activității și a condițiilor de temperatură scăzută în care se operează (minus 24 C), având în vedere contextul general al deficitului forței de muncă, dificultățile în recrutare și în fidelizare sunt critice și impactul în business covârșitor.

Potrivit Mirelei Stere, Employee Value Proposition (promisiunea Macromex) îndeamnă la call to action: “Vino în echipa Macromex, înconjoară-te de colegi motivați și pasionați, care lucrează împreună și se sprijină unul pe celălalt pentru același scop: în cadrul Macromex, vei învăța și te vei îmbunătăți într-un mediu competitiv și provocator.”

Această EVP stă la baza campaniei de Employer Branding demarată la 1 iulie 2022, declinată printr-un concept creativ construit pe conceptul de Performanță: Oameni Mari, Ambiții Mari, Branduri Mari. Campania continuă și utilizează metode de marketare a Employer Branding prin:

  • Crearea unui conținut captivant, generat de angajații proprii și activitatea companiei Macromex. Acest conținut este publicat constant
  • Implementarea campaniilor prin intermediul rețelelor sociale și site-ului (owned media) și a altor platforme online pentru a promova cultura organizațională și oportunitățile de carieră.

Suntem prezenți în:

  • Canale de comunicare proprii: website, social media, comunicare internă
  • Media convențională: presă, materiale out-of-home
  • Evenimente: participarea la diferite evenimente din sfera de business

 

„Employer branding reprezintă temelia pilonului Oameni – Cultură – Performanță”

Plecând de la conceptul Super hero s-au declinat 3 personaje diferite. Comunicarea a fost customizată pe fiecare tip de persoană prin elemente vizuale specifice și prin materiale video Manifesto, Job Demo-uri, sub sloganul umbrelă, unic al campaniei : « Oameni mari. Ambiții mari. Branduri mari ».

Cele 3 mesaje personalizate « Suntem mai buni împreună » – adresat persoana 3 – rolurile de expertiză și management, « Mai performant în fiecare zi » – pentru persona 2 – Sales și

« Lucrăm în siguranță, Livrăm Performanță » – pentru persona 1 – rolurile din Logistică : depozitare și transport. Aceste mesaje au rezonat puternic cu colegii din departamentele mai sus menționate și regăsindu-se în ele le-au susținut, iar mesajele s-au viralizat atât în intern cât și extern cu ajutorul colegilor.

Managerul de HR explică faptul că astfel au fost transmise valorile care definesc compania Macromex:

  • Spirit antreprenorial
  • Respect
  • Încredere
  • Responsabilitate
  • Integritate

Am identificat acțiuni concrete de creștere a engagementului și a retenției prin ambasadori interni, am crescut 100% organic comunitățile din social media, am inspirat parteneri, colaboratori, companii și oameni. Obiectivele de business ale companiei sunt susținute de 6 piloni iar unul dintre acesti piloni îl reprezintă pilonul “Oameni, cultură, performanță”. Employer branding reprezintă temelia acestui pilon. Vă așteptăm cu bucurie pe paginile de social media ale companiei Macromex, să fiți parte din comunitățile noastre”, conchide Mirela Stere.